Camping Le Port de Limeuil

8.2Fantastisch

Frankrijk, Aquitaine, Alles-sur-Dordogne (Dordogne)

8.2Fantastisch

• 8.1Eetgelegenheden
  • 6.7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Le Port de Limeuil voor je op een rij gezet:

Meer camping info

Camping Le Port de Limeuil bevindt zich in Alles-sur-Dordogne (Frankrijk). Alle staanplaatsen zijn ruim en sommige bevinden zich aan de rivier waar je ’s avonds een kampvuur mag maken. Op het terras drink je een drankje en neem je na afloop een afhaalmaaltijd mee naar je accommodatie. Steek de brug over en sta na 1 kilometer in het dorpje Limeuil.

99 reviews over Camping Le Port de Limeuil

• 9Martijn09-09-2020

Één van de leukste campings in Frankrijk

De camping ligt tussen de twee rivieren prachtig. Het is niet te groot en is dus met oprecht een ANWB charme camping. Wil je niet zwemmen in de rivier dan heeft het een goed zwembad. De camping heeft mooie en minder mooie plekken, dus reserveren op tijd is wel belangrijk. In de omgeving kan je fantastisch mountainbiken. Een van de leukste dingen vind ik dat je ‘s avonds in het café een pilsje kan drinken. Echt een leuk en gezellig cafe op de camping. Het sanitair is niet altijd even netjes, maar als ouders niet het verschil tussen een toilet/urinoir om staand te plassen en een zit toilet (ja mannen daar moeten jullie ook zitten) uitleggen dan kan je wel eens balen als je nodig moet. Het was onze tweede keer op de camping .

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Mirjam28-08-2020

Wat een fijne plek!

De camping is mooi gelegen aan de Dordogne, het zijn grote plekken, mooi aangelegd en de medewerkers vonden wij vriendelijk. Het restaurant is een aanrader. Het sanitair kan wel een opknapbeurt gebruiken en mag vaker worden schoongemaakt. Naast de camping kun je kano's huren. De escape game Chateau Marzac was erg leuk om te doen!

• 9Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 8Maartje11-08-2020

Genieten aan de Dordogne

Wij verbleven een week op deze camping, samen met een ander gezin. We hadden geweldige kampeerplaatsen (16 en 17); ontzettend ruim en heel centraal gelegen. Mooi zwembadgedeelte met drie verschillende baden en ligstoelen. De kinderen hebben zich hier super vermaakt, net als bij de twee speeltuinen. Ze hadden snel vriendjes gemaakt met andere (Nederlandse) kinderen. Limeuil is een mooi oud dorpje; leuk om doorheen te dwalen. De tuin bovenop de berg met speurtocht is een aanrader voor kinderen tot ongeveer 10 jaar oud. Het enige minpunt was het sanitair; dit werd echt niet goed genoeg schoon gehouden. In de omgeving is genoeg te doen!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 8Ghislaine04-08-2020

Verzorgde, gemoedelijke camping in mooie omgeving

Wij boekten eind juni een 6 persoons accommodatie op deze mooie, groene en rustige camping. Wij kregen een mobil home van een Engelse tour operator die door Corona niet kon verhuren aan Engelse gasten. Zeer goed verzorgd en zo goed als nieuw. Enorm geluk gehad. Problemen met de warm water voorziening werden direct verholpen en wij kregen een gratis gas BBQ. Het personeel was zeer vriendelijk. Wij hebben diverse keren lekker gegeten bij het restaurantje (hamburger, pizza’s, salades, kip of entrecote). Het jonge en charmante keukenpersoneel werkt hard en tovert uit de piepkleine keuken (formaat snackbar) prima gerechten voor een prima prijs. Gezellige kroeg en terras. Klein winkeltje met lekker brood maar de bakker in de Le Bugue is top (te herkennen aan een molen op de gevel). Sla ook Rivers Coffee Shop in Limeuil niet over: heerlijke frappés, cappuccino's en gebak gemaakt door een charmante Engelse. In de omgeving genoeg te doen.

• 7Staat v/h sanitair

• 7Manon01-08-2020

Heerlijke relaxte vakantie

Wij hebben met ons gezin en diverse bevriende families een heerlijke vakantie gehad op deze mooi gelegen camping. Pluspunten: mooie ruime plekken op een rustig gedeelte van de camping, rivier Dordogne makkelijk vanaf de camping bereikbaar waarin je heerlijk kan zwemmen/dobberen/vissen, lekker eten in het restaurant of afhaal. Supermooie omgeving met veel bezienswaardigheden. Minpunten: sanitair werd in de morgen pas laat gepoetst. Om 8.30 uur moest men vaak nog beginnen met de schoonmaak Verder was het zeker in de laatste week van juli niet echt schoon, wat juist in deze coronatijd toch wel verwacht mag worden. Op de laatste avond van ons verblijf speelde er een band en was er een bbq georganiseerd. Leuk, maar erg druk bezocht waardoor coronamaatregelen niet nageleefd konden worden.

• 6Staat v/h sanitair

• 6Gezin van 431-07-2020

Leuke camping, smerig sanitair

Op zich leuke camping, met ruime plaatsen. Leuk zwembad, en vanaf de camping direct de rivier te bereiken. Wifi rondom de bar gratis, op plaats aan de prijs. Niet meer van deze tijd. (2 connecties €8/24 uur) Helaas vonden we het sanitair absoluut ondermaats. Helemaal in deze tijd (Covid) hadden we verwacht dat er extra aandacht voor de hygiëne was. Helaas was dit niet het geval. Douche's en toiletten waren niet schoon en werden niet goed schoongemaakt. Dit heeft deels natuurlijk te maken met campinggasten die het niet zo serieus nemen, maar de camping blijft eindverantwoordelijk om toe te zien op de hygiëne. In deze tijd - waarin je als camping blij moet zijn dat je camping nog vol komt - zou je juist 'overdreven' moeten laten zien dat je de hygiëne serieus neemt om je gasten een veilig gevoel te geven. Wij keren hierdoor niet nog eens terug. Jammer!

• 4Staat v/h sanitair

• 2019
    9fam Bos Veenendaal23-09-2019

prima camping met ruime plekken.

Dit is een prima camping om enkele weken te vertoeven, mooie grote plekken, vriendelijke eigenaar. Leuk restaurantje, prima voor een simpele maaltijd.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 9Loes10-09-2019

We zijn verwend met een camping als deze!

Echt een heerlijke camping! We hadden een prachtige grote plek met veel schaduw waar we met twee grote tenten konden staan. Camping zelf is mooi onderhouden met veel bomen en bloemen en gras. We stonden op een gedeelte van de camping waar de weg langs loopt, het is s nachts stil maar vanaf zeven uur hoor je wel verkeer.

Op ongeveer tien minuten rijden vind je een intermarchee, veel andere dorpjes en bezienswaardigheden op max 30min rijden, echt een goede locatie. Het dorpje Limeuil stelt niet zoveel voor, zitten een paar restaurantjes (geen bakker). Faciliteiten van de camping zijn met recht vier sterren te noemen: zwembad is top, restaurant en barretje goed en de toiletten en douches schoon maar wel wat verouderd. Camping ligt ook aan de Dordogne met een kiezelstrand waar je s avonds vuurtjes mag stoken.

Tijdens ons verblijf waren er veel Britten maar naar het schijnt is dit een favoriete regio van ze, dan weet je dat alvast 🙂

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in september 2019

• 10Karien25-08-2019

heerlijke camping, prima sfeer

Een heerlijk tijd gehad op deze rustige maar zeer complete camping Aan de Dordogne. Wordt bezocht door veel Engelsen en Nederlanders. Gezellige bar, heerlijke (afhaal) maaltijden. Genoeg te doen voor kinderen (dobberen in de rivier, 's avonds fikkie stoken, beachvolleybal, trampoline, tafeltennis, zwembad, game-ruimte, gratis wifi bij receptie) Goede sfeer!

• 10Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Koert Koers19-08-2019

Heerlijke camping.

Mooie camping met ruime tot zeer ruime plaatsen direct gelegen aan de Dordogne. Goed sanitair met heerlijke douches. Leuk kleinschalig restaurant met gezellige bar. Klein winkeltje met elke ochten verse broodjes, croissantjes, stokbroden, e.d. Wordt veel bezocht door Engelsen.

Gereisd met partner in juni 2019

Camping Le Port de Limeuil info