Camping Le Capeyrou

8.8Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Beynac-et-Cazenac (Dordogne)

8.8Fantastisch

• 7.7Eetgelegenheden
  • 8.8Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Vanaf Camping Le Capeyrou heb je uitzicht op het kasteel van Beynac. Op de camping vind je een eenvoudig zwembad, een speeltuin voor de kinderen en er komt dagelijks een foodtruck langs. Tegenover de camping ligt een kleine supermarkt. Wandel naar het kasteel, ga kanoën op de Dordogne of bezoek het stadje Sarlat.

92 reviews over Camping Le Capeyrou

• 10WS28-08-2019

Prachtig plekje aan de Dordogne

Zeer pittoresk gelegen, sfeervolle camping waar wij 2 weken met veel plezier gezeten hebben. Standplaatsen zijn ruim en goed verzorgd, evenals het sanitair met als hoogtepunt de thermostatische douchekranen. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam (Nederlandse eigenaresse). Het zwembad is goed en schoon, verder niet bijzonder maar op je ligbed met zicht op Chateau Beynac draagt het zeker bij aan je ultieme vakantiegevoel. Het leuke van deze camping is dat je ook naar het strandje aan de Dordogne kunt gaan waar de kinderen ook prima kunt zwemmen en zich de rivier kunnen laten afdrijven. In de omgeving is ontzettend veel te doen voor ieder wat wils: kastelen bezoeken, grotten, fietsen, kanoën, wandelen, stadjes bezoeken (Sarlat is een aanrader) etc. Kortom, voor ons was het een fantastische vakantie en zeker een plek om nog eens terug te komen!

Met oudere kinderen

• 9Anoniem12-08-2019

Fantastische vakantie

Bijzonder mooie locatie, dichtbij allerlei bezienswaardigheden, schoon en voldoende sanitair , mooi zwembad, perfect speelvertier voor de jongere leeftijden.

• 9Floris28-07-2019

Fijne camping; om terug te komen

Mooie camping met uitzicht op het kasteel van Beynac. Sanitair prima in orde: schoon en modern. Thermostaatkranen met ingestelde maximumtemperatuur. Gelukkig geen gedoe met indrukknoppen. Zwembad is ruim en modern (overloopzwembad). Wel pal in de zon, dus op hete dagen (en die waren er) erg warm. De camping wordt bezet door bezoekers van verschillende nationaliteiten: Frans, Belgisch, Duits, Engels, Nederlands. Er is geen animatie. Kinderen moeten elkaar vermaken. Genoeg te zien in de omgeving. Een wandel8ng naar het kasteel van Beynac is zeer aan te bevelen. Wel een stevige klim naar 100 m hoger. In de omgeving: Sarlat (ook voor de boodschappen; er is een giga LeClerc), Monpazier, Limieul, Belves enz. Het kasteel van Castelnaud is voor iedereen een aanrader. Kortom, een prima camping. Enig minpcuntje: beetje sfeerloos. Iedereen was erg op zichzelf gericht. Wel voor herhaling vatbaar. Ligt wel een uur van de A20.

• 7Eetgelegenheden

• 9Roos Broekmans13-07-2019

Absoluut een aanrader!

Super mooie camping, hele ruime plekken met voldoende schaduw door mooie bomen. Terrein is mooi aangelegd en heeft een mooi uitzicht op Chateau de Beynac. Heel schoon luxe sanitair met thermostaat kranen !! Lekker zwembad en bad voor de kinderen. Vriendelijke, behulpzame medewerkers. Bakker, slager, kleine supermarkt recht tegenover de camping. Geen restaurant, maar wel vrijwel dagelijks een foodtruck met bv pizza's of fish and chips. Enige minpuntje wat ons betreft is dat er wel meer parasols bij het zwembad geplaatst kunnen worden. Verder een absolute aanrader!

• 7Eetgelegenheden

• 10Jolien21-06-2019

Fijne camping voor vakantie met (kleine) kinderen!

In juni 2 weken verbleven met onze 2 kinderen (3 maanden en 2.5 jaar) in een Tente Avonturiere die wordt verhuurd door de camping. Ontvangst heel hartelijk en de tent was goed verzorgd. Verder alles wat je nodig hebt, incl bbq en stromend water. Service op de camping heel goed, iedereen is attent en behulpzaam. Mooi uitzicht op een groot veld waar onze dochter kon spelen en je haar dus goed kon zien. Op de camping zijn een leuk speeltuintje en een trampoline. Het zwembad heeft een apart kinderbadje met fontein ed. De camping is erg goed onderhouden en ziet er mooi uit. Sanitair ook schoon en goede voorziening om kinderen in bad te doen en te douchen.

Camping ligt op loopafstand van Beynac. Winkeltjes tegenover camping en iedere avond is er een foodtruck waar je eten kunt afhalen. Tenslotte iedere avond ballonvaarten te zien, wat leuke animatie is voor de kinderen (en volwassen ook trouwens :-) Wij hopen hier nog eens terug te komen

• 9Yvonne16-06-2019

Camping Capeyrou is absoluut een aanrader!!

Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie op Camping Capeyrou. Wat een super camping! Prachtig gelegen, aan de Dordogne en met uitzicht op het kasteel van Beynac. Heeft ruime plaatsen op een mooi onderhouden terrein. Vriendelijke eigenaren en medewerkers. Schone en prettige sanitairruimtes. Een heerlijk zwembad met ligbedden en lekkere stoelen. Bakker, slager en kleine supermarkt pal bij de camping. Regelmatig foodtrucks op de camping met bijv. pizza's, thais of fish & chips. Verder genoeg te doen in de omgeving. Sarlat is een erg leuke plaats met bovendien een gezellige markt, Domme en la Rocque -Gageac zijn leuk, genoeg grotten en kastelen in de omgeving. Wij zijn naar de grotten van Proumeyssac geweest, heel mooi! Mogelijkheden om te kanoen. (zelfs ophalen vanaf de camping) Een mooi fietspad van Castelnaud naar Daglan (15 km enkele reis) Het plaatsje Beynac met zn kasteel wat zeker de moeite waard is. Kortom genoeg te genieten!!

• 8Staat v/h sanitair

• 2018
    9Ronita Paarhuis16-11-2018

Fantastische camping voor iedereen.

Een geweldige camping in het bekende plaatsje Beynac. Op de camping zijn mooie staanplaatsen maar ook hele mooie safaritenten zeker aan te raden. Voor de kinderen is er een mooi zwembad en een veldje achterop de camping waar de kinderen heerlijk kunnen spelen, voetballen op de trampoline. Kort om voor ieder wat wils! Je kunt heerlijk naar Beynac lopen en savonds lekker wat eten. Op warme dagen is het ook heerlijk om je te laten afdrijven op de Dordogne! Als je naar deze camping gaat wil je hoe dan ook weer hierheen.

• 9Devos03-09-2018

Mooie camping in prachtige omgeving

Mooie, kleine camping met alle nodige comfort. Propere sanitaire blok. Wij logeerden in een safaritent via touroperator. Was goed maar niet erg proper onder de bedden en kastjes. Lag vrees ik aan de nogal luie, maar vriendelijke en hulpvaardige host van touroperator. We logeerden er met 2 volwassenen en 3 kinderen van 8, 10 en 13 jaar. Het 5de bed is wel klein en niet geschikt voor kinderen ouder dan 10 jaar. De safaritenten via de camping zelf waren beter. De camping is heel goed onderhouden met prachtig zicht op het kasteel van Beynac. Leuk zwembad, wel eenvoudig. Geen glijbanen ofzo en het babybadje was (blijkbaar) heel koud. Onze kinderen hebben zich geamuseerd in het zwembad, speeltuin,... Op de camping was het eten beperkt maar er zijn veel restaurantjes en winkels in de buurt. Zeker voor herhaling vatbaar!

• 9Jolanda25-08-2018

Een echte aanrader 😍

Super mooie camping die ik zeker aan mensen zou aanbevelen . 2 toiletgebouwen waar alles keurig netjes is 👍 Een leuk zwembad met Ligbedden en stoelen erbij. Mooie plekken op de camping met geweldig uitzicht op het kasteel . Een wandelpad achter de camping langs de rivier de Dordogne waar je tevens kunt kanoën maar wij gingen heerlijk op de band de rivier af dobberen , je kon dan bij een botenaanlegplaats er weer uit en dan een klein stukje lopen en je was weer op de camping👍 Ook de wandeling door het dorpje naar boven naar het kasteel is indrukwekkend en mooi . Tegenover de camping een klein supermarktje een slager en een bakker , en in de nabij gelegen dorpen de grotere supermarkten . Wij hebben er heerlijk genoten en komen zeker weer eens terug

Met oudere kinderen

• 9Richard20-08-2018

Heerlijk!

2,5 week op deze camping gestaan en we hebben het prima naar ons zin gehad! Mooie ruime plaatsen, waarbij je vaak zicht hebt op het imposante kasteel van Beynac. In de omgeving is veel te doen, maar ook een dag op de camping is heerlijk. 5 minuten lopen naar het strandje om te zwemmen in de rivier of lekker luieren bij het zwembad. Geen party camping (gelukkig), maar echt een camping om te ontspannen. Personeel en eigenaren waren altijd even vriendelijk en sanitair werd de hele dag gepoetst. Als we ooit weer eens in deze streek zijn komen we hier graag terug!

9 tips over Camping Le Capeyrou

• Judith, 01-07-2014

Geen camping voor tieners die vermaakt willen worden. Wel heel leuk voor kleine en grote kinderen die zichzelf weten bezig te houden, voor sportievelingen die van wandelen, fietsen en kanoën houden en voor liefhebbers van leuke dorpje, steden en kastelen in de omgeving.

• gertenmirna, 07-10-2012

Sarlat is zeker een aanrader in de Dordogne

• saskia, 23-07-2013

*het kasteel van Castelnaud is een bezoekje waard. *een wandeling naar het kasteel van Beynac is pittig, maar geeft een prachtig uitzicht over het dal *een eindje rijden, maar de moeite waard: La Roc Saint-Christophe

9 vragen over Camping Le Capeyrou

• Petra, 26-02-2019

Waar op de camping liggen de comfort plaatsen?

Ik heb zojuist een comfort plaats geboekt, maar weet iemand op welk deel van de camping deze liggen?

janneke, 05-04-2019

wij hebben ook een comfortplaats geboekt, maar als ik het goed begrepen heb, liggen die ook aan het water. Dat heb ik tenminste geboekt. Bij ons ging het om de ligging, niet perse een comfortplaats.

• Esther, 03-02-2019

Pubers

Is deze camping leuk voor pubers?

• Janneke , 14-10-2018

goeie plek

wie oh wie weet een goede plaats voor : een tent, het liefst afgebakende plaats, met zon én schaduw. Wel een beetje ruimte, want er moet een auto, tent en aanhanger op staan. En de andere plek ernaast idem dito, maar dan ipv aanhanger bijzettent.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig