Ruka

We hebben een aantal aanbieders voor Ruka voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Ruka voor je op een rij gezet:

Reviews over Ruka

magnifieke belevenissen ervaar je met touroperator

Ria Bron-Landstra,
    1-3-2018

Wij hebben een fantastische week gehad in Ruka, er is veel te doen in de prachtige omgeving, het is er schoon, stil, de luchten zijn prachtig, de mensen zijn vriendelijk, ons appartement in het Cumulusresort was super. Kortom, hier willen we wel weer eens naar toe!

Gereisd met partner in januari 2018

Prima wintersport plaats langlauf skiën wandelen

Amal,
    21-1-2018

Klein dorpje met 2 kleine supermarkten. Ze noemen de s markt groot echter weinig verschil met de k markt. Heel weinig souvenirswinkels wel geteld 1, intersport en nog stuk of 3 sport cq kledingwinkels. Lijkt hier vooral gericht op de sportieve Fin of sportieve Rus. Leuke kinderpiste bij maisto entree 10 pp of skipas gratis. Hier hebben ze niet zoals in Yllas of saariselka overal sleetjes liggen. Sneeuwwandelen kan hier echter prima en skiën ook. De bus rijdt 1x per uur. Vanaf masto had je 20 min om in het winkelcentrum boodschappen te doen en de bus terug te nemen. Lijn 2 ook mooi om te nemen. Lijn 1 en 2 zijn gratis ook zonder skipas. Wat mij vooral opviel is dat ze hier erg vriendelijk en behulpzaam waren. Toeristoffice kwam met uitgebreide info voor sneeuwschoen wandelen (geen behoefte aan excursies kan prima zelf sneeuwschoen wandelen of andere dingen ondernemen) kortom prima om een weekje te vertoeven

Gereisd met jonge kinderen in januari 2018

Een belevenis

nella dekker,
    21-2-2011

Een schitterende week gehad met mooie dagen zon. Appartement prima en compleet heerlijke sauna en houtkachel, mooi uitzicht we zaten in Maston Aitio .

Een paar dagen wezen lang laufen keuze genoeg en het is werkelijk een sprookje magisch wit. Skibus prima altijd keurig op tijd.

Veel activiteiten gedaan maar met de huskys was wel het hoogte punt en wat een lieve beesten.

Alles wel behoorlijk duur maar als je zo,n reis boekt dan wil je toch ook zoveel mogelijk ondernemen.

Eten prima maar geen grote hoeveelheden als je een grote eter bent

Van de kou geen last gehad je moet je er op kleden .

Dus in èèn woord een unieke ervaring.

Gereisd met partner in februari 2011

Ruka is rustig en klein, maar fantastisch mooi !

Chantal,
    6-2-2011

Januari moet wel de mooiste maand zijn om te gaan, geweldig ! Ruka is klein & rustig, restaurants vrij leeg maar er was in Januari gewoon bijna niemand. (onvoorstelbaar). Daglicht van 10:00 - 15:00 maar daarvoor en daarna schemer, dus het is niet aardedonker voor 10:00 en na 15:00. Klein dorpje, aantal restaurants en winkels. Kleine supermarkt, heeft in prinipe alles. Pistes zeer mooi, leuk om paar dagen erbij te doen in combinatie met de vele excursies die je er kan doen. Prijzen aan de hoge kant. Bestel de BLT Burger of rendierfilet bij Colorado of ga eten tijdens het skieen bij Ski Bistro aan andere kant vd pistes (grote porties!) 2 souvenirshops en iets van 4 kledingwinkels. Er is geen fotozaak, alleen in Kuusamo. (skibus naar Kuusamo kost 6 eu p.p. enkele reis) Alles prima geregeld hier, zeer vriendelijke mensen. Taxi's prijzig, let op verschillende tarieven in weekend. Voor kids ook genoeg te doen. Informatieboekjes gratis en zeer volledig. Aanrader !

Gereisd met partner in januari 2011

Aanrader

ACDJ,
    16-2-2010

Hele leuke ervaring om een keer naar Lapland te gaan

Genoten van de omgeving, rendier-husky- en sneeuwscootertocht.

Heeel veeel sneeuw. Voor de ski fanaten zijn er verschillende pistes.

App. Ruka Suites : Mooie app. Zaten in het B-gedeelte. Dan kom je met de lift zo in het Winkelcentrumpje uit.(Handig om te weten): Als de vaatwasser het niet doet dan hendel onder kraan opendraaien.Let ook op slot van het balkon, anders kun je er niet meer in.

Verder een supergave vakantie om een keer mee te maken. 1 week is lang genoeg. Dan heb je het wel gezien.

Prijzen zijn wel iets hoger dan in Nederland. Zeker vwb. eten.

Restaurants zijn goed.

Gereisd met partner in januari 2010