Camping Capfun Hauts de Ratebout

Camping Capfun Hauts de Ratebout
7,3

We hebben een aantal aanbieders voor Capfun Hauts de Ratebout voor je op een rij gezet:

252 reviews over Camping Capfun Hauts de Ratebout in het Nederlands

Wij komen nog wel terug!

C. K.
3-3-2018

Fijne camping met veeeel activiteiten(wel franstalig) zwembad is aan op knap beurt toe.

CampingPlekken achter podium en langs het zwembad wil je NIET(a45 tm a54)!! Zijn klein, geen schaduw, en heel veel geluidsoverlast. Plekjes aan buiten rand camping zijn perfect!

Restaurant is goed!

Fietsen met gewone fietsen kom je niet verder dan de camping.. voor omgevig heb je echt wielren/mountainbike nodig..

Mooie campeer plekken: A61tm A64

V01 tm V18

Hele leuke camping

Mieke
30-1-2018

Gemoedelijke en gezellige camping. Last-minute geboekt. Mooie omgeving. Bovenop een berg. Vlakke stukken maar ook steile. Wij hadden een tent van touroperator. Vlakbij zwembad en toiletten maar toch rustig gelegen en dichtbij speelkasteel. Hele leuke vakantie gehad. Dorpjes mooi, kanoën, marktjes. Genoeg te doen. Supermarkt op de camping beperkt maar grote supermarkt in het dorp (5km). Kasteel van Josepine Baker is een echte aanrader. Leuke vogelshow.

Leuke camping voor jonge kinderen

Familie B.
26-1-2018

2 weken verbleven op deze camping met 2 gezinnen met jonge kinderen (1 t/m 7 jaar) in de eerste 2 weken van augustus. Vriendelijk personeel bij de receptie.

Het zwembad was leuk voor al onze kinderen. Er zijn geen ligbedden aanwezig maar voldoende stoelen, ook in het hoogseizoen. Er mag niet worden gegeten bij het zwembad wat enerzijds jammer is maar anderzijds blijft het hierdoor wel netjes. De zwembaden zijn over het algemeen schoon maar hier en daar op een trappetje wat alg. Ook de glijbaan in het diepe bad behoeft wat aandacht.

Er is een klein campingwinkeltje aanwezig wat prima is voor vers brood en de eerste levensbehoeften maar verder stelt het niet zoveel voor. De schappen met groente waren altijd leeg. Op zo'n 10km afstand is er een grote supermarkt dus dat is prima. Op woensdag en zondag staan er wel wat marktkraampjes op de camping met o.a wijn, verse tapenade, olijven, suikerspin, haar spulletjes etc. Wij hebben daar meerdere keren heerlijke tapenade gekocht.

De animatie is voornamelijk is het Frans. In het begin even lastig maar de kinderen wennen er snel aan. Iedere dag waren er leuke activiteiten voor kinderen vanaf 4 jaar. De mini disco stelt echter niet zoveel voor. De tienerdisco was wel leuk maar die begon pas om 21.30 uur. Helaas zijn we daar dan ook maar 1x geweest met de kinderen. Twee keer in de week kun je paard / pony rijden op de camping. Onze kinderen vonden dat geweldig.

De stacaravans waren erg netjes met overdekte veranda. Ook stonden we tegenover onze vrienden zoals we hadden aangevraagd. Wij hadden een caravan die geheel in de schaduw stond en daardoor was het soms wel wat fris. We moesten de zon echt opzoeken en hebben onze tafel en stoelen regelmatig verplaatst naar het pad.

We hebben in 2 weken wel veel verschil in temperatuur meegemaakt. Dagen van 33C en in de avond geen vest nodig. Maar ook dagen waar het om 8 uur in de ochtend nog maar 13C was en de temperatuur heel langzaam op liep naar hooguit 22C laat in de middag. We begrepen van een Nederlandse dame die al 12 jaar in de Dordogne woont dat de zomer van 2017 de slechtste in 12 jaar is geweest.

In de omgeving is er veel te doen; kastelen; aquarium, kanoën, grotten, leuke dorpjes etc. Denk aan afstanden van rond de 20-40 km.

Capfun

niet heen gaan met eigen kampeermiddel

B. van Hautum
23-8-2017

Alle kampeerpleeken zijn gesitueerd rondom het cetrale plein/podium.

wij waren hier met 2 gezinnen met 4 jonge kinderen en hadden de plek naast het podium. Dat deze plekken verhuurd worden is ronduit schandalig. Verder sluit ik me volledig aan bij de beoordeling van de heer de Vries hieronder!

Nooit meer

de vries
19-8-2017

De camping is ons heel erg tegengevallen. Nog nooit meegemaakt in ruim 15 jaar kamperen dat we eerder naar huis wilden. Niet gedaan, want we moesten immers alles vooruit betalen.

Sanitair was echt vreselijk. Menig tussencamping onderweg naar deze camping was nieuwer en netter. De dames van de schoonmaak deden echt hun best, maar het is allemaal zo verouderd. Oplossing voor een verstopt toilet of een defecte deursluiting: draai maar op slot. Met als gevolg dat op een gegeven moment er nog maar 3 damestoiletten en 3 herenzittoiletten over waren. (waarvan er 1 nog een bril miste). Echt te schandalig voor woorden. Douches waren vaak koud en soms weer veel te heet. Daarnaast was er een complete soap vwb de aansluiting van de electriciteit: De paaltjes waren echt heel slecht, vielen bijna uit elkaar en bij buren aan de overkant moest de electriciteit uit het gebouw komen waar de animatie gehuisvest was omdat de elektriciteitspaal het gewoon niet deed. Elektriciteit viel ook regelmatig uit. Met de caravan was het heel lastig om de kampeerplek zonder schade te bereiken: wegen waren slecht, rare bochten moesten gemaakt worden omdat overbegroeiing van struiken en bomen het bijna onmogelijk maakte om je plek te bereiken. Kwestie van snoeien... Ook onze kampeerplek was compleet overdekt door de bomen. Fijn als het echt heel heet weer is, maar dat was helaas dit jaar niet het geval. Iets teveel schaduw.

Ook onbegrijpelijk is dat er kampeerplaatsen pal naast en vlak achter het podium zijn gesitueerd. Het is dat wij met oudere kinderen waren, want met jonge kinderen is dit echt niet te doen. Slapen kon pas na 00.30 uur als de animatie was afgelopen en de apparatuur was opgeruimd.

Animatieprogramma was geheel Frans. Prima als er muziek gedraaid wordt, maar een quiz of show is lastiger te volgen. Nederlandse meisje van de animatie werd compleet genegeerd door de andere meiden van de animatie en besloot na ruim 2 weken proberen toch maar te vertrekken. Echt zonde, want het was echt een leuke lieve meid die ontzettend lief was voor de kinderen.

Een gat in het kleine zwembad werd afgezet met een pilon. Deze verschoof echter steeds door het water dat in beweging was. Levensgevaarlijk als kinderen in het water spelen. De trap van de waterglijbaan is gemaakt van hout. Door mosaangroei was deze helemaal groen en spekglad.

Tennisbanen zijn niet bespeelbaar. Het net mist en er groeit onkruid op de baan zelf. Tennisbanen en voetbalveld lagen ver van de centrale plek van de camping af.

Weinig verlichting op de camping. Lampen die er stonden waren vaak stuk.

Vroeg in de ochtend waren croissantjes en chocoladebroodjes verkrijgbaar in het winkeltje naast het stokbrood. Deze bakten ze zelf af. Mocht vaak wel iets langer in de oven...

Personeel was vriendelijk en deed echt hun best.

Denk er ook aan dat veel activiteiten ver weg zijn. Wil je iets ondernemen dan moet je toch wel rekening houden dat je minimaal een half uur tot een uur onderweg bent. Dichtsbijzijnde supermarkt is op een kwartier rijden van de camping.

Camping die de 4 sterren nu niet waard is

IJpielaar
18-8-2017

25 jaar geleden op deze camping geweest. Mooie ligging met veel groen, schaduw en mooi uitzicht op sommige plekken (met een beetje snoeiwerk overal). oude gebouwtjes die een romantische uitstraling geven. Zeer tevreden over onze kampeerplaats A22. Kinderen van 4 en 7 konden vanauit deze plek bijna alles zelfstandig doen vanwege de kleine afstand tot alle activiteiten en faciliteiten. 25 jaar geleden één van de mooiste campings van Frankrijk, maar veel te lijden gehad. Weinig investeringen gedaan sindsdien. zeker geen 4 sterren meer waard. Het sanitair is gedateerd vies en niet goed onderhouden. Het zwembad is leuk maar vertoond veel mankementen. Bijna iedereen bezeerd zich aan de glijbanen door te kleine ingang. De supermarkt stelt weinig voor evenals restaurant. Pizza en friet zijn goed. De animatie is leuk, vooral voor Franse kindjes. Broodjes en croissants zijn prima. Alleen als de organisatie gaat investeren in deze camping, komen wij nog eens terug.

nooit meer,nog geen ster waard

E van Putten
15-8-2017

het begon al bij aankomst met de caravan naar je plek toe rijden dit was door de nauwe toegang naar de plek nauwelijks te doen.

eenmaal op de plek aangekomen moest de caravan op een zeer schuine helling gezet worden.

na het opzetten denk je een lekkere douche te kunnen nemen vergeet het maar koud water en dat is de rest van de vakantie niet beter geworden.

sanitair is ronduit slecht 2 wc's waar er bij 1 geen bril opzat.

animatie was wel aardig maar het podium staat letterlijk tussen de caravans in dus mocht je voor rust gaan dat is er niet behalve in het weekend want dan is er juist niets te doen.

even lekker croissantjes en een krantje halen is er ook niet bij eigenlijk is er alleen maar stokbrood en wat snoep.

Dan maar een pizza halen, nou bestel op tijd want de wachttijd is 2 uur.

En als je deze dan komt halen besteld er vrolijk een fransoos een aantal pizza's die gelijk klaargemaakt worden ?

En als je dan geluk hebt dan heb je nog licht in je caravan om dit op te eten.

Want bijna iedere avond valt de stroom meerdere keren uit.

de Dordgne is een fantastisch streek, maar nooit meer op deze camping.

geen 4 sterren camping

Fam H.
14-8-2017

Locatie camping is goed. Wij stonden hier 2 weken in het hoogseizoen op een staanplaats met eigen vouwwagen. De staanplaats was gelegen pal naast het kinder speelkasteel en luchtkussen en is redelijk klein met 10 bij 10 meter en laaghangende takken.

's avonds werd er regelmatig rondgehangen door jongeren bij het kasteel of de tafeltennis tafels. De animatie in de avond beperkt zich tot shows/disco bij het podium. Het volume hiervan staat onnodig hard waardoor je tot 23.30 geen oog dicht doet als je wat eerder naar bed wil. De shows zijn alleen in het Frans en hierdoor niet leuk voor de Nederlandse gasten (met name de jeugd).

Op onze plek zou stroom en water moeten zijn maar het watertappunt ontbrak (wel voor betaald). Het sanitair is verouderd en deels niet werkend waardoor er bijv. bij de heren maar 1 toilet beschikbaar was. Ook het water was regelmatig meer koud dan warm. Douches zijn slecht regelbaar en donker. We hebben ook een halve dag zonder stroom gezeten en op een regenachtige koude dag werden de campinggasten nog gevraagd om hun stroomverbruik te beperken. Belachelijk!

Van het personeel spreekt het merendeel niet voldoende Engels. De vriendelijkheid en service is nog verder te zoeken. Ook het animatie team is alleen Frans en verre van enthousiast en uitnodigend. Er was 1 Nederlands meisje aanwezig maar die is vertrokken halverwege onze vakantie.

In het zwembad zit in het grote bad een gat in de bodem waar je lelijk met je voet in kunt stappen. Zelfde verhaal voor het kinderbad. Roosters rondom niet helemaal compleet en sluitend. Trap naar glijbaan van hout en glad! Stoplicht van de space bowl werkte niet helemaal goed. Er is af en toe een badmeester die onze kinderen onterecht het zwembad uit wilde sturen. Volgens de regels mag er helemaal niets in het zwembad maar deze worden naar eigen goeddunken toegepast. Je mag iig niet eten en drinken bij zwembad. Zwembad vrij klein ivm de foto's.

Al met al te weinig kwaliteit voor de prijs die we betaald hebben. Hoe komt deze camping aan 4 sterren?

Heerlijke vakantie gehad!

Daniëlle Breen
13-8-2017

Wij hadden een stacaravan gehuurd van 30 juli t/m 13 augustus en wat hadden wij een geluk! O21 is echt een caravan met een geweldig prachtig uitzicht, caravan zelf was netjes en schoon (net nieuw?)

Wij waren met 2 kinderen van 3 en 7 en we hebben ons prima vermaakt, ook in de omgeving genoeg te doen op ong een half uurtje rijden. Prima supermarkt op een kwartiertje afstand, winkeltje op de camping is inderdaad alleen voor brood prima, lekker vers afgebakken kregen we het mee. Verder alleen wat basisdingen zoals beleg en drinken.

Animatie was enthousiast, maar onze jongens houden er niet zo van dus hebben op de mini disco na niets mee gedaan.

Wel hadden wij medelijden met de mensen met de plaatsen rond het podium....zoals eerder omschreven veel en harde muziek. Gezellig maar niet om naast te verblijven.

Prima camping

Barend
13-8-2017

Wij zijn hier met eigen caravan geweest in de periode 22 juli t/m 5 augustus. We zijn met een groep en kleine kinderen geweest.

Vooraf hadden we campingplaatsen V11, V12 en V13 gereserveerd. Dit bleek een goede keus te zijn. Dit zijn hele ruime, centrale plaatsen, maar hier heb je (zeer) weinig geluidsoverlast van de muziek (ik kan me voorstellen dat dit op plaatsen rondom het podium wel vervelend kan zijn), en zit je dichtbij alle faciliteiten.

Het sanitair (gebouw bij het zwembad) wordt goed bijgehouden en is redelijk tot goed schoon. De douches zijn soms wat lastig te regelen qua temperatuur instelling.

Het zwembad is leuk genoeg voor kleine kinderen. Gedurende de week werd de staat het van zwemwater minder, maar dat werd wel aangepakt, waardoor de waterkwaliteit op het oog weer beter werd in onze 2e week.

De tennisbanen zijn echt aan onderhoud toe. Deze betonbanen zitten vol scheuren en is niet vlak. Op 1 van de 2 banen ontbrak zelfs een net.

Het is geen grote camping voor caravans of tenten. Hier staan vooral veel stacaravans, al is het wel zo dat deze aan de andere kant van de camping staan.

Al met al hebben wij hier een prima vakantie gehad.

Capfun

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Capfun Hauts de Ratebout in Belvès (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Capfun Hauts de Ratebout zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.