Camping Capfun La Paillotte

Camping Capfun La Paillotte

8.2Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Azur (Landes)

8.2Fantastisch

• 7.9Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor Capfun La Paillotte voor je op een rij gezet:

85 reviews over Camping Capfun La Paillotte

• 8Buitendijk10-08-2019

Top vakantie!

Hele mooie verzorgde camping. We hadden een huisje (Atol) aan het meer geboekt. Deze is wat aan de kleine kant maar de ligging maakt dit helemaal goed. Super uitzicht op het meer waar iedere dag genoeg te zien was. Afhaal restaurant was prima, de animatie was gericht op Franse gasten, dit was soms jammer. Zwembad was leuk voor jong en oud, altijd voldoende plaats. Nadeel is de "tol" glijbaan. Twee verschillende mannen naar het ziekenhuis zien gaan omdat ze te snel gingen en over de kop vlogen (ze deden niets raars). De badmeester gaf achteraf aan dat mensen boven de 80 kilo er niet af mogen maar dit staat nergens. Leuke uitstapjes: - Biarritz - St Jean de Luz - avondmarkt in ST Girons Plage, mooi groot strand leuke restaurantjes, gezellig drukke markt - Grand Mail Dax - Dino Park (tot een jaar of 9 max 3 uur)

• 7Staat v/h sanitair

• 7Sara03-08-2019

Teleurstellend

Een prachtig gelegen ‘camping’ (je kunt er niet camperen maar alleen huisjes huren) aan een meer en 10 minuten rijden van het strand. Overdag heel fijn maarrrrr ‘s avonds vreselijk! Een animatie team dat 6 avonden per week entertainment verzorgt dat alleen voor Fransen te begrijpen is en het geluid staat zo ontzettend hard dat je op het terras van het restaurant elkaar niet kunt verstaan.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 9Daniëlle30-07-2019

Een aanrader!

Mooie camping bij een heerlijk meer. Waar je lekker kunt zwemmen, windsurfen, supboarden en een waterfiets kunt huren. Mooi zwembad met veel glijbanen. Alles op de camping is netjes onderhouden. Ook de openbare toiletten zijn netjes en schoon. Vriendelijk personeel die ook een aardig woordje Engels spreken. Goed restaurant op de camping met vriendelijke bediening.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 2018
    8Wendy15-08-2018

We hebben een heerlijke vakantie gehad!

We hadden een plek aan het water, het is wel duurder maar het is wel echt een mooie plek. De huisjes zijn aan de kleine kant, we hebben uiteindelijk de binnentafel op de veranda gezet en de buitentafel op het gras. Dit was echter geen probleem want er was ruimte genoeg. Het is een erg overzichtelijke camping, onze kinderen (9-11) konden prima hun gang gaan over de hele camping met aardig wat Nederlandse kinderen. De avondanimatie was wel geheel in het frans maar dat kan je over het algemeen verwachten op een franse camping.

• 6Staat v/h sanitair

• 8Wim30-07-2018

Leuke mooi liggende camping

Vriendelijk personeel behalve een badjuf die erg overdreven reageerde. Heel leuk voor de kinderen: zwemmen, vissen in het prachtige meer en er zijn leuke speeltuinen. Zwembaden lijken groot maar zijn echt te klein, mooie ligging, huisje compleet maar niet goed gepoetst. Restaurant valt echt tegen en de avondanimatie is echt beneden peil voor een Capfun camping. Ook in de buurt van de camping is van alles te doen en binnen 15 minuten zit je aan de fantastische Atlantische oceaan. 2 weken in juli geweest, helaas viel het weer tegen met soms echt frisse dagen en ben ik lek gestoken door de muggen en de dazen. Mijn echtgenote en zoon zijn daarentegen bijna niet gestoken. Achteraf toch 2 leuke weken gehad met veel vrijheid en speelplezier voor de kinderen. Diverse nationaliteiten en vriendelijke (ook de Franse) mede campinggasten.

• 6Eetgelegenheden

• 2017
    8VSCK03-09-2017

Mooie camping, weinig Nederlanders

Positieve punten: mooie verzorgde camping, mooi zwembad met heerlijk verwarmd water. Meer erbij is sfeervol al hoewel hierin weinig wordt gezwommen. Animatie viel tegen. Geen leuke shows en ook de kinderdisco met spelletjes in het Frans was voor onze dochter niet te volgen. Alleen liedjes en dansen is voor elke nationaliteit te volgen. Rustig publiek, voldoende ruimte bij zwembad om te liggen. In omgeving behalve de kustlijn weinig echt Franse dorpjes te ontdekken. Of ver weg. Habana Top Presta was prima, schoon, en wij hadden een ruim terras; dit verschilt per locatie en huisje.

• 5Gezin met kids (8 en 13)14-08-2017

Gaaf zwembad en ligging. Huisje viel enorm tegen.

Wel goed: Het zwembad, lekker warm en de ligging aan het meer. Alleen leuk voor de mensen die aan het water een huisje huren. Vriendelijk personeel.

Slecht: Smerig huis, bij aankomst gepoetst. Veel te krap, toilet met deur open gebruikt om hoofd niet te stoten. Wifi was defect en na 2 weken nog steeds. Het huisje zat vol geplette muggen op wanden en plafonds. Etensresten in koelkast en op aanrecht. Gasfornuis vol vet en afzuigkap stonk enorm bij gebruik. Geen kledinghaakjes. Geen keukengordijn. Geen waterkoker of ketel. Geen mat bij de deur. Overal stof, zand en haren. Geen dekbedden maar vieze dekens terwijl anders vermeld was. Ontzettend dure vakantie voor zo'n slecht huisje. Ook medegasten waren slecht te spreken over de kwaliteit van huisjes. De Atoll huisjes. Restaurant was duur en eten niet heel lekker.

• 4Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

• 8Jean-Luc01-08-2017

Mooie ligging aan meer en nabij oceaan

2 weken op La Pailotte geweest. Het park is schoon en de huisjes (Top Habana Presta) echt geweldig en compleet! Zwembaden zijn verzorgd, doorgaans (...)toezicht, maar niet ruim. GEEN parasols, nauwelijks schaduwplekken. De enige eetgelegenheid heeft een beperkte kaart. Er is een afhaalmogelijkheid voor met name pizza's. Het meer wordt nauwelijks gebruikt door campinggasten. Leuke speeltuin aanwezig. Drukte tot heel laat doorgaans. Er is een animatieprogramma maar dit is enkel frans-talig. Het gros van het personeel spreekt alleen maar Frans en dat kan gewoonweg echt niet op een vakantiepark waar (ook) anderstalige gasten komen dan Franse. Los van het park past dit overigens wel bij de Franse mentaliteit; niet kunnen/willen??? De oceaan is overweldigend en op 10 min. rijden. Verder leuk: Biarritz, treintje 'Rhune' in Sare (in de Pyreneën), Hossegor en San Sebastian! Deze plaatsen op max. 1.15 uur rijden. 2e keer Capfun; 2 keer fijne tijd gehad op een verzorgd, MAAR hoofdzakelijk park(en) georiënteerd op Franse gasten.

• 10Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 10fam. Maijers13-02-2017

Fantastisch!

Wij hebben op la Paillotte 3 weken lang een heerlijke vakantie gehad. Ondanks het hoogseizoen was er aan het zwembad altijd een stoel beschikbaar. Badmeesters/juffen organiseren regelmatig een watervolleybaltoernooi oid, er is genoeg toezicht. Veel activiteiten te doen, je kunt een kano huren, een peddleboard, etc etc. Mooie speeltuin, leuke luchtkussens op het strandje. In de avonden leuke animatie (zoals gebruikelijk in Frankrijk begint dat wel laat voor nederlandse begrippen) Begeleiders nemen in de avonden de pubers mee naar een verderop gelegen veldje (voor een kampvuur en gezelligheid) zodat het op de camping zelf best rustig is. Wij hebben geen last gehad van lawaaierige jongeren in elk geval. Dit is zeker geen 'koppenlopen'camping, alles is prima te overzien. We boekte een atoll huisje, direct aan het meer. Wat uitstekend is bevallen! Je kunt er leuk vissen (karpers waren steeds zo'n 8kg) en veel kleinere visjes zijn makkelijk te vangen voor de kids. Het water loopt heel langzaam af. Wel veel waterkastanjes in het meer, dus surfschoentjes heb je echt nodig! De wasmachines zijn niet echt een aanrader.. draaien ontzettend veel toeren, al je kleding komt er gepild/kapot uit (een handdoek aan flarden was geen uitzondering, dus fingers crossed!!) Wel fijn dat er veel strijkplanken waren, zodat je makkelijk en snel nog even iets kan strijken.

Lang gezocht naar een lekkere eetgelegenheid en die gevonden bij Pizza Louma in Saint Geours de Maremne: de eigenaar houdt in zijn eentje het restaurantje draaiende. Probeert nederlands te spreken of vertaald via de google-translate app, spreekt ook goed engels overigens. Voor kinderen is het hier een feestje, je stelt je eigen hamburgerbroodje samen en voor friet met (franse/zure) mayo/ ketchup draait deze meneer zijn hand niet om! Alles is bespreekbaar. De presentatie van al het lekkers is ook helemaal top. Een dikke aanrader! Eindelijk eens onze buikjes vol gegeten in Frankrijk (ipv naar de mac te rijden...)

Biarittz is echt een prachtige stad (wel erg druk! Parkeerplaats vinden is een drama) L'Aquarium in Biarritz is mooi en leuk voor kinderen. Hossegor is ook een leuk stadje waar je heeeeeerlijke ijsjes kunt eten (denk wel aan de siesta....) Als je echt lekker wil shoppen, ga dan naar Dax, naar het Centre Commercial Grand Mail Adour Océane: walhalla!!

Ga vooral niet naar atlantic-park in seignosse, 5 kaartjes 56,- De kinderen vonden het zwembad op de camping leuker.. Erg klein daar, met maar een paar (niet bijzondere) glijbanen.

Het strand van Soustons zelf is vrij druk, als je het net iets noordelijker zoekt heb je wat rustigere (even mooie) stranden. Veel mooie schelpen gevonden en op het strand is het zelfs bij 39gr niet te warm ;)

Kortom: niet twijfelen maar boeken!

• 10Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• Oude reviews

8.06-09-2016

Mooie camping op een prachtige locatie. Wij hadden een mobilhome aan het meer. Ruime schaduwrijke plaats met voldoende privacy, rustig, mooi zwembad met voldoende bedden en stoelen. Veel gezellige activiteit op het meer. Voor een ieder was het animatieteam ruim vertegenwoordigd!. Bij het zwembad zouden meer schaduwplaatsen moeten worden gerealiseerd.

Anders

3 tips over Camping Capfun La Paillotte

• Inge, 14-08-2019

Boek een huisje aan het meer, kost wat extra maar is de moeite waard. Atol 1 t/m 10 hebben een lekker groot stuk gras voor de deur waar je een spelletje kunt doen of kunt vissen voor je deur.

• Dorette, 16-08-2013

Om 23.30 uur gingen de jonge lui het bos in naar het kampvuur tot 3.30 uur en je hoorde ze wel eens thuis komen,maar verder geen geluidsoverlast. Vlakbij het strand 15 min rijden Messanges,mooie golven en altijd bewaking. Tip ga naar Biarritz,San Sebatiaan en la Rhune met het treintje de bergen in op de grens Frankrijk/Spanje

• ilse roels, 21-07-2014

Voorzie zeker watersloefjes want in en rond het meer liggen gevaarlijke stekels. Biarritz en Bayonne zijn ook de moeite waard om te bezoeken.

11 vragen over Camping Capfun La Paillotte

• I Buitendijk, 16-01-2019

Leuke uitstapjes

Hi,

Weet er iemand leuke uitstapjes? Wij gaan komende zomer naar deze camping.

• VSCK, 19-06-2017

Welke plek is aan te raden? Tips zijn welkom!

Goedendag, iemand een tip voor een ruime, rustige iet wat zonnige plek op deze camping? Wij hebben een Habana Top Presta geboekt voor komende zomer.

• Sonja, 19-11-2016

Habana Top Presta

Goedendag, iemand een tip voor een mooie, rustige plek? Wij willen een Habana Top Presta boeken voor zomer 2017.

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
    • SchaduwplaatsenAanwezig