Weer vandaag24°

12 reviews over Camping Municipal de Wasselonne in het Nederlands

Geen gratis zwembad!

Paul
20-7-2019

Prachtige plek, goede voorzieningen. Maar de camping heeft nu een andere beheerder. Zwembad dat er naast ligt is niet meer gratis voor campinggasten. En het zwembad is niet flexibel: als je even terug gaat naar de tent en daarna weer een plons wil nemen betaal je weer volledig entree. Beheerder verwijst naar de nieuwe website die bijna onvindbaar is.

Fijne camping om langer te staan

Irma
30-7-2018

Mooie, rustige camping met veel schaduwrijke plekken wat voor ons gezin erg prettig is. Het sanitair is erg schoon, het wordt meerdere malen schoongemaakt. Verder worden er van tijd tot tijd leuke dingen georganiseerd, zoals wijnproeverij, een foodtruck met pizza's en flammkuchen etc. De sfeer op de camping is gemoedelijk en gezellig en de ontvangst bij de receptie is erg vriendelijk, men is altijd bereid te helpen. Daarnaast kan je gratis gebruik maken van het gemeentezwembad dat naast de camping ligt. Dit is zowel een binnen- als buitenzwembad omdat het dak opengeschoven kan worden. Ook is een klein badje voor kleine kinderen. Het enige minpunt is dat het speeltuintje voor de kinderen redelijk summier is (een soort draaimolen/schommel die op zich wel leuk is en een paar wipjes) en ook wat achteraf en in de volle zon gesitueerd is.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Prima camping, niets voor de jeugd te doen.

Eric
10-8-2017

Dit is een hele rustige camping die goed verzorgd is! Van hieruit kun je leuke uitstapjes maken in de wijnstreek van de Elzas of naar Strassbourg (de moeite waard!). Veel schaduwrijke plaatsen. Jammer dat je geen uitzicht naar de omgeving hebt. Het sanitair is deels vernieuwd en voor invaliden zijn er goed bereikbare toiletten en douches. Sanitair is altijd schoon! Ook voor de afwas zijn er goede voorzieningen. Het ernaast gelegen zwembad is prima en met een kaartje van de camping gratis te bezoeken. Voor de jongeren is er niets te doen dus die moeten zich zelf vermaken. De vorige beoordelaar schrijft dat er een Nederlandse beheerder is, die is er blijkbaar niet meer. Wij werden goed geholpen door een hele vriendelijke Franse dame bij de receptie. Broodjes (stokbrood) halen in het dorp of bij een grote supermarkt op het bedrijven terrein (5 min met de auto). Er stonden wel een paar hele oude caravans die nodig opgeruimd moeten worden.

Leuke camping met Wifi en zwembad in mooi gebied.

Fam. Huizer
28-8-2016

De camping ligt op een uitstekende locatie op weg naar het zuiden. De moeite waard om langer dan 1 nacht te blijven, omgeving is leuk om te fietsen, wandelen of met de motor te toeren. Strasbourg ligt dichtbij en heeft een mooi oud centrum. De Camping Municipal heeft sinds kort vriendelijke Nederlandse beheerders, schoon sanitair (beetje oude toiletten en een verraderlijk treetje ), mooie ruime plekken, goeie Wifi (dit is vaak behelpen op campings, maar hier niet), gemeente zwembad waarvoor wij gratis toegang kregen (geen shorts toegestaan). Het is er rustig 's nachts, geen last van verkeer of trein. Er is een klein restaurantje/afhaal mogelijkheid op de camping. Na een lange dag reizen was dat een verademing. Friet stoofvlees is een echte aanrader! Broodjes service is aanwezig. Dit alles voor maar 16 euro!! We waren met 2 personen, auto met caravan, incl. stroom. Er staan ook nog mooie chalets te huur op de camping. Minpunt: er staan wat oudere stacaravans. verouderde toiletten. gevaarlijk opstapje bij afwas gelegenheid. De Beheerder heeft leuke plannen voor de komende jaren dus wij komen zeker terug!!

Gereisd Met partner in augustus 2016

Supercamping

Ad
27-8-2016

Een prettige niet al te grote en al te drukke camping met heel goed sanitair, mooie kampeerplekken en een bijzonder sympathieke Nederlandse beheerder. Er is wel een slagboom maar die staat de hele dag open en er is gelukkig geen gedoe met codes. Ik kan niet één minpunt van deze camping bedenken.De beheerder wil zich meer gaan richten op groepen zoals fietsers en motor- en oldtimerclubs.

Heerlijke plek

Mietie
16-8-2016

Heel fijne camping met zeer ruime plaatsen , zeer ruim douchegebouw en nette wc's hulpvaardige eigenaren Hanke en Ewald die fantastisch hebben geholpen met hekjes zodat mijn schapendoespuppie zeer confortabel haar eerste kampeervakantie kon ervaren. Leuke uitstapjes te maken en supermarkt en dorp op loopafstand Camping heeft lekker klein restaurantjes met heerlijke pizza's en stoofpotje etc. Een plek waar ik zeker terug ga en met name voor honden een superplek

Gereisd Met vrienden in augustus 2016

zeer fijne camping! Aanrader!

S&E
15-8-2016

Deze gemeente camping (o.a. gerund door Nederlands stel) is een heerlijke camping met ruime plaatsen met voldoende schaduw. Sanitair goed schoon en ruim. Gemeentelijk zwembad vonden onze jongens (12 - 13) 'saai' maar je verwacht ook geen grote glijbanen etc. Het is een verwarmd 25 m bad met een open schuifbaar dak. Niks mis mee. Neem wel echte zwembroek mee, geen 'shorts'. De prachtige stad Straatsburg is goed te bereiken vanaf de camping met de bus (lijn 230) of auto; ca. 35 min. in beide gevallen. Blijf in de bus tot de eindhalte. Dan nog maar ca. 10 min. lopen tot het historisch centrum. Camping prijs/kwaliteit is zeer goed. Prijzen zijn ook zeer redelijk. (Oh ja, kijk uit voor verraderlijk 'steile' verkeersdrempels in het dorp).

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

Jan en Ans
27-7-2016

We stonden op een prachtige plek, aan de rand van een mooi onderhouden camping. Vriendelijke ontvangst. Goede service en faciliteiten. Een aanrader.

Fantastische camping

Margret Mulder
18-7-2016

We hebben 4 dagen genoten op deze camping. Heel vriendelijke Nederlandse eigenaren. Prachtige omgeving om te fietsen of te wandelen.Prima schoon sanitair. En leuk om met de bus vanaf de camping naar Straasburg te gaan. Echt een aanrader dus deze camping!

Gereisd Met partner in juli 2016

Schitterend gebied rondom deze fijne camping.

Eva en Ronald
5-7-2016

Leuke plaatsen, bomen voor schaduw, gezellig dorpje met maandagochtend markt, bakkertjes, restaurants en genoeg bezienswaardigheden in de buurt. Warme douches en wifi op de kampeerplaatsen inclusief. Klantvriendelijke camping. Bus (met airco) naar Straatsburg een echte aanrader! Geocache-gebied in de wijnstreek ten zuiden van de camping. Ooievaars, herten, vossen en ander wild in deze heerlijk rustige (wandel)omgeving. Genoten! Winkeltje/frietafhaal nog niet open, dus helaas niet kunnen proberen.

Gereisd Met partner in juni 2016

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal de Wasselonne in Wasselonne, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal de Wasselonne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.