Camping de L'Ill - Colmar

5.6Voldoende

Frankrijk, Alsace (Elzas), Colmar (Haut Rin)

5.6Voldoende

• 4.7Eetgelegenheden
  • 5.2Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor de L'Ill - Colmar voor je op een rij gezet:

39 reviews over Camping de L'Ill - Colmar

• 7Loofhome15-09-2019

Mooie (doorreis-)camping om Colmar te verkennen

De camping bestaat uit een hoger en een lager gedeelte. Het lage gedeelte ligt aan de rivier de Ill. Modern en schoon sanitair. Vriendelijke ontvangst. Klein zwembad en eenvoudig restaurant. Veel vismogelijkheden. Aan de andere kant van de rivier begint Colmar, waarvan het centrum via aparte fietspaden goed per fiets is aan te rijden. Binnenstad van Colmar is prachtig: mooie kleurrijke vakwerkhuizen, grachten, leuke restaurants en terrassen, een overdekte markt, mooie kerken en een prachtig museum: Musée Unterlinden. 's Avonds en 's nachts geen last van muggen, maar wel continue het geluid van de nabijgelegen snelweg. Voor twee nachten vonden wij dat nog te doen, maar niet voor langer. Tegen bijbetaling kan je een plek aan de rivier reserveren.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 7Lizzy16-08-2019

Leuke charme camping, 1km vd stad colmar

We stonden met de caravan achteraan de camping op een mooie ruime plek aan de rivier. een nieuw toiletgebouw vlakbij die was op zich netjes. Alleen krappe douches weinig haakjes of schapjes om wat op kwijt te kunnen. Op 1km afstand kon je met de fiets colmar inrijden. Echt aanrader om te bezoeken. Op 15min fietsen kun je naar een plas om te zwemmen, mooi aangelegd. Alleen hadden we de laatste 3dagen van ons verblijf ineens een camper op onze plek staan omdat er een misverstand was over de verdeling van de plekken. Zij vonden de plaats waar ze hoorden te staan te klein. Dus zijn ze bij ons opgedrukt. Het was allemaal erg verwarrend, ik ben 2x wezen klagen bij de receptie. Dat die mensen toch wel heel dicht op onze voortent stonden. Toen kreeg ik uiteindelijk korting voor compensatie. Maar het liefst had ik toch gezien dat die mensen naar een andere plek gingen. Maar aan ruzie heb je ook geen zin aan, in je vakantie .

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 3Anke van Derheijden18-06-2019

Absoluut nooit meer

Camping is erg slecht onderhouden. Overal onkruid en het gras staat tot aan je knieën jeu de boules baan is meer een onkruidbak. Sanitair is smerig, in het doucheverblijf is het benauwd en ruikt het naar riool. Veel lawaai van de nabij gelegen snelweg. Pluspunt: camping heeft een klein zwembad wat lekker is voor de verkoeling. Restaurant is gesloten terwijl de camping complet is.

• 1Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 4Simon18-06-2019

Vergane glorie

Slecht onderhouden camping. Gras wordt niet gemaaid, sanitair nauwelijks schoongemaakt en de prijzen zijn torenhoog. Ik zou er niet meer opnieuw naartoe gaan.

• 5Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 3Sylvia Nolet04-06-2019

Nooit meer

De camping staat wel in het Acsi boek maar bij aankomst op 4 juni zeiden ze dat ze daar niet meer aan mee doen. Heel raar dat dit zomaar kan veranderen. Verder zijn er geen water tap punten en er is maar 1 sanitairblok. Dus veel te weinig. De andere sanitairblokken zijn dicht omdat ze te oud zijn. Het restaurant was ook dicht. En dat in juni.

• 5Staat v/h sanitair

• 2018
    6Smit26-08-2018

Dure camping

Geen vergelijking met de camping in Straatsburg terwijl dit dezelfde organisatie is. Deze camping was voor 1 nacht met camper, stroom 3 per, 1 hond ruim 55 euro. 3 pizza’s met 3 drankjes 50 euro. Camperplekken zijn klein .

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 7S. Dutrieux05-07-2018

Groene eenvoudige camping.

Wij kozen deze camping omdat deze bij de keten hoort zoals de camping in Strassbourg. Helaas was de kwaliteit niet hetzelfde. Voordelen: campingplaatsen zijn ruim, groene omgeving direct aan de rivier, mooi uitzicht, door diverse hoogte verschillen van de campingplaatsen. Supermarkt is 5 min. fietsen. Nadelen: het sanitairgebouw vlakbij onze campingplaats was gesloten, de andere was te ver om te lopen dus gebruikte we de fiets. Het sanitair is verouderd maar wel schoon. Wifi is alleen bij de receptie te gebruiken.

• 7Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

The campsite manager, Responsable réservations, 03-08-2018

Hello and thank you for your review. The second sanitary will be rebuilt the next winter as the third. Hoping you see them next year. Tot ziens.

• 8dave_thomas09-04-2018

Echte stadscamping

Camping is gelegen op ca. 2 km van centrum Colmar naast leuk riviertje. Waren er 1 nacht in april dus zeer weinig kampeerders. Proper sanitair. Leuke terrasplaatsen zonder dat het steil wordt. Kleine knusse camping. Ideale doorreiscamping.

• 8Staat v/h sanitair

The campsite manager, Responsable réservations, 03-08-2018

Hello and thank you for your review. See you soon.

Met jonge kinderen

• 2017
    10Leukeneut15-12-2017

Leuke Camping :)

schoon sanitair ! Aardig personeel en de stad is erg mooi ! Wel verse croissants en baquettes bij de receptie te bestellen !

• 10Staat v/h sanitair

The campsite manager, Responsable réservations, 19-12-2017

Hello and thank you for your review ! See you soon !

• 8Elly07-10-2017

Leuke camping, vlakbij Colmar

Mooie camping aan het water, schoon sanitair, goede prijs/kwaliteit verhouding. Omdat we hier in oktober waren, was de horeca al gesloten. Wel verse croissants en baquettes bij de receptie te bestellen. Het erg leuke plaatsje Colmar is met de bus goed te bereiken. Wij hadden fietsen bij ons, nog makkelijker. Vanuit Colmar de wijnroute gereden in noordelijke richting. Riquewehr en Hunawihr zijn aan te bevelen plaatsjes op die route, De Vin d"Alsac is erg lekker! We komen zeker nog eens terug!

• 9Staat v/h sanitair

Camping de l’Ill manager, Responsable réservations, 19-12-2017

We are very happy to read your review and your description of our region! Come back to see us next summer to test our restaurant! Best regards.

1 tip over Camping de L'Ill - Colmar

• Marjan Van Rumph, 13-08-2014

Colmar heeft een mooie oude binnenstad. In de Elzas is de wijnroute en eigenlijk alle dorpjes zijn ontzettend leuk. Schitterend kasteel is zeker de slingerroute naar boven waard met en geweldig panorama. De Rijn is de andere kant op ook leuk voor uitstapjes, ook met de fiets.. Vijf dagen waren makkelijk gevuld met leuke trips.

2 vragen over Camping de L'Ill - Colmar

• Rongen, 23-01-2016

Zwembad en speelmogelijkheden

Hallo, kan iemand mij vertellen of het nieuwe zwembad al af is en hoe dat eruit ziet? Zijn er speelmogelijkheden voor kinderen.

Silfhout, 25-04-2016

Dit staat er op de website van de caming: Camping de l'Ill heeft een groot verwarmd zwembad, eenwaterspeelzone met kinderbad, watespelen… alles waar kinderen dol op zijn.

Hopelijk heb je er wat aan.

• peeters, 01-07-2011

zwem- mogelijkheid voor kinderen

hallo ,is er in de beurt een openlucht zwembad voor kinderen? hoeveel km.ligt het mooie stadje colmar?

met dank

fhabots, 06-08-2012

Op de camping is er geen openluchtzwembad. De camping ligt denk ik op twee kilometer van het stadscentrum, maar er gaat ook een directe bus die op 250 meter van de camping vertrekt.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig