WebsiteLink naar websiteWeer vandaag16°4°
7,5

Omschrijving
Camping RCN Le Moulin de la Pique ligt in Belvès in Frankrijk. Hier vind je nette mobilehomes en schoon sanitair, maar ook fijne zwembaden met drie grote glijbanen, een groot speelveld en animatie. Vooral voor gezinnen met jonge kinderen erg geschikt. Tip: de wijnproeverij op de camping en achter de camping ligt een wellnessresort.

We hebben een aantal aanbieders voor RCN Le Moulin de la Pique voor je op een rij gezet:

104 reviews over Camping RCN Le Moulin de la Pique in het Nederlands

Het is een fantastische camping

Tjitske Smit-Broersma,
3-2-2018

De RCN camping is een kind-, puber-, seniorvriendelijke camping en ook voor mindervaliden geschikt. De kinderen kunnen zichzelf prima vermaken met de prachtige zwembaden, speeltuin en animatie. En ook voor je rust zit je daar goed! Vissen, jeu de boules, barbecue bij de (sta)caravan of gewoon lekker je boek lezen, boek vergeten? Klein bibliotheekje aanwezig! Op de donderdagavond kun je deelnemen aan een grote barbecue met live muziek. Er zijn regelmatig activiteiten op de camping, fossielzoeken voor de kinderen, wijnproeverij voor de volwassenen. De omgeving is ook de moeite waard genoeg te zien en te doen. Het dorpje bij de camping is op de woensdagavond super gezellig. Neem je eigen serviesgoed en bestek mee naar het marktplein en neem deel aan een gezellig avondje lekker eten samen met de dorpelingen echt een aanrader. Personeel is aardig en behulpzaam. Alles is goed onderhouden en netjes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prima vakantie gehad

fam. H.,
2-9-2017

top;

- Wout en Riekie waren zeer gastvrij en prettige aanspreekpersonen! We waren iets vergeten en dat sturen ze nu zonder morren gewoon ook nog eens op! Echt topmensen!

- het zwembad was leuk

- de bedden waren goed! (Hadden we niet verwacht)

- Goed en lekker gegeten in het restaurant

- als je aankomt kun je niet meer in het restaurant terecht (vol), maar je kunt maaltijden afhalen. Goeie betaalbare prijs.

minder;

- onze kinderen (16 en 18) waren eigenlijk te groot voor deze camping. Nauwelijks leeftijdgenoten. De meeste kinderen waren heel klein tussen de 10-14.

- een aantal menu's waren niet te krijgen van de kaart.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldige camping

Roetman,
18-8-2017

We komen hier al jaren met veel plezier. Genoeg vermaak voor jong en oud. Mooie plekjes, prima sanitaire en leuke omgeving met mooie natuur. Huidige beheerders weten wat service is en maken dat we ons elke keer weer welkom voelen.

Fantastische camping

Sannie,
17-8-2017

Mooie schone camping met geweldige beheerderspaar. Helaas dit jaar voor het laatst beheerders van deze camping. De persoonlijke aanpak maakt deze camping geweldig. Zwembad super. Restaurant prima Wifi beter dan vorig jaar maar nog steeds niet super.

Uitstekende camping

Rijnders,
13-8-2017

Geweldige camping voor jonge kinderen en voor tieners. De ontzettend vriendelijke animatie doet voor elke leeftijd wat. De kinderen vinden elkaar op het sportveld. Zwembad is prima. Moet wel een afscheiding komen tussen de snelle glijbanen en de bochtenglijbaan om ongelukken te voorkomen. Er zou wat meer plek gecreerd kunnen worden voor stoelen en bedden, ,maar als je op tijd bent, is er gewoon een plek. Handdoek leggen moet gewoon verboden worden. Restaurant is prima, eigenaren ontzettend vriendelijk en betrokken. Tieners kunnen bovenaan op de camping bij elkaar komen. Prachtige omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prachtig aangelegde camping met veel ruimte. Sfeervol terrein met veel soorten bomen. Groot speelveld en speeltoestellen. Mooie zwemvijver om op te roeien (bootje meenemen!). Wij hadden een stacaravan gehuurd bij de zwemvijver met veel ruimte rondom. 's Ochtends kijk je vanuit het woongedeelte zo over het water. Prachtig! De caravan (6-persoons) was wel krap. Je kunt je nauwelijks bewegen in de slpkmrs. Veel te harde goedkope matrassen; korte bedden. Mooi houten terras. Badkamertje waar je je nauwelijks in kunt draaien. Water douche met te klein straaltje water dat maar net warm genoeg is (eco is prima, maar het moet niet ten koste gaan van het comfort). Geen verwarming op de badkmr. Dit was erg koud 's ochtends (het was eind april, de nachten waren koud). Eco spaarlampen in de caravan geven te weinig licht om bij te lezen en geven vals, ongezellig licht. De sanitairgebouwen hebben alleen een dak en zijn opzij open; dus niet verwarmd en tochtig. Ik moest er niet aan denken dat ik me hier moest douchen in april... Zwembad is prachtig voor de kinderen, maar veel te weinig ruimte rondom om te relaxen. Vanuit de camping wandelen naar Belvès is de moeite waard. Heel mooi oud stadje. Leuke minigolfbaan op de camping (de stokken met balletjes zijn in de meivakantie gratis). Eelco kan leuk vertellen over de historie vd camping. Ga naar de infobijeenkomst! Sarlat is ook een leuk toeristisch stadje. Qua omgeving en natuur en even ver rijden vinden wij dat Karinthië in Oostenrijk of Noord-Italië veel meer te bieden heeft. Al met al een mooie camping, maar geen 5 sterren waard.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2017

Mooi onderhouden camping

Judith,
5-8-2017

Mooie camping. Ontvangst niet bijzonder vriendelijk. Wij huurden een splinternieuwe mobilhome en daar was helemaal niks op aan te merken. Zwembad is erg klein in verhouding tot de camping. Mensen "reserveren" al vroeg ligbedden zodat er geen plek meer is als je om 13.00u komt. Winkeltje met ruim assortiment. In de ochtend lekker vers brood, maar als je keuze wilt komt dan voor 9.00u. Adequate service bij vervangen van je gasfles, zelfs om 23.00u! Animatie minimaal en veel hetzelfde. Leuk voor kids tm 9 jaar. Voor onze pubers weinig te doen op de camping. Wasserette met 5 wasmachines en 3 drogers. Het was er altijd druk dus wassen deden wij vroeg in de ochtend. Veel mensen vertrekken vroeg (5u!) in de ochtend richting Nederland. Dat is vervelend en geeft geluidsoverlast. Van rijdende auto's. Maar ook van de schoonmaakploeg die het nodig vond de caravan naast ons schoon te maken om half 7 in de ochtend! Ze hadden nog net niet de radio aan. De nachtrust kan wat beter gehandhaafd worden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Super camping voor jezelf én je kinderen

Den Hertog,
5-8-2017

Dit jaar voor de tweede keer vakantie gevierd op La Pique. Wederom een heel goede vakantie gehad ondanks dat het weer in vergelijking iets minder was als vorig jaar. Het was overwegend bewolkt. Echter doordat het gewoon lekker weer was en niet bloedheet onderneem je meer dingen overdag, zoals een wandeling naar Belves, een uitgebreide fietstocht etc. We stonden op plaats S5 aan het sportveld (buitenring). Naar onze mening de meest mooie plaatsen. Veel schaduw aan die kant en dichtbij het zwembad en het nieuwe toiletgebouw. Tegenover ons zijn daar nog reserveplaatsen die niet volgeboekt waren (men houdt die vrij ivm het weer zodat andere mensen op de camping kunnen uitwijken) en zodoende hadden we vrij uitzicht op het veld. Dit veld is werkelijk uniek, het ligt in het midden van de camping en niet zoals veel andere sportvelden aan de rand of weggestopt. Het zorgt voor reuring in de avonduren totdat het donker is. Als de avond valt op La Pique is het rustig en stil, heerlijk. Het vissen is erg leuk (altijd wat), geoefende en minder geoefende wielrenners kunnen naar hartelust fietsen, voor elk wat wils. De zwembaden zijn perfect, handdoekenleggers in de gaten houden zelf, pak maar weg als je een bedje nodig hebt en lever de spullen in bij de bar. Weinig waterdruk bij de nieuwe douches, resto stelt niets voor. Animatie top voor leeftijden tot 12 a 13.

Fantastische camping!!!

van der Linden,
27-7-2017

Hele mooie camping in een heel mooi deel van Frankrijk. Veel te zien en te doen. Mooie omgeving. Leuke dorpjes. De camping zelf is perfect onderhouden, zeer vriendelijk personeel. Chapeau voor het gezin die de camping runt. We zijn hier al een aantal jaar geweest terwijl we dat normaal niet doen. Willen hier graag weer terug!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Prachtige camping in een super mooie omgeving

Miranda,
22-7-2017

Heerlijke vakantie gehad in een huuraccomodatie.

Heel mooi zwembad. De dordogne is prachtig.

De caravan was helemaal nieuw. We wat klein voor 4 personen (4 ml) maar van alle gemakken voorzien.

Minpuntjes de toiletten bij het zwembad niet altijd even schoon( ligt ook aan de gebruikers). Geen croissants meer te.krijgen na 10 uur s morgens. Werden niet meer gebakken.

• De staf spreektEngels, Frans, Nederlands
  • Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping RCN Le Moulin de la Pique in Belvès (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping RCN Le Moulin de la Pique zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.