Camping Capfun Hauts de Ratebout

Camping Capfun Hauts de Rateboutsterstersterster

7Goed

Frankrijk, Aquitaine, Belvès (Dordogne)

7Goed

• 5.4Eetgelegenheden
  • 6.5Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Capfun Hauts de Ratebout voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

Op Capfun Les Hauts de Ratebout kun je meedoen met de Franstalige animatie. Plekken zijn qua grootte en rust wisselend, dus let hierop bij je boeking. Het park ligt op een berg, dus is minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. De kids spelen in het speelkasteel of het zwembad. Voor activiteiten in de omgeving moet je iets verder rijden.

311 reviews over Camping Capfun Hauts de Ratebout

• 2019
    6Fam Ouwehand30-08-2019

Hele Leuke camping maar achterstallig onderhoud

Wij hebben met onze 5 kinderen bijna 2 weken op een kampeerplaats gestaan. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam en de meeste spreken ook gewoon engels. Animatie en entertainment (Frans) doen ze erg goed. Zeer gemotiveerd team waaronder ook een nedelandse. Zwembad is erg leuk, vooral de piratenboot voor de kleintjes. Camping ligt op een heuvel en supermarkten zijn 15 min (Carrefour) en 30 min (Lidl) rijden. Schitterende omgeving en alle hotspots binnen korte tijd aan te rijden. Maar nu wat nadelen, het sanitair moet hoognodig vernieuwd worden. Aantal wc’s stuk en vaak koude douche. Vaak erg vies. Er wel schoongemaakt maar te weinig. Ook zwembad mag kritisch nagekeken worden. Veel goten aan de randen liggen open. De kampeerplekken mag ook best een keer geegaliseerd worden.
    A18 tot A23 zijn de mooiste plekken (mooi uitzicht)maar dicht bij podium. Leuke camping maar ze hebben nog qua onderhoud nog wel wat te doen.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Mike vM17-08-2019

leuke camping met genoeg animatie!

We hebben een hele leuke vakantie gehad op Rateboute. De camping is niet te groot. onze stacaravan was prima in orde, genoeg servies en bestek ook aanwezig, we misten niks. er is genoeg entertainment voor de jeugd, veelal in het Frans. Er was ook een Nederlandse entertainer. Het camping winkeltje stelt niks voor, je krijgt er eigenlijk alleen stokbrood, dit was wel lekker vers! het zwembad is in een woord top, met name voor de jeugd geweldig, leuke glijbanen en een super peuterbad. genoeg stoeltjes ook langs de baden om te relaxen. het restaurant was prima. minder was dat het lang duurde eer dat je kon bestellen, er was echt te weinig personeel. al met al een hele leuke vakantie.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Juul23-07-2019

Heerlijk

Verbleven in een stacaravan, deze was ruum en modern. Camping afgelegen op een berg. Prima zwembad leuke glijbanen! Kids vonden het super.

Retaurant wat minder niet te veel keus, en let op je moet contant afrekenen hebben GEEN pin. Personeel veel al franstalig.

Belves en Sarlat zijn 2 plaatsen die je echt moet bezoeken!

• 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Ernst02-02-2019

Gewoon gaan en ervaren. Top!

Camping ligt prachtig, heeft geweldige faciliteiten, personeel is vriendelijk. Lijkt wat afgelegen te liggen maar is wel zo prettig. In de omgeving is genoeg te doen en te bezoeken. Een echt gemeende aanrader!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    8C. K.03-03-2018

Wij komen nog wel terug!

Fijne camping met veeeel activiteiten(wel franstalig) zwembad is aan op knap beurt toe. CampingPlekken achter podium en langs het zwembad wil je NIET(a45 tm a54)!! Zijn klein, geen schaduw, en heel veel geluidsoverlast. Plekjes aan buiten rand camping zijn perfect! Restaurant is goed! Fietsen met gewone fietsen kom je niet verder dan de camping.. voor omgevig heb je echt wielren/mountainbike nodig.. Mooie campeer plekken: A61tm A64 V01 tm V18

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Mieke30-01-2018

Hele leuke camping

Gemoedelijke en gezellige camping. Last-minute geboekt. Mooie omgeving. Bovenop een berg. Vlakke stukken maar ook steile. Wij hadden een tent van touroperator. Vlakbij zwembad en toiletten maar toch rustig gelegen en dichtbij speelkasteel. Hele leuke vakantie gehad. Dorpjes mooi, kanoën, marktjes. Genoeg te doen. Supermarkt op de camping beperkt maar grote supermarkt in het dorp (5km). Kasteel van Josepine Baker is een echte aanrader. Leuke vogelshow.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 7Familie B.26-01-2018

Leuke camping voor jonge kinderen

2 weken verbleven op deze camping met 2 gezinnen met jonge kinderen (1 t/m 7 jaar) in de eerste 2 weken van augustus. Vriendelijk personeel bij de receptie. Het zwembad was leuk voor al onze kinderen. Er zijn geen ligbedden aanwezig maar voldoende stoelen, ook in het hoogseizoen. Er mag niet worden gegeten bij het zwembad wat enerzijds jammer is maar anderzijds blijft het hierdoor wel netjes. De zwembaden zijn over het algemeen schoon maar hier en daar op een trappetje wat alg. Ook de glijbaan in het diepe bad behoeft wat aandacht. Er is een klein campingwinkeltje aanwezig wat prima is voor vers brood en de eerste levensbehoeften maar verder stelt het niet zoveel voor. De schappen met groente waren altijd leeg. Op zo'n 10km afstand is er een grote supermarkt dus dat is prima. Op woensdag en zondag staan er wel wat marktkraampjes op de camping met o.a wijn, verse tapenade, olijven, suikerspin, haar spulletjes etc. Wij hebben daar meerdere keren heerlijke tapenade gekocht. De animatie is voornamelijk is het Frans. In het begin even lastig maar de kinderen wennen er snel aan. Iedere dag waren er leuke activiteiten voor kinderen vanaf 4 jaar. De mini disco stelt echter niet zoveel voor. De tienerdisco was wel leuk maar die begon pas om 21.30 uur. Helaas zijn we daar dan ook maar 1x geweest met de kinderen. Twee keer in de week kun je paard / pony rijden op de camping. Onze kinderen vonden dat geweldig.
    De stacaravans waren erg netjes met overdekte veranda. Ook stonden we tegenover onze vrienden zoals we hadden aangevraagd. Wij hadden een caravan die geheel in de schaduw stond en daardoor was het soms wel wat fris. We moesten de zon echt opzoeken en hebben onze tafel en stoelen regelmatig verplaatst naar het pad. We hebben in 2 weken wel veel verschil in temperatuur meegemaakt. Dagen van 33C en in de avond geen vest nodig. Maar ook dagen waar het om 8 uur in de ochtend nog maar 13C was en de temperatuur heel langzaam op liep naar hooguit 22C laat in de middag. We begrepen van een Nederlandse dame die al 12 jaar in de Dordogne woont dat de zomer van 2017 de slechtste in 12 jaar is geweest. In de omgeving is er veel te doen; kastelen; aquarium, kanoën, grotten, leuke dorpjes etc. Denk aan afstanden van rond de 20-40 km.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

4B. van Hautum23-08-2017

niet heen gaan met eigen kampeermiddel

Alle kampeerpleeken zijn gesitueerd rondom het cetrale plein/podium. wij waren hier met 2 gezinnen met 4 jonge kinderen en hadden de plek naast het podium. Dat deze plekken verhuurd worden is ronduit schandalig. Verder sluit ik me volledig aan bij de beoordeling van de heer de Vries hieronder!

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 3de vries19-08-2017

Nooit meer

De camping is ons heel erg tegengevallen. Nog nooit meegemaakt in ruim 15 jaar kamperen dat we eerder naar huis wilden. Niet gedaan, want we moesten immers alles vooruit betalen. Sanitair was echt vreselijk. Menig tussencamping onderweg naar deze camping was nieuwer en netter. De dames van de schoonmaak deden echt hun best, maar het is allemaal zo verouderd. Oplossing voor een verstopt toilet of een defecte deursluiting: draai maar op slot. Met als gevolg dat op een gegeven moment er nog maar 3 damestoiletten en 3 herenzittoiletten over waren. (waarvan er 1 nog een bril miste). Echt te schandalig voor woorden. Douches waren vaak koud en soms weer veel te heet. Daarnaast was er een complete soap vwb de aansluiting van de electriciteit: De paaltjes waren echt heel slecht, vielen bijna uit elkaar en bij buren aan de overkant moest de electriciteit uit het gebouw komen waar de animatie gehuisvest was omdat de elektriciteitspaal het gewoon niet deed. Elektriciteit viel ook regelmatig uit. Met de caravan was het heel lastig om de kampeerplek zonder schade te bereiken: wegen waren slecht, rare bochten moesten gemaakt worden omdat overbegroeiing van struiken en bomen het bijna onmogelijk maakte om je plek te bereiken. Kwestie van snoeien... Ook onze kampeerplek was compleet overdekt door de bomen. Fijn als het echt heel heet weer is, maar dat was helaas dit jaar niet het geval. Iets teveel schaduw. Ook onbegrijpelijk is dat er kampeerplaatsen pal naast en vlak achter het podium zijn gesitueerd. Het is dat wij met oudere kinderen waren, want met jonge kinderen is dit echt niet te doen. Slapen kon pas na 00.30 uur als de animatie was afgelopen en de apparatuur was opgeruimd. Animatieprogramma was geheel Frans. Prima als er muziek gedraaid wordt, maar een quiz of show is lastiger te volgen. Nederlandse meisje van de animatie werd compleet genegeerd door de andere meiden van de animatie en besloot na ruim 2 weken proberen toch maar te vertrekken. Echt zonde, want het was echt een leuke lieve meid die ontzettend lief was voor de kinderen. Een gat in het kleine zwembad werd afgezet met een pilon. Deze verschoof echter steeds door het water dat in beweging was. Levensgevaarlijk als kinderen in het water spelen. De trap van de waterglijbaan is gemaakt van hout. Door mosaangroei was deze helemaal groen en spekglad. Tennisbanen zijn niet bespeelbaar. Het net mist en er groeit onkruid op de baan zelf. Tennisbanen en voetbalveld lagen ver van de centrale plek van de camping af. Weinig verlichting op de camping. Lampen die er stonden waren vaak stuk. Vroeg in de ochtend waren croissantjes en chocoladebroodjes verkrijgbaar in het winkeltje naast het stokbrood. Deze bakten ze zelf af. Mocht vaak wel iets langer in de oven... Personeel was vriendelijk en deed echt hun best. Denk er ook aan dat veel activiteiten ver weg zijn. Wil je iets ondernemen dan moet je toch wel rekening houden dat je minimaal een half uur tot een uur onderweg bent. Dichtsbijzijnde supermarkt is op een kwartier rijden van de camping.

• 6Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 5IJpielaar18-08-2017

Camping die de 4 sterren nu niet waard is

25 jaar geleden op deze camping geweest. Mooie ligging met veel groen, schaduw en mooi uitzicht op sommige plekken (met een beetje snoeiwerk overal). oude gebouwtjes die een romantische uitstraling geven. Zeer tevreden over onze kampeerplaats A22. Kinderen van 4 en 7 konden vanauit deze plek bijna alles zelfstandig doen vanwege de kleine afstand tot alle activiteiten en faciliteiten. 25 jaar geleden één van de mooiste campings van Frankrijk, maar veel te lijden gehad. Weinig investeringen gedaan sindsdien. zeker geen 4 sterren meer waard. Het sanitair is gedateerd vies en niet goed onderhouden. Het zwembad is leuk maar vertoond veel mankementen. Bijna iedereen bezeerd zich aan de glijbanen door te kleine ingang. De supermarkt stelt weinig voor evenals restaurant. Pizza en friet zijn goed. De animatie is leuk, vooral voor Franse kindjes. Broodjes en croissants zijn prima. Alleen als de organisatie gaat investeren in deze camping, komen wij nog eens terug.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

25 tips over Camping Capfun Hauts de Ratebout

• Svetlana, 26-06-2014

Voor boodschappen kunt u naar de carrefour die ligt op 8 km, maar aldi lidl en inter macé liggen op 26 km maar wel de moeite waard om naar toe te gaan. Bezoek vooral de stad Sarlat en de weekmarktjes

• Judith, 25-10-2013

Kom je met "iets" achter de auto, rijd dan van Brive richting Perigueux en dan le Bugue en Belves. Deze weg rijdt vele malen beter dan de route van Brive naar "beneden" langs allemaal kleine dorpjes en over slechte/smalle wegen. Deze mindere route werd bij ons door de Tom Tom gegeven.

Daarnaast is een kano-tocht over de Dordogne een echte aanrader en zijn er verschillende leuke dorpjes in de omgeving.

• Priscilla, 13-08-2013
    • Belves, eten op het plein aan lange tafels met elkaar.
    • Kano varen, camping organiseert dit.
    • Sarlat, leuk winkelen en super mooie zijstraatjes
    • Carrefour supermarkten binnen 15 minuten (ook goedkoper tanken)

57 vragen over Camping Capfun Hauts de Ratebout

• Mike, 28-04-2019

supermarkt

Hallo, ligt er een grote super in de buurt? Welke en waar? BVD!

• Sabine , 02-07-2017

Weet iemand of je kan pinnen op de camping?

Kan je geld pinnen op de camping? Zijn de eigenaren Nederlands? En is er Nederlandse animatie? Alvast bedankt voor de antwoorden!

• Mireille, 18-05-2017

Zwemshort

Mag je hier het zwembad in met een normale zwemshort? Of moet je persee een strakke speedo aan?

Camping Capfun Hauts de Ratebout info

• Aantal sterrensterstersterster