Camping Les Nauves

8Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Belvès (Dordogne)

8Fantastisch

• 7.1Eetgelegenheden
  • 7.7Staat v/h sanitair

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

181 reviews over Camping Les Nauves

• 5Simone Sierz28-08-2019

Geen aanrader als je in een sta caravan wilt!

Wij hadden hier een sta caravan gehuurd, type O’Hara. Caravan is voor 6 personen, gelukkig waren wij met zijn tweeën. Bedden zijn erg slecht, spiralen zijn te voelen in je rug. De kussens zijn helemaal waardeloos. Tevens was de vaat duidelijk niet gedaan door de laatste bewoners. Parasol was stuk, scheuren in het gordijn, te weinig bestek/glaswerk, alles smerig, maar na aankaarten werd hier niets op uit gedaan. Zwembad is prima, klein, maar het verkoelt. Bedden daar liggen ook erg onprettig. Ik ben totaal geen ‘zeikerd’ maar hier ga ik nooit meer naar terug. Denk dat met een rv of caravan beter staan is. Pluspunt, toen wij er waren, was het lekker rustig!

• 4Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 7Mamamia14-08-2019

Leuke camping voor jonge gezinnen

Mooie camping met grote plaatsen. Vooral de premium plaatsen met uitzicht op de paadenweide zijn heel groot en ruim. Sommige plaatsen wel donker door de bomen. De camping heeft een klein zwembad wat goed schoon is. (Geen toezicht) Animatie weinig gebruik van gemaakt. Wel leuk. Wel elke week het zelfde programma. De naast gelegen manege is super en dit trekt veel paarden/tienermeisjes. Helaas springt de camping hier niet op in. Er is voor hen weinig te doen. Camping is vooral geschikt voor kinderen tot een jaar of 10. Kinderboerderij kan alleen bezocht worden ‘s ochtends dan mag er geholpen worden met voeren verder alles achter hekjes. Brood kan een dag van te voren besteld worden en is prima. Ligt wel heel afgelegen. Belves stelt ook niet veel voor. Wij hadden een lodge gehuurd en die was heel netjes. Matrassen wel wat hard. Vriendelijke beheerders. Wij hebben er twee heerlijke weken doorgebracht.

• 6Staat v/h sanitair

• 2018
    9Peggy, Guus en Mink02-09-2018

Het was een heerlijke ontspannen vakantie!

Ongelofelijk enthousiast en bevlogen team. Hele leuke safaritent! Leuke gasten op de rest van de camping. Erg geschikt voor jonge kinderen met een kinderboerderij, heel ok zwembad, goede speeltuin. De camping is niet zo groot waardoor erg overzichtelijk en de kleine kinderen dus ook zelf kunnen verplaatsen over de camping. Simpel maar prima kaartje van het restaurant.

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8J.03-08-2018

Prachtige camping, saai dorpje.

Prachtige camping. Heel ruim opgezet en alle plekken hebben een mooie ligging. Camping is perfect, alleen jammer dat het plaatsje Belves weinig te bieden heeft. Alleen woensdagavond is het erg leuk, met de foodmarket (zelf borden + bestek meenemen!). Maar verder is het niet echt een gezellig dorp waar je leuke winkeltjes hebt of waar je gezellig uit eten kunt. Dan moet je echt verder rijden (+- 30 min), dat vonden wij jammer. Mobile home prima, wel wat verouderd en het matras was niet fijn!

• 9Staat v/h sanitair

• 10Fan. van Dijke19-06-2018

Voor herhaling vatbaar.

Pas terug van vakantie bij les Nauves. 2 heerlijke weken gehad in een chalet. Het is mooie camping in een rustige omgeving en geen hinderlijk weg er naast.

• 8Fam. Wanders11-05-2018

leuk & kleinschalig

Hele leuke knusse camping. Wij houden niet van grote campings vol met Nederlanders en zaten hier dus precies goed. Stacaravan was basic maar prima, je bent toch voornamelijk buiten. Matrassen wel wat hard. Onze kinderen ( 5 en 9 jaar) hebben zich hier prima vermaakt. Kleine maar leuke speeltuin, leuk zwembad, fijn dat deze verwarmd is want zo een koud bad is niks, ook niet als het warm is buiten. Nu kan je er lekker lang in blijven. Was wel wat kleinschalig entertainment, precies voldoende. Vooral fijn rustig, 's avonds gewoon stil. Belves is een leuk dorp waar je een ijsje kunt eten of rond kunt lopen. Genoeg te doen in de omgeving zoals een kasteel bezoeken of naar de rivier. Kortom, een aanrader voor mensen die een leuke vakantie willen op een prima camping.

• 2017
    9Remco21-09-2017

Formidable

We hebben een heerlijke twee weken gehad op Les Nauves. De camping was precies wat we zochten. We zochten een kleinschalige, ruim opgezette en rustige camping, met genoeg vertier voor onze twee kinderen (7 en 2 jaar) in een mooie omgeving. Die ook nog eens 'echt Frans' moest zijn. Les Nauves voldeed aan al onze wensen.

De camping is heel groen, met ruime, schaduwrijke plekken. Er hangt een relaxte, gemoedelijke sfeer. Ongeveer de helft van de mensen was Frans, de andere helft Nederlands. Het sanitair wordt meerdere malen per dag goed schoongemaakt, de eigenaar controleert ook nog regelmatig tussentijds. Ook neemt hij dagelijks monsters van het zwembad, om de kwaliteit van het water te controleren. Wat ook fijn is, is dat er een hekwerk om de zwembaden staat dat niet door hele kleine kinderen zelf te openen is.

Er is voor jonge kinderen meer dan genoeg te doen. Er is een speeltuin, zwembad, kinderbad en er wordt van alles georganiseerd zoals, dieren voeren, voetbaltoernooitjes, knutselen, speurtochten. Ook s avonds wordt er een paar keer per week iets georganiseerd, ook voor volwassenen.

Het restaurant is prima en zeer betaalbaar. En doordat de camping klein is en het personeel snel weet wie wie is, kunnen de kinderen bijv. ijs halen, dat je de volgende ochtend pas afrekent als je de broodjes komt halen. Doen ze niet moeilijk over.

De omgeving is prachtig, er is heel veel te zien (kastelen, grotten, oude dorpjes) binnen een half uur rijden.

• 8Eetgelegenheden

• 8Fam. Bolhuis-ten Kate07-09-2017

Gezellige camping voor gezinnen met jonge kinderen

Zeer gezellige en goedverzorgde camping. Wij waren met 2 gezinnen, totaal 5 kinderen tussen de 12 en 15 jaar. Zij hebben zich prima vermaakt maar de camping is pas écht geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Kleine kinderboerderij bij de camping aanwezig en een manege in de buurt. Fantastisch vonden wij de eigen verbouwde groente en kruiden die geplukt mochten worden. Erg lekker! Ontzettend vriendelijk eigenaren. Dordogne is een prachtige omgeving! Misschien dat we hier weer een keer terugkomen als de kinderen niet meer mee gaan op vakantie👍🏻

• 9Eetgelegenheden

• 9Fam De Clopper25-08-2017

Geweldige familiale camping

Rustige camping waar toch genoeg te beleven valt. Kinderanimatie, kinderboerderij, springkastelen, tennisveld, ... Vooral gezinnen met jongere kinderen waardoor het vanaf 22u zeer rustig is op de camping. Zeer ruime plekken en onze funflower tent was perfect inorde! Eigenaren zeer vriendelijk en heel behulpzaam. Wij vonden de groentenpluktuin een tof idee...! Genoeg te doen in de buurt, grotten, kano, klimbos, ... Zeker een aanrader.

• 10Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 10familie Geirnaert22-08-2017

super verlof!

Een kleine en rustige camping, ideaal gelegen om de Dordogne-streek te verkennen. Prachtige bezienswaardigheden te bezichtigen op ongeveer 15 à 20 minuutjes rijden in bijna alle richtingen van de camping. Wij waren er met 3 kinderen van 8,11 en 13 jaar die zich prima hebben geamuseerd. Ik moet toegeven, ik heb nog nooit camping-eigenaren en personeel zo hard hun best zien doen om je vakantie aangenaam te maken. Wij logeerden in een mobil-home die in prima staat was, geregeld maakten wij ook gebruik van het openbaar sanitair die telkens keurig netjes was, zoals ook de rest van de camping. Ook de kruiden- en groententuin waarvan je gratis gebruik mag maken is een schitterend idee! Het eten in het restaurant is lekker en zéér betaalbaar. Een camping die gelukkig ook veel door Fransen wordt gebruikt, het zou toch jammer zijn een vakantie in Frankrijk te boeken en niet het gevoel te hebben dat je in Frankrijk bent. Wij zijn van het principe nooit geen tweede maal een zelfde camping te nemen, maar ik denk als we terug naar de Dordogne komen, we hier zeker terug komen.

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

13 tips over Camping Les Nauves

• Erica, 29-08-2013

Erg leuke camping voor ouders met kinderen, tot ongeveer 10/11 jaar.

• Conrad Stad, 15-05-2013

Voor paard rijden hardlopen en fietsen is er zat te beleven.

Neem deel aan het Menu perigard,,,, Op de camping met de fransen samen eten?...

• A van Waveren/ R van der Linde, 11-08-2012

Prachtige omgeving waar ontzettend veel te doen en te zien is.

3 vragen over Camping Les Nauves

• suzanne, 29-06-2017

borg

Kan de borg voor de stacaravan met visa card betaald worden?

• anke, 30-06-2014

voetbal kijken

Hoi, wij komen vanaf volgende week naar les nauves. Weet iemand of er een mogelijkheid is om voetbal te kijken?

Familie van de Streek, 26-07-2014

Ja, er is een bar waar je tv kunt kijken en in de ruimte ernaast staat ook een bank met tv. De tour de Frans en het WK goed kunnen volgen!

• leonne, 29-08-2013

Bungalow toile Freeflower

Weet iemand of de bungalowtent Freeflower ook op ruime plaatsen staan daar?

fam.leerentveld, 30-08-2013

ja alle plaatsen zijn erg ruim,ook de vaste accomodaties

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig