Hotel Riekonlinna

Hotel Riekonlinna

7.6Goed

Finland, Finland, Saariselka

Op vakantie geweest naar Riekonlinna?

7.6Goed

• 7.1Ligging t.o.v. pistes

• Kinderopvang
  • Sauna

13 reviews over Hotel Riekonlinna

• 8P. Plevier18-02-2020

Prima verblijf in appartement

Verbleven één week in appartement met één slaapkamer. Goed en gezellig appartement. Verwarming was 21/22 graden en was niet hoger verstelbaar. De bedden in slaapkamer waren comfortabel, niet te hard. Wat opviel was dat de balkondeur en slaapkamerraam geopend geen hordeur hadden, wat voor de zomer met muggen een probleem kan zijn. De ramen en balkondeur hebben geen vitrage, doorzichtige leugengordijnen en alllemaal luxaflex die in de winter voldoen, maar in de zomernachten beslist onvoldoende zijn voor degenen, die in een iets verduisterde kamer willen slapen. Aanmelden bij receptie van hotel en dan door tuin naar appartement de koffers via besneeuwd en iets omhoog lopend naar appartement (iets sleuren dus). Geen kofferservice. Het ontbijt was beslist voldoende en wij spreken uit ervaringen met talloze luxe hotels. Wij aten niet in het restaurant, omdat wij liever zelf koken. Wel 2x uitstekende ervaring met Muossi Grill vlakbij.

Saariselka ligt in een mooi heuvelig gebied. Door de iets hogere ligging (350 m) in vergelijking met Ivalo (147 m) waren de bomen wit en met sneeuw, terwijl in Ivalo en Inari, waar we geweest zijn, de bomen kaal en zonder aanvriezing en zonder sneeuw waren. Ook is Saariselka veel mooier dan de kale wegen van Ivalo en Inari.

Gereisd met partner in februari 2020

• 2019
    7Sarah25-03-2019

Redelijk hotel

Personeel was erg vriendelijk . Ontbijt was goed, veel keus, we hadden s avonds buffet erbij geboekt maar viel beetje tegen weinig keus , vaak beetje hetzelfde eten. Kamers waren wat ouder wel prima alleen schoonmaak kon vele malen beter. Voor het oog leek het netjes maar je moest vooral niet onder bed en bank kijken

Gereisd met partner in maart 2019

• 2018
    9Marly21-03-2018

Fantastisch!!

Hotel en appartementen zijn prima, maar het personeel (in het bijzonder receptie) is fantastisch! Heel behulpzaam, ook in geval van calamiteit (eigen ervaring). Ze nemen de tijd voor je en denken mee. Nog nooit in deze grote mate meegemaakt!

Gereisd met vrienden in maart 2018

• Oude reviews

7Linda van huffel18-03-2017

Een sprookje

Heerlijk genoten in riekonlinna een appartement met sauna en keukentje was goed verzorgd heerlijk genoten ook van het krhonnen park wat er naast ligt om lekker te wandelen een prachtige natuur. Lief dorpje waar je alles bij de hand hebt.

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in januari 2016

• 8Marion05-01-2016

Heerlijk rustig dorp!

De ligging is goed, lekker dichtbij het centrum en het winkelcentrum. De appartementen waren goed. Al was de kookmogelijkheid klein, 2 kookplaten voor grotere pannen. Ook moesten we zelf om nieuwe handdoeken vragen, welke ik een dag later nog zelf op moest halen... Verder keurig. De omgeving is supermooi en er is van alles te doen; skiën, sleeën, safaris. Wij hadden de snowmobile safari geboekt bij wilderness safaris. Dit is goed bevallen. Goede service en ze doen wat ze beloven. Zijn ook niet flauw in tijd. De husky safari hebben we geboekt bij husky & co. Dit viel qua begeleiding tegen. Het moest allemaal vlug vlug en leek meer een fabriek. De tocht was wel erg mooi, afgezien van de snelheid dat we er doorheen moesten.

Gereisd met jonge kinderen in december 2015

• 8Ton17-11-2015

rustig gelegen in het groen

Hotel heeft een goede ligging tov wandelroutes die erg uitgestrekt zijn. Hier kun je in rust ook wild tegen komen. Hotel is goed van opzet met ruime kamers met eenvoudige badkamer. eten en drinken is goed georganiseerd.

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 7tania Govaert27-03-2011

Finse degelijkheid

Van 6 tot 12 maart verbleven wij in een appartement van dit hotel. Zeer degelijke en ruim met twee slaapkamers, prive sauna en met al het nodige comfort. Een aanrader voor mensen met kinderen. Elke dag werd alles gekuist en ik hoefde zelfs de vaatwas niet te vullen of legen. De appartementsblok ligt op 50 m van het hotel en geniet van dezelfde service dan de hotelgasten. Het restaurant was goed, voldoende keuze tijdens het buffet en service prima. Toch heb ik ook wel gemerkt dat er duidelijk verschil zat in het ontbijt dat wij samen met een organisatie genoten en het ontbijt van de andere hotelgasten. vb echt fruitsap, meer soorten eitjes,... Wat mij wel erg opviel is hoe duur alles hier is geworden tegenover 5 jaar geleden, niet zozeer het skieën, maar de andere aktiviteiten waren peperduur. Misschien kan een goed gevulde buidel van een Japanner daar beter tegen, maar voor de doorsnee belg viel zoiets flink tegen. Toch een zeer sprookjesachtige vankantie gehad !!

Gereisd met oudere kinderen in maart 2011

• 8elke26-03-2010

aan te raden!

wij waren te gast in het hotel in februari 2010.Het hotel is goed gelegen als uitvalsbasis voor alle excursies. Heel dicht bij de skipiste en dicht bij de topeganpiste(sleetjes). Veel aziatische toeristen , maar was over heel Lapland zo. Bijgevolg was het ontbijt ook aangepast naar de Aziatische keuken. Wel nog voldoende andere keuze. Avondmaal kon à la carte( eerder beperkt) of een dagschotel keuze uit vis of vlees. Goed hotel prijs/kwaliteit.Aanrader is de kamer met privésauna. Zalig na een dagje is -25°. Indien gewone kamer sauna ook mogelijk maar publiekelijk en mannen en vrouwen gescheiden

Gereisd met partner in maart 2010

• 6Kris Poulin14-03-2009

Goed, maar geen 4 sterren

Het ontbijt is OK. Mag ook wel voor de zgn. 4 sterren. Het avondeten is goed, maar beperkt qua keuze. Kamers zijn eerder klein. Congresgasten krijgen de betere kamers, hetgeen niet zou mogen. Algemeen zijn de Finnen heel wat koeler dan de Oostenrijkers. Scootertochten met Lapland Safaris waren tof. Vergeet zeker geen thermisch ondergoed mee te nemen !

Gereisd met partner in maart 2009

• 4petra12-02-2008

een hotel wat ik niet aanraad om met kinderen heen te gaan. Geen faciliteiten voor kinderen er komen vooral groepreizigers en personeelsuitstapjes. Op het moment wordt er een deel gerenoveerd, mag ook wel. Ik hoop dat ze ook de kamers gaan doen want het was erg gehorig. Kamers zijn ook erg eenvoudig en te klein om met 2 volwassenen en 1 kind te slapen. eten was wel redelijk maar geen uitgebreide keuze. Niet te laat aan het eten verschijnen want dan is alles al op of opgeruimd. Hotel ligt wel leuk in het dorp, goed bereikbaar en dicht bij de skipiste.

• 10Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met familie in februari 2008

Hotel Riekonlinna info

• VerzorgingHalfpension, Volpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Eten en drinkenLunch

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar, Koffie en thee, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Opslag voor ski benodigdheden, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Informatie voor trips, Kluis, Wasserette

• SaunaAanwezig
  • Wellness behandelingenMassages