Camping Capfun Clair Vacances

Camping Capfun Clair Vacances
5,2

Matig

Omschrijving
Camping ClairVacances in de Elzasstreek is een kleinschalige camping met chalets en ruime staanplaatsen. Het zwembad is groot genoeg en ook het sanitair is voldoende voor de gasten. Hier en daar is er wel achterstallig onderhoud en het sanitair is wat verouderd. Camping ClairVacances (Alsace) ligt een kwartiertje rijden van het pittoreske Colmar.

143 reviews over Camping Capfun Clair Vacances in het Nederlands

Afscheid van deze camping!

fam.Yntema,
22-9-2018

Een aantal keren met veel plezier op deze camping gestaan bij de vorige eigenaar.

Nu echter zeer ten nadele veranderd. Volgestouwd met chalets die dicht op elkaar staan. Erg veel lege kampeerplaatsen. Sanitair niet of nauwelijks schoongemaakt, geen Wifi. Zwembad niet meer verwarmd. De plantenbakken bij de ingang en zwembad niet meer gevuld, het groen verwaarloosd. Bovendien misten we Monique (eigenaar) die op haar fiets over de camping ging en iedereen "Bonjour" wenste. Wel een A-viertje om te waarschuwen wat je moet doen tijdens een aardbeving?Kortom ; voor ons niet meer!

Waardeloze camping:

Sanitair vies ,WIFI werkt niet, personeel spreekt alleen Frans en komt ongeinteresseerd over,

Goedkope camping met Acsi card

Mooie camping, jammer van het sanitair

De Beer,
14-9-2018

Mooie kleinschalige camping met veel potentie. Zeer ruime plekken met bomen en struiken zodat je altijd kunt kiezen voor zon of schaduw. Veel leuke en interessante bezienswaardigheden in de buurt en leuke oude stadjes. Zwembad is groot met fijne en voldoende ligbedjes, al is het water wel behoorlijk fris. Het grootste minpunt vonden wij het sanitair. Zeer veel achterstallig onderhoud en echt vies. Ze vinken de schoonmaaklijst af maar schoonmaken doen ze niet ondanks dat je ze de hele dag in golfkarretjes ziet rondrijden. Bij het melden van onze klacht werd er behoorlijk verontwaardigd gereageerd. Wi-Fi werkt al maanden niet en er wordt ook niets aan gedaan.

Geen aanrader

Jacobs,
30-8-2018

Wij hebben een week doorgebracht in een van de nieuwe chalets op het park. De chalet zelf was prima, het was immers nieuw. Nadeel was wel dat de bedden erg (te) hard waren waardoor we last kregen van rugklachten tijdens en kort na de nacht. De chalets staan echt te dicht op elkaar gepropt en hebben slecht uitzicht, namelijk op het naastgelegen chaletje. Verder is het nadelig voor jonge kinderen dat je een trapje op moet om in je chalet te kunnen. De wifi op de camping werkt aan de reviews te zien al tijden niet meer en de mobiele dataverbinding is best wel ruk. Dat is in 2018 wel heel erg slecht. Je kunt het best handmatig FREE telecom opzoeken voor 3G verbinding.

De camping is verder sterk verouderd. Speeltoestellen voor de kinderen zien er slecht uit en zijn soms zelfs kapot. Ook het zwembad, op zich prima, is toe aan renovatie. We hebben soms gebruik gemaakt van het campingsanitair wat echt te vies was! Het receptiepersoneel spreekt vooral Frans en slecht Engels, wat natuurlijk niet kan in deze branche.

De omgeving is verder wel erg leuk. Colmar is een leuk stadje in de buurt met een prima binnenzwembad. Ook voor fietsers/wielrenners zijn er leuke tripjes zoals de Petit Ballon en de Grand Ballon.

Al met al geen aanrader!

Prima camping

Fie,
27-8-2018

Camping heeft goede ligging qua uitjes. mooie omgeving. Temperaturen net wat hoger en aangenamer dan in de Vogezen omdat je minder in de minder bergen zit.

Zwembad op de camping was mooi aangelegd!. Voldoende ligbedden beschikbaar. Zwembad was wel erg fris, dus per keer een flinke verkoeling gehad. Gelukkig zaten wij er in een hele warme week dus minder erg. Voor kinderen minder geschikt!.

Sanitair niet echt fris maar wel okay.

De animatie voor de kinderen is leuk maar gaat tot s avonds erg laat door. Daar wel hinder van gehad omdat we er bij in de buurt stonden. Ook omdat het iedere avond is behalve in het weekend.

Grootste irritatie was de WIFI, die was er niet! Er werd aangegeven dat deze tijdelijk kapot was maar gezien de recensies is dit al veel langer het geval.

Verder prima week hier gehad.

Leuk gehad, maar gaan niet nog een keer

Scheffer,
20-8-2018

Op zich een leuke camping met een leuk zwembad. Deze behoeft overigens wel de enige aandacht qua achterstallig onderhoud. Jammer dat er afgelopen jaar zoveel chalets hutje mutje op elkaar zijn geplaatst. (Nieuwe eigenaar) Het mooiste sta je iets meer vooraan op de camping, buiten het zicht van de chalets. Alleen heb je dan wel meer overlast van de avondanimatie (harde muziek etc tot minimaal 23:00 uur). Qua animatie was er meer dan we hadden verwacht, voor jong en oud bieden ze een leuk programma.

Sanitair wordt echt met de Franse slag schoongemaakt. Veel achterstallig onderhoud (losse kranen, defecte lampen, voorziening voor legen chem. toilet verwijderd, groenvoorziening wordt slecht onderhouden etc.) Ondanks bovenstaande wel een heerlijke vakantie gehad, onze kinderen hebben genoten! Maar of ik de camping aan zou bevelen? Ik ben bang dat het straks een chaletpark wordt, waar deze organisatie m.i. niet onbekend mee is...

Wat enorm jammer!

Otter,
17-8-2018

Wat eerder een groene, ruim opgezet en vriendelijke kampeercamping was, is sinds de overname van Capfun veranderd in een verzameling van opgestapelde stacaravans. Het personeel is ongeïnteresseerd en spreekt Frans en een half woord Engels. Het sanitair is niet schoon, dagelijks is er een vreselijke stank, doordat de beerput t.b.v de riolering van de huisjes slechts afgedekt is met twee losse planken (wat ook nog zeer gevaarlijk kan zijn, wanneer kinderen hier bij komen.) We hebben dit gemeld bij de receptie, maar hier is helaas niks aan gedaan. Het lijkt dat de eigenaar vooral veel geld wil verdienen (geen verwarmd zwembad meer, stacaravans hutje mutje) en zich specifiek richt op het Franse toerisme. De camping is de vier sterren zeker niet meer waard.

Dit is absoluut voor ons het laatste jaar geweest.

Prima camping

v Gemerden,
14-8-2018

Prima camping met hier en daar wat achterstallig onderhoud.

Zwembad kan wel wat aandacht gebruiken maar onze kinderen vonden het heerlijk.

Sanitair is wat verouderd maar schoon.

Plaatsen zijn prima van opzet. Receptiepersoneel was zeer vriendelijk!

Heerlijk zwembad, smerig sanitair

Eva Barendse,
13-8-2018

Kleinschalige gezinscamping. Bij aankomst krijg je een soort preek van alles wat er niet mag: bbqen, zwemshort, met een bal in het zwembad, een waslijn maken... maar er is niemand die er toezicht op houdt. En dus houdt niemand zich er aan. Geen idee wat de persoon met het rode capfun-tshirt in de hoek vh zwembad zit te doen.

Sanitair is verouderd en vies. Er rijden de hele dag medewerkers in een golfkarretje over het terrein, maar die verrichten geen zichtbare (schoonmaak)activiteiten. Heerlijk zwembad met waterparkje. En prachtige omgeving natuurlijk! Pluim voor de enige vriendelijke medewerker: de hardwerkende man van de horeca.

Prachtige ligging helaas veel te veel chalets

Roosien,
12-8-2018

Dit wat een paar jaar geleden een prachtige camping

Nu wordt iedere vierkante meter voel gestouwd met chalets en is het tussen de paden als het regend een modder bende

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Capfun Clair Vacances in Colmar (Haut Rin), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Capfun Clair Vacances zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.