Camping Capfun Hauts de Ratebout ****

Bekijk alle reviews

Review geschreven door de vries

Nooit meer

de vries,
19-8-2017

De camping is ons heel erg tegengevallen. Nog nooit meegemaakt in ruim 15 jaar kamperen dat we eerder naar huis wilden. Niet gedaan, want we moesten immers alles vooruit betalen.

Sanitair was echt vreselijk. Menig tussencamping onderweg naar deze camping was nieuwer en netter. De dames van de schoonmaak deden echt hun best, maar het is allemaal zo verouderd. Oplossing voor een verstopt toilet of een defecte deursluiting: draai maar op slot. Met als gevolg dat op een gegeven moment er nog maar 3 damestoiletten en 3 herenzittoiletten over waren. (waarvan er 1 nog een bril miste). Echt te schandalig voor woorden. Douches waren vaak koud en soms weer veel te heet. Daarnaast was er een complete soap vwb de aansluiting van de electriciteit: De paaltjes waren echt heel slecht, vielen bijna uit elkaar en bij buren aan de overkant moest de electriciteit uit het gebouw komen waar de animatie gehuisvest was omdat de elektriciteitspaal het gewoon niet deed. Elektriciteit viel ook regelmatig uit. Met de caravan was het heel lastig om de kampeerplek zonder schade te bereiken: wegen waren slecht, rare bochten moesten gemaakt worden omdat overbegroeiing van struiken en bomen het bijna onmogelijk maakte om je plek te bereiken. Kwestie van snoeien... Ook onze kampeerplek was compleet overdekt door de bomen. Fijn als het echt heel heet weer is, maar dat was helaas dit jaar niet het geval. Iets teveel schaduw.

Ook onbegrijpelijk is dat er kampeerplaatsen pal naast en vlak achter het podium zijn gesitueerd. Het is dat wij met oudere kinderen waren, want met jonge kinderen is dit echt niet te doen. Slapen kon pas na 00.30 uur als de animatie was afgelopen en de apparatuur was opgeruimd.

Animatieprogramma was geheel Frans. Prima als er muziek gedraaid wordt, maar een quiz of show is lastiger te volgen. Nederlandse meisje van de animatie werd compleet genegeerd door de andere meiden van de animatie en besloot na ruim 2 weken proberen toch maar te vertrekken. Echt zonde, want het was echt een leuke lieve meid die ontzettend lief was voor de kinderen.

Een gat in het kleine zwembad werd afgezet met een pilon. Deze verschoof echter steeds door het water dat in beweging was. Levensgevaarlijk als kinderen in het water spelen. De trap van de waterglijbaan is gemaakt van hout. Door mosaangroei was deze helemaal groen en spekglad.

Tennisbanen zijn niet bespeelbaar. Het net mist en er groeit onkruid op de baan zelf. Tennisbanen en voetbalveld lagen ver van de centrale plek van de camping af.

Weinig verlichting op de camping. Lampen die er stonden waren vaak stuk.

Vroeg in de ochtend waren croissantjes en chocoladebroodjes verkrijgbaar in het winkeltje naast het stokbrood. Deze bakten ze zelf af. Mocht vaak wel iets langer in de oven...

Personeel was vriendelijk en deed echt hun best.

Denk er ook aan dat veel activiteiten ver weg zijn. Wil je iets ondernemen dan moet je toch wel rekening houden dat je minimaal een half uur tot een uur onderweg bent. Dichtsbijzijnde supermarkt is op een kwartier rijden van de camping.