Vakantiepark

• Onderkomen6
  • Activiteiten5
  • Onderkomen6
  • Activiteiten5

Het park bestaat uit twee gedeelten, wij zaten in het Arcachonnais-deel in een achtpersoons huisje met vier personen en dat is in het mooie deel. (Village de Pecheur is het oudere deel van het park, dat zou ik zeker niet kiezen).

Het huisje is 'basic' en het interieur is na bijna 10 jaar wel aan een opfrisbeurt toe. Wij zaten met ons huisje aan de rand van het park/bos en keken uit op een meertje, in de schaduw. Daardoor was het huisje koel, maar hadden we weinig aan ons terras. Het was maar voor een week en het was prachtig weer, dus dan is het wel te doen. Maar ik vind het niet voor herhaling vatbaar. Zwembad is heerlijk ruim met voldoende bedden, er was altijd plaats.

Er is een vennetje in de buurt en voor een strand (aan het bassin) moet je iets verder rijden. Huur een eventuele fiets via het park, want de verhuur die vlakbij zit is veel duurder...

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016
  • Onderkomen3
  • Activiteiten3
  • Onderkomen3
  • Activiteiten3

Les Rives de Saint-Brice in Arès (Gironde) klein autovrij parkje. Let op je moet na een reis nog wat met je koffers sjouwen. Zaten gelukkig met 4 personen in een 6 persoons huisJE.

Buiten kun je alleen beschikken over een "houten biertafel" waar je na hooguit 30 minuten niet meer weet hoe je moet zitten. Binnen heb je de beschikking over een bedbank en 6 krukjes van 48 centimeter hoog (om te ontbijten?). Niet echt handig voor kinderen tot 4 jaar. Huisjes zijn klein, hebben maar 2 pitten om op te koken. Gebruik je de grote koekenpan dan kun je de andere pit niet meer gebruiken. Huisje was totaal anders dan in de folder/website touroperator. Geen openslaande tuindeuren en een waranda. Muf klein huisje (de oudste van het parkje waarschijnlijk). Er staan wel nieuwe met openslaande tuindeuren etc maar daar zaten wij niet in. Er is blijkbaar een A en B gedeelte. Mogelijk zien deze er van binnen beter uit.

Zwembad buiten: Koud slecht voor hartpatiënten/onverwarmd

Gereisd met jonge kinderen in mei 2012
2007
  • Onderkomen8
  • Onderkomen8

De woning was niet schoon toen wij aankwamen, overal vonden wij lange zwarte haren, plassporen langs de wc pot en zelfs snottebellen boven het bed aan de muur. Ook de knijpers op het wasrekje waren soort van vervormd door warmte (gesmolten). Ook de plinten en koelkast waren niet afgedaan. Op de stoelenpoten en tafelpoten zaten 'bruine' sporen.

Bij de receptie wel gemeld, zij wilden gelijk iemand sturen om het alsnog schoon te maken, maar dat hadden we inmiddels zelf al gedaan.

Verder zag de woning er erg mooi uit en kwamen ze wel gelijk een lampje vervangen, na onze melding dat dat stuk was. Het zwembad was wel heel schoon en dat je bij de bar vers brood kon bestelen, was ideaal. De mensen daar waren erg vriendelijk.

De routebeschrijving die er bij zat van het reisbureau klopte echter helemaal niet. De nummers van de wegen en de plaatsen kwamen niet overeen met die op de borden. De bestemming ligt overigens tussen Ares en Andernos in.

Wel heerlijke vakantie gehad met mooie omgev.

Gereisd met partner in augustus 2007

Zeer mooi, rustig gelegen park

Fam. van Tiel
12-8-2007
  • Onderkomen9
  • Onderkomen9

Zeer mooi, rustig gelegen park.

Prachtige nieuwe huisjes aan het begin van het park, achteraan iets oudere types. Wij beschikten over een vaatwasser, magnetron, complete badkamer met bad en hadden een 4-pits elektrische kookplaat. Geen reden tot klagen dus.

Vriendelijk personeel. Enig klein minpuntje: zorg dat de bagage in tassen zit. Het is nm. niet toegestaan om met de auto het park op te rijden en dus moet je alle bagage - met behulp van een steekwagentje- naar je huisje rijden.

Verder alleen maar lof.

Gereisd familie in juli 2007
  • Onderkomen10
  • Onderkomen10

Wij hadden een splinternieuw huisje meteen t.o het zwembad. Van alle comfort voorzien. Het is een mooi park en goed onderhouden. Het zwembad werd elke morgen helemaal schoongemaakt. De omgeving is ook mooi.

Gereisd familie in augustus 2007

Een uitstekende ligging om de omgeving al wandelend en fietsend te verkennen. De huisjes zijn van alles voorzien, enkele spijtig dat in de a-reeks v.d. huisjes geen gewone stoelen aanwezig zijn, er zijn enkel krukjes voorzien en 2 strand/ligstoelen. Een zeer rustig vakantieoord, zeer kindvriendelijk wegens het autovrije domein !!

Gereisd met partner in juli 2007

Prachtig en rustig gelegen domein

Bart
31-5-2007

Prachtig en rustig gelegen domein. Zeer mooie streek. De huisjes zijn klein, zeker de keuken en WC. De woonkamer beschikt enkel over krukjes, geen stoelen, een minimum aan comfort.

Nietemin toch een leuke plaats omwille van de ontspanningsmogelijkheden: ruim zwembad (binnen en buiten), 2000km prachtige fietspaden, fitness, de oceaan op 12km, de baai op 500m en temidden van het grootste bos van Frankrijk. (20/05/2007 - 27/05/2007)

Gereisd anders in mei 2007
2006

Wij waren hier een weekje in april 2006

De Leeuw
9-4-2006

Wij waren hier een weekje in april 2006. De vrijstaande huisjes zijn klein(vooral keuken en badkamer)en het meubilair is beperkt. De woonkamer is bvb. zeer kaal en ongezellig. De slaapkamers zijn voorzien van goede bedden (lattenbodems), de keuken heeft een vaatwasser maar uitgebreid koken kan je er niet (slechts 2 kleine kookplaatjes). De prachtige omgeving maakt veel goed !! Het domein ligt onmiddellijk aan de baai en geeft veel mogelijkheden tot wandelen en fietsen.

Gereisd anders in april 2006

Vakantiepark info

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Les Rives de Saint-Brice in Arès (Gironde), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Les Rives de Saint-Brice zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.