Camping Capfun Suzelsterstersterster

4.8Matig

Frankrijk, Alsace (Elzas), Colmar (Haut Rin)

4.8Matig

• 3.3Eetgelegenheden
  • 3.7Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping ClairVacances in de Elzasstreek is een kleinschalige camping met chalets en ruime staanplaatsen. Het zwembad is groot genoeg en ook het sanitair is voldoende voor de gasten. Hier en daar is er wel achterstallig onderhoud en het sanitair is wat verouderd. Camping ClairVacances (Alsace) ligt een kwartiertje rijden van het pittoreske Colmar.

160 reviews over Camping Capfun Suzel

• 2019
    7Sarah25-08-2019

Mooie camping, maar minder geschikt kampeerterrein

Wij hebben een heel dubbel gevoel bij deze camping. Ondanks het feit dat er stond dat er geen tot weinig animatie was was dit ruimschoots aanwezig, jammer genoeg voor de kinderen alleen in het Frans en vaak toch wel erg laat en luidruchtig ‘s avonds. Prima voor oudere kinderen, iets vervelender voor jongere kinderen om in te slapen. De mensen van de animatie doen wel goed werk en zijn heel enthousiast. Over de staat van het zwembad en het sanitair hebben wij in tegenstelling tot andere recensenten geen klagen. Wat wij wel een groot nadeel vonden is het feit dat er enkele gronden duidelijk niet geschikt waren om te kamperen. Wij hadden als terrein een enorme modderpoel die met boomschors bestrooid was. Ondanks redelijk droog weer kwam de smurrie door 2 lagen grondzeil door en stonden we met in de modder te dabben in de voortent. Na klagen werden er kiezels over gestrooid wat niet echt structureel hielp. Geen “grascamping”

• 7Staat v/h sanitair

• 4Janine16-08-2019

Vreselijk!

Afgelopen nacht voor de 3e keer naar deze camping geweest als tussenstop van Italië naar huis. Wat een drama! In 2016 en 2017 was dit een hele leuke camping en dachten we er zelfs aan een keer voor een weekje terug te komen. Dat gaan we nu zeker niet meer doen; zelfs niet voor één nacht! We hadden dit keer van tevoren gereserveerd en daarbij aangegeven dat we een grote caravan (7,5 meter) hebben. We kregen een plek waar we amper naar toe konden met de caravan; ergens aan het einde van een smal straatje achter een rij op elkaar gepropte chalets. Toen we toch met veel moeite bij de plek aankwamen, bleek het één grote modderpoel te zijn! Ondanks de mover op de caravan, hing hij vast in de modder. Ook het toiletgebouw was te triest voor woorden; oud, vies en kapot. Tot slot wilden we ons chemisch toilet leeg maken, maar bleek daar nergens een mogelijkheid voor te zijn. Het enige pluspuntje, is het zwembad vanwege de leuke glijbanen.

• 6Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 4Feline01-08-2019

#Capfun Suzel niet doen! Enorme degradatie!

Er is niets meer over van deze voorheen best aardige camping. We zijn er nu voor het eerst sinds het over is genomen door #Capfun Suzel. Wat een degradatie! Heel de camping volgezet met stacaravans. Het mooie grote speelveld bezet met stacaravans. Maar wat nog erger is is het “animatieprogramma”. Rust is er niet meer bij. Nachtrust ook niet. Zitten nu al twee uur te luisteren naar een omroeper en een stuk of 20 schreeuwende campinggasten bij een soort van muziekquiz. Kinderen kunnen niet slapen. Op onze vraag hoe lang het ging duren en of het niet iets zachter kon was de reactie: “wat kan ik er aan doen?” En werd de muziek nog harder gezet. Voor ons geen ideale onderwegcamping naar Italië meer..... #Capfun Suzel niet aan te raden.....

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

• 6Monstel19-06-2019

Goed om te overnachten en gauw verder te rijden.

Mooie camping. Heerlijk zwembad. Maar heel slecht onderhouden camping. Typische oude zooi. Vaak toilet papier op. Ondanks recent schoonmaken. Een van de twee toilet blokken afgesloten omdat de boel was overstroomd. Douche koppen vallen van ellende letterlijk uit elkaar. (Twee keer meegemaakt). Sommige douches koud. Etc. Maar het meest absurd is toch wel de herrie agv de bouw van vele nieuwe chalets. Van 8-19 uur hoor je continue storende herrie van zagen, boren, gepiep van een grote blijkbaar altijd achteruit rijdende sjofel en van met een quad over het terrein scheurende timmerlui. Maar het vaste personeel doet niet onder, ze scheuren met golfkarretjes net zo hard mee. Hadden ze die bouw niet in de winter kunnen uitvoeren?

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    3fam.Yntema22-09-2018

Afscheid van deze camping!

Een aantal keren met veel plezier op deze camping gestaan bij de vorige eigenaar. Nu echter zeer ten nadele veranderd. Volgestouwd met chalets die dicht op elkaar staan. Erg veel lege kampeerplaatsen. Sanitair niet of nauwelijks schoongemaakt, geen Wifi. Zwembad niet meer verwarmd. De plantenbakken bij de ingang en zwembad niet meer gevuld, het groen verwaarloosd. Bovendien misten we Monique (eigenaar) die op haar fiets over de camping ging en iedereen "Bonjour" wenste. Wel een A-viertje om te waarschuwen wat je moet doen tijdens een aardbeving?Kortom ; voor ons niet meer!

• 2Harrie16-09-2018

Geen aanrader zelfs niet voor doorreis camping.

Waardeloze camping: Sanitair vies ,WIFI werkt niet, personeel spreekt alleen Frans en komt ongeinteresseerd over, Goedkope camping met Acsi card

• 2Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

• 6De Beer14-09-2018

Mooie camping, jammer van het sanitair

Mooie kleinschalige camping met veel potentie. Zeer ruime plekken met bomen en struiken zodat je altijd kunt kiezen voor zon of schaduw. Veel leuke en interessante bezienswaardigheden in de buurt en leuke oude stadjes. Zwembad is groot met fijne en voldoende ligbedjes, al is het water wel behoorlijk fris. Het grootste minpunt vonden wij het sanitair. Zeer veel achterstallig onderhoud en echt vies. Ze vinken de schoonmaaklijst af maar schoonmaken doen ze niet ondanks dat je ze de hele dag in golfkarretjes ziet rondrijden. Bij het melden van onze klacht werd er behoorlijk verontwaardigd gereageerd. Wi-Fi werkt al maanden niet en er wordt ook niets aan gedaan.

• 5Eetgelegenheden

• 4Jacobs30-08-2018

Geen aanrader

Wij hebben een week doorgebracht in een van de nieuwe chalets op het park. De chalet zelf was prima, het was immers nieuw. Nadeel was wel dat de bedden erg (te) hard waren waardoor we last kregen van rugklachten tijdens en kort na de nacht. De chalets staan echt te dicht op elkaar gepropt en hebben slecht uitzicht, namelijk op het naastgelegen chaletje. Verder is het nadelig voor jonge kinderen dat je een trapje op moet om in je chalet te kunnen. De wifi op de camping werkt aan de reviews te zien al tijden niet meer en de mobiele dataverbinding is best wel ruk. Dat is in 2018 wel heel erg slecht. Je kunt het best handmatig FREE telecom opzoeken voor 3G verbinding.

De camping is verder sterk verouderd. Speeltoestellen voor de kinderen zien er slecht uit en zijn soms zelfs kapot. Ook het zwembad, op zich prima, is toe aan renovatie. We hebben soms gebruik gemaakt van het campingsanitair wat echt te vies was! Het receptiepersoneel spreekt vooral Frans en slecht Engels, wat natuurlijk niet kan in deze branche.

De omgeving is verder wel erg leuk. Colmar is een leuk stadje in de buurt met een prima binnenzwembad. Ook voor fietsers/wielrenners zijn er leuke tripjes zoals de Petit Ballon en de Grand Ballon.

Al met al geen aanrader!

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Fie27-08-2018

Prima camping

Camping heeft goede ligging qua uitjes. mooie omgeving. Temperaturen net wat hoger en aangenamer dan in de Vogezen omdat je minder in de minder bergen zit. Zwembad op de camping was mooi aangelegd!. Voldoende ligbedden beschikbaar. Zwembad was wel erg fris, dus per keer een flinke verkoeling gehad. Gelukkig zaten wij er in een hele warme week dus minder erg. Voor kinderen minder geschikt!. Sanitair niet echt fris maar wel okay. De animatie voor de kinderen is leuk maar gaat tot s avonds erg laat door. Daar wel hinder van gehad omdat we er bij in de buurt stonden. Ook omdat het iedere avond is behalve in het weekend. Grootste irritatie was de WIFI, die was er niet! Er werd aangegeven dat deze tijdelijk kapot was maar gezien de recensies is dit al veel langer het geval.
    Verder prima week hier gehad.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 5Scheffer20-08-2018

Leuk gehad, maar gaan niet nog een keer

Op zich een leuke camping met een leuk zwembad. Deze behoeft overigens wel de enige aandacht qua achterstallig onderhoud. Jammer dat er afgelopen jaar zoveel chalets hutje mutje op elkaar zijn geplaatst. (Nieuwe eigenaar) Het mooiste sta je iets meer vooraan op de camping, buiten het zicht van de chalets. Alleen heb je dan wel meer overlast van de avondanimatie (harde muziek etc tot minimaal 23:00 uur). Qua animatie was er meer dan we hadden verwacht, voor jong en oud bieden ze een leuk programma. Sanitair wordt echt met de Franse slag schoongemaakt. Veel achterstallig onderhoud (losse kranen, defecte lampen, voorziening voor legen chem. toilet verwijderd, groenvoorziening wordt slecht onderhouden etc.) Ondanks bovenstaande wel een heerlijke vakantie gehad, onze kinderen hebben genoten! Maar of ik de camping aan zou bevelen? Ik ben bang dat het straks een chaletpark wordt, waar deze organisatie m.i. niet onbekend mee is...

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

12 tips over Camping Capfun Suzel

• Wies Smeets, 09-09-2013

Het enige minpunt van deze camping is dat het niet in de directe omgeving van een dorp ligt. Je kunt s'avonds niet even lekker een terrasje pakken. De omgeving is prachtig. De wijngebieden liggen op enkele kilometers afstand. Je kunt er heel goed fietsen, is wel glooiend maar niet stijl. Er liggen prachtige dorpjes in de omgeving.

• Anne, 23-01-2014

sluit tijdelijk buitenland abonnement af op je telefoon als je iets wilt op internet of social media in je vakantie. Want de aangeboden gratis wifi werkt absoluut niet naar behoren en dus op je zenuwen.

• Groningen, 28-08-2012

Ga naar Colmar, riquewihr, turckheim, strassbourg, het kasteel etc. Je kunt er prima een week tot 2 weken zijn. Het weer is ook vaak goed en het is prima te reizen op 1 dag, ook met een caravan achter je auto

5 vragen over Camping Capfun Suzel

• Hiska De Geus, 02-01-2018

Staanplaats

Welke plaatsen zijn aan te raden met kinderen van 4 en 6? Liefst niet te veel van lawaai animatie en zwembad maar wel voldoende speelmogelijkheid voor kids.

En hoe werken de verschillende zones?

• IreneV0, 30-04-2015

Hoe groot zijn de plaatsen?

Weet iemand hoe groot de plaatsen zijn?

• Carla, 23-06-2014

Reserveren of niet?

Is het raadzaam om een plaats te reserveren? Wij gaan halverwege juli en willen zo'n 2 weken blijven.

Is dit echt een passantencamping of blijven de kampeerders er ook voor langere tijd?

de vries, 04-08-2014

beiden. veel gasten die 2-3 weken verblijven, maar ook vrij veel 'doorreizers' die een dag of 2 staan. volgens mij altijd wel een plekje vrij, maar ik kan natuurlijk niet in hun planning kijken...

Camping Capfun Suzel info

• Aantal sterrensterstersterster