La Petite Pierre (Bas Rhin)

Vakantie in La Petite Pierre (Bas Rhin)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties La Petite Pierre (Bas Rhin)

Reviews over La Petite Pierre (Bas Rhin)

• 8Johanna25-06-2018

Gaan zeker terug.

Ontzettend klein dorpje, wel prachtige ligging!

• 3Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Bert & Linda23-06-2015

Klein dorp zonder uitgaansmogelijkheden.

Ideaal dorp om te wandelen, rustig, vlakbij prachtige dorpen, kastelen, burchten en grotere steden als Straatsburg en Nancy.

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Wolfgang Scharfenberger14-04-2015

klein und fein

Bars? Fehlanzeige? Discos? Fehlanzeige.

Wirklich klein. Erholung und Abschalten in Reinkultur.

• 5Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2015

• 6gvhoy25-08-2014

goede ligging

Ter plaatse kun je bij de Office de Tourisme terecht voor allerlei info. Er zijn enkele uitgestippelde wandelingen rond het dorpje. Met de auto kun je de Alsace wijnroute volgen en kom je zo in allerlei wijndorpjes.

• 5Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8Adrien Melsen17-12-2013

La Petite Pierre, weinig vertier, machtige natuur.

De omgeving rondom La Petite Pierre leent zich voornamelijk voor vissen en het maken van allerlei mooie wandelingen door de ongerepte natuur van de Elzas. Heel wat wandelroutes zijn aangegeven door bordjes. Er zijn zeker een paar restaurants, waar je ook iets kunt drinken, maar verwacht geen groot vertier in deze omgeving ('t Is maar wat je zoekt). La Petite Pierre, maar vooral Ingwiller en Bouxwiller hebben prachtig mooie vakwerkhuizen. Verder bestaat de cultuur vnlijk uit wat regio en lokaal georiënteerde musea. Straatsburg, Obernai en Hagenau zijn vlakbij. Straatsburg is een grote aanrader met haar machtig mooie kathedraal. Een rondvaart is aan te raden.

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2013

• 7luc14-11-2013

afgelegen maar niet onbekend

Op weg van Saarbrucken naar Menzenschwand (Zwarte Woud) deden we een kleine omweg naar dit dorp. Jaren geleden hebben we er enkele dagen in het hotel 'Les 3 Roses' overnacht. Dit dorpje dankt zijn naam aan de vele kleine kiezelsteentjes die zich in het gesteente bevinden. Hoe die typische riviersteentjes zich zo hoog in de rotsen kunnen bevinden is me een geologisch raadsel. De weg doorheen het dorp naar het kasteel is mooi. Er is daar aan de parking ook een infoburo. Het is er in de herfst wat doods maar voor stevige wandelaars een paradijs.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2013

• 8jrasing_120-05-2013

Schattig dorpje!

Het kasteel en het eco museum zijn een bezoekje waard. Ja kan prachtige wandelingen maken.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

mei 2013

• 8Constant04-08-2012

Geen uitgansbuurt

Opvallend is de stilte overfdag en 's avonds. Je komt als het ware in een onbewoonde wereld. Wij hebben op één week 1000km met de auto gereden en bijna elk dorp is zeer proper maar evenzeer stil, al horen wij op de radio (Radio Blue Alsace France) wel dat er de weekends veel te doen is. Maar wel echt een meevaller

• 1Uitgaanslevenn
    • 4Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2012

• 7Kelly22-06-2009

mooi, maar niet veel te zien

burchten en bergen en wandelingen niks voor jeugd in de buurt geen restaurants of cafeetjes wel mooie bergen en mooie landschappen mooi hotelletje maar das ook al dat er in het kleine dorpje is buiten ook toeristendienst boven in het dorp

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 5Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2005

• 7Carrette-Vermeire04-01-2009

straatdorp

opvallend weinig touristisch in zo'n touristische streek; op het kasteel na moet je zoeken naar een niet-hotel geliëerd terrasje of een souvenirshop. Is echter ideaal voor een verkenning van NO-Frankrijk. Voldoende parkeermogelijkheid (ik spreek van september).

• 6Cultuur
    • 10Omgeving