Chalet
Weer vandaag-1°-6°

• Ligging t.o.v. pistes9,1

We hebben een aantal aanbieders voor Kiilopää Fell Centre voor je op een rij gezet:

Kenmerken
Restaurant
Sauna

6 reviews over Chalet Kiilopää Fell Centre in het Nederlands

• Ligging t.o.v. pistes10

De Kiilopa gidsen en het personeel doen alles om het verblijf voor jou optimaal te maken. Je kan (om) alles vragen en ze doen hun best het zo goed mogelijk te voldoen. Een schoon handdoekenset, vers brood voor je lunch, een nieuwe mand haardhout (tegen betaling) staat ‘s avonds in je huisje. De (extra) excursies bv langlaufcursus, pannenkoeken bakken, sneeuwschoenwandeling, langlauftocht, avondwandeling op de berg in de hoop van Noorderlicht, zijn gratis en onder begeleiding van een engelssprekende gids. Sinds 2017 zijn er 2 wandelpaden gemaakt voor de wandelaar en je kan speciale sneeuwbikes huren voor een tocht in de sneeuw. Wij zijn er nu 4x geweest en blijven onder de indruk van de service en vriendelijkheid. Buffet is eenvoudig maar goed en het a la carte restaurant is net 1 niveau hoger en lekker Finse maaltijden.

Gereisd met partner in februari 2017

Meer dan fantastisch

remco48
13-2-2017
  • Ligging t.o.v. pistes9

superstil en naast t genieten van de natuur en de safari's moet je hier verder niets verwachten. Voor de liefhebbers dus..........!

Voor het alpine skiën moet je Saariselko zijn. Maar dat is heel erg beperkt.

Voor langlaufen en sneeuwschoen wandelen is Kiilopää perfect.

De accomodatie en voeding is gewoonweg super.

Gereisd met partner in januari 2017

Voor en nadelen

Eef
28-1-2017
  • Ligging t.o.v. pistes7
  • Ligging t.o.v. pistes7

Het hotel heeft een prachtige ligging. Midden in de natuur en er zijn veel mogelijkheden voor activiteiten ( materiaal moet wel betaald worden).

Kamers zijn eenvoudig, bedden worden niet schoongemaakt en handdoeken krijg je in een week maar 1 x nieuw. Een minpunt wat ons betreft!

In het hotel is het erg rustig en zeker in de avond ben je echt aangewezen op jezelf. In de omgeving is dan ook niks te doen.

Het eten is zeer minimaal! We hebben van de 7 dagen, 6 dagen wortelen met vis en rendier gehad en dat voor €23 euro pp.

Erg eenzeidig dus, voor ons ook een minpunt.

Het winkeltje in het hotel is echt belachelijk duur en er staan wat pakken melk en boter. Meer moet je niet verwachten.

Tip:

Ga een dag met de ski bus voor €5

Gereisd met partner in januari 2017

Natuur

avdwilt
9-4-2012
  • Ligging t.o.v. pistes9

Ik sluit me volledig aan bij de twee voorgaande beoordelingen.

We hadden een schitterend blokhutje met eigen sauna in een mooie omgeving, zeker voor de cross-country skiers (langlaufers).

De excursies die we ter plaatse hebben geboekt waren het hoogtepunt van de vakantie. In volgorde van het meest leuk: sneeuwscootersafari, husky-safari, rendier-tocht, sneeuwschoen-wandelen en ijsvissen.

Gereisd met vrienden in maart 2012

Heerlijke vakantie

Roan
13-3-2012
  • Ligging t.o.v. pistes10

pluspunten:

+Perfecte ligging mbt langlaufen, sneeuwschoenwandelen

+Mensen zijn heel relaxed, ook bij het huren van spullen zoals sneeuwschoenen, langlaufski's etc

+eten was basic, maar wel van goede kwaliteit

+prachtige omgeving!

+ dagelijkse georganiseerde activiteiten

minpunten:

- na 9 uur is het dood, geen barretje oid

- geen wifi in huisje, wel bij de receptie

- prijzen in het supermarktje behoorlijk hoog.

1x per dag gaat er een skibus naar Saariselka (10 uur) en om 4 uur gaat ie weer terug naar Kiilopaa, mag van mij wel iets regelmatiger.

Gereisd met partner in maart 2012

Winterse romantiek in prachtige natuur

Anoniem
5-2-2009
  • Ligging t.o.v. pistes8
  • Ligging t.o.v. pistes8

Prachtig chalet, schoon, modern, en sfeervol. Mooie houtkachel, prima sauna. Met name de rust en de natuur zijn bijzonder. Doodstil, vanaf het huisje kan je sneeuwschoentochten maken, en de langlaufloipe begint voor de deur. Niet voor mensen die café's zoeken en commercieel vermaak, wel voor mensen die de natuur willen ervaren in al haar schoonheid en daarna graag met een glas wijn voor de open haard/in de sauna willen zitten. Een aanrader. Tip: boek het ontbijt- en dinerbuffet in het restaurant op het terrein- dat was echt Fins, eenvoudig, maar smakelijk. Je kunt alleen met een bus bij een supermarkt komen.

Gereisd met partner in januari 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Kiilopää Fell Centre in Saariselka, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Kiilopää Fell Centre zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.