Camping Capfun Hauts de Ratebout ****

Bekijk alle reviews

Review geschreven door Familie B.

Leuke camping voor jonge kinderen

Familie B.,
26-1-2018

2 weken verbleven op deze camping met 2 gezinnen met jonge kinderen (1 t/m 7 jaar) in de eerste 2 weken van augustus. Vriendelijk personeel bij de receptie.

Het zwembad was leuk voor al onze kinderen. Er zijn geen ligbedden aanwezig maar voldoende stoelen, ook in het hoogseizoen. Er mag niet worden gegeten bij het zwembad wat enerzijds jammer is maar anderzijds blijft het hierdoor wel netjes. De zwembaden zijn over het algemeen schoon maar hier en daar op een trappetje wat alg. Ook de glijbaan in het diepe bad behoeft wat aandacht.

Er is een klein campingwinkeltje aanwezig wat prima is voor vers brood en de eerste levensbehoeften maar verder stelt het niet zoveel voor. De schappen met groente waren altijd leeg. Op zo'n 10km afstand is er een grote supermarkt dus dat is prima. Op woensdag en zondag staan er wel wat marktkraampjes op de camping met o.a wijn, verse tapenade, olijven, suikerspin, haar spulletjes etc. Wij hebben daar meerdere keren heerlijke tapenade gekocht.

De animatie is voornamelijk is het Frans. In het begin even lastig maar de kinderen wennen er snel aan. Iedere dag waren er leuke activiteiten voor kinderen vanaf 4 jaar. De mini disco stelt echter niet zoveel voor. De tienerdisco was wel leuk maar die begon pas om 21.30 uur. Helaas zijn we daar dan ook maar 1x geweest met de kinderen. Twee keer in de week kun je paard / pony rijden op de camping. Onze kinderen vonden dat geweldig.

De stacaravans waren erg netjes met overdekte veranda. Ook stonden we tegenover onze vrienden zoals we hadden aangevraagd. Wij hadden een caravan die geheel in de schaduw stond en daardoor was het soms wel wat fris. We moesten de zon echt opzoeken en hebben onze tafel en stoelen regelmatig verplaatst naar het pad.

We hebben in 2 weken wel veel verschil in temperatuur meegemaakt. Dagen van 33C en in de avond geen vest nodig. Maar ook dagen waar het om 8 uur in de ochtend nog maar 13C was en de temperatuur heel langzaam op liep naar hooguit 22C laat in de middag. We begrepen van een Nederlandse dame die al 12 jaar in de Dordogne woont dat de zomer van 2017 de slechtste in 12 jaar is geweest.

In de omgeving is er veel te doen; kastelen; aquarium, kanoën, grotten, leuke dorpjes etc. Denk aan afstanden van rond de 20-40 km.