Tampere

We hebben een aantal aanbieders voor Tampere voor je op een rij gezet:

Reviews over Tampere

Mooie industriestad

10-8-2009

Tampere is een mooie stad. Het is dan ook de grootste inalndse stad van Scandinavie. Van oudsher veel industrie. Voor mijn werk zit ik hier nu 2 weken. Mooi appartement aan 1 van de meren. Je kunt heerlijk wandelen in de (bosrijke)parken langs het meer.Verder is de (uiktijk)toren in de bossen ten zuid-westen van Tampere zeker de moeite waard,ook de orthodoxe kathedraal is zeker de moeite van het bezoeken waard. En er zijn genoeg winkels te vinden, de meeste zijn ook zondag geopend. Bij de tourist info kun je een kaart met 3 verschillende wandelingen door het centrum krijgen. Verder is het een aanrader om een buskaart bij de tampere public transport te halen. Hiermee kun je binnen Tampere voordelig reizen (met kaart is een trip 1,50 zonder kaart 2,50)Je hoeft alleen bij het instappen de kaart te scannen. Wanneer je een lange treinreis gaat maken, let er dan op dat je een zitplaats koopt. Voor kortere reizen ga je in de coupe leppo myynti zitten, dan koop je een kaartje bij de conducteur

Gereisd met partner in augustus 2009

Tampere is een goed opgeknapte industriestad in een Er is

René,
    26-8-2007

Tampere is een goed opgeknapte industriestad in een schitterende omgeving. Er is genoeg te doen. Vooral wandelen in de bossen rond Tampere is een aanrader. Maar ook de stad zelf ziet er goed uit, met verrassend omgebouwde fabriekshallen.

Gereisd met partner in augustus 2007

Een mooie stad met inderdaad oude fabrieken, die mooi zijn

Jan,
    11-12-2006

Een mooie stad met inderdaad oude fabrieken, die mooi zijn uitgeknapt en waar nu winkelcentra, restaurants en uitgaanscentra in zijn gevestigd.

Groot aanbod aan winkels.

Schitterend gelegen tussen 2 meren.

Probber vooral ook de buitenwijken of de omgeving te bezoeken. Voor dat laatste is eigen vervoer bijna een must.

Gereisd anders in december 2006

Om een indruk van een stad te krijgen heb je meer dan 4 Ik

Mat,
    18-9-2006

Om een indruk van een stad te krijgen heb je meer dan 4 uurtjes nodig. Ik heb 3 maanden in Tampere gewoond. Ik heb me geen minuut verveeld, er is veel te zien en te doen. Er staan inderdaad enkele oude fabrieken, met een grote historie. Tampere heeft een prachtige natuur en de omgeving is ook mooi. Verder zijn er genoeg winkels en culturele dingen te beleven. Erg aardige mensen en goede voorzieningen. Niks verkeerds over te zeggen, Tampere is een bezoek meer dan waard. Ik ben ook in Helsinki geweest. Dit vond ik een minder mooie en leuke stad dan Tampere.

Gereisd anders in september 2006

Als je wat langer hebt dan 4 uur(

Jeroen,
    6-9-2006

Als je wat langer hebt dan 4 uur(...) ontdek je dat Tampere een mooie, gezellige stad is die veel te bieden heeft. Vanaf het centraal station zit je meteen in hartje stad. Een lange winkelstraat met veel mooie winkels en gezellige barretjes en goede restaurants. De rivier Tammerkoski loopt dwars door de stad. Lekker om even langs de rivier uit te rusten op een bankje of in het mooie park. Er staan oude fabrieken die bij de historie van de arbeidersstad horen.

Ieder jaar in juli Tammerfest, een groot muziek/ cultuur festival door de hele stad.

Voor kinderen is er ook een pretpark aanwezig, Sarkanniemi, mooi gelegen en 1 van de grootste in Finland.

Vriendelijke mensen en prima service, maar dit geldt voor heel Finland.

Gereisd met partner in augustus 2006
Tampere scoort een 7,8 uit 10, op basis van 10 reviews