Hotel Sky Rovaniemi

• Sauna

22 reviews over Hotel Sky Rovaniemi

• 7hetismij_liesje21-10-2012

Mooie locatie

Hotel sky rovaniemi ligt prachtig gelegen op een heuvel tegen rovaniemi aan. Naast het hotel ligt een (zomer) rodelbaan en het is gelegen nabij een bos. Verder zijn het nette kamers.

Gereisd met partner in juli 2007

• 7Sacha15-02-2012

Terug naar de jaren 70

Het hotel ligt mooi gelegen op een heuvel in de bossen buiten de drukte van de stad. Wij waren er in de zomer, maar het hotel is ingericht als ski-hotel voor het naastgelegen wintersportgebied. Er zijn enkele overdekte parkeerplaatsen buiten het hotel met elektriciteit voor motorverwarming als het heel koud is.

De kamers doen verouderd aan en de badkamer al niet minder. In de badkamer is ook een privé sauna aanwezig.

Het allermooiste van dit hotel is de eetzaal. De jaren 70 stralen hier gewoon vanaf, als een mooie filmset voor een historische film waar je zelfs mag eten. Het uitzicht is geweldig. Je kijkt uit over de bossen via enorme wandvullende panoramische ramen. Dat is echt genieten. Het eten was hier wel minder, dus je moet het van het uitzicht hebben.

Gereisd met vrienden in juli 2006

• 7Daphne17-04-2011

3km buiten centrum maar toch centraal

We zijn eind maart 2011 een weekje geweest. Ook al ligt het hotel op een heuvel 3 km buiten het centrum, toch is het centraal gelegen. Waarom? Supergoeie wandelroute met duidelijke bewegwijzering, een paar keer per dag busvervoer van en naar hotel/centrum ( € 3 pp) of met een van de vele taxi's (€ 12). Rovaniemi is een modern stadje met een aantal kleine winkelcentra, een McDonalds, supermarkten (bier € 2) en een slijterij (wijn € 7). Excursies boek je bij Lapland Safaris, men is heel behulpzaam en vriendelijk en er wordt goed Engels gesproken. Hotel is redelijk, ontbijt is in buffetvorm met veel keuze maar elke dag hetzelfde.

Gereisd met vrienden in maart 2011

• 7govaert tania31-05-2010

ideaal sporthotel

Door zijn ligging boven aan de skiliften leuk uitzicht en gemakkelijk tijdens de wintersport. Naar Finse normen een leuk en net sporthotel, kamers zijn eerder basis, maar van het nodige cmfort voorzien, waaronder sauna. Ontbijt elke dag hetzelfde, het restaurant wil iets te hoog grijpen en na een dagje in de Finse natuur wil men liever een goedgevuld bord dan een mooi bord. Personeel vriendelijk en voldoende mogelijkheden om je dagen te vullen. Omdat je toch zo goed als altijd buiten bent is dit eigenlijk een prima hotelletje.

Gereisd met jonge kinderen in april 2005

• 7L. Bouwmeester09-03-2010

lekker hotel.

wat een verrassing toen ik op mijn kamer kwam, een prive sauna in de kamer. een lekker hotel voor de noordelijke begrippen. want hoe noordelijker je komt hoe jeugdherberger achtig de hotels worden. Zeker als je met een groepsrondreis mee bent.

Gereisd met vrienden in januari 2002

• 8Neefs frank14-02-2008

wij zijn in sky geweest in februari was een prachtige reis, vriendelijke mensen en een zeer goed hotel. Zeker voor herhaling vatbaar

Gereisd met vrienden in februari 2008

• 8edy de witte15-01-2008

tijdens ons verblijf in Sky (december 2007) hebben we vaneen prachtige vakantie genoten. Hotel is pico bello, prachtig uitzicht, indrukwekkende besneeuwde natuur. Via Lapland safaris kun je lapland in vele facetten bewonderen. Rendieren, husky's en sneeuwscooters maken het tot een waar sprookje. Zonder meer voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in december 2007

• 7J Vlot10-08-2007

Het hotel was prachtig alleen jammer dat er geen lift in het hotel aanwezig was dit is dus voor gekandicapten niet toegankelijk

Gereisd met partner in juli 2007

• 7Peter en Diana25-07-2007

Wij zijn in februari hier geweest tijdens ons verblijf in Lapland.We hebben echter niet in het hotel zelf gelogeerd maar in de nabij gelegen cottages.Dit is absoluut een aanrader!Het hotel zelf ziet er verzorgd uit maar is vrij eenvoudig van opzet.Wel kun je er goed eten,alleen zijn de buffet maaltijden niet erg uitgebreid.Het restaurant bied inderdaad een erg mooi uitzicht over de omgeving.Al met al een goede plek voor een verblijf in Lapland.

Gereisd met vrienden in juli 2007

• 8von06-03-2007

Februari 2006 ben ik naar lapland geweest. Het was een hele aparte ervaring. We kwamen daar 's avonds aan(nou ja in het donker, maar dat is het dan al om 4 uur 's middags). Het is een half uur lopen naar Rovaniemi, maar dat stuk lopen was elke dag heerlijk (de terugweg was omhoog, best vermoeiend!). Vanuit het hotel zijn een heleboel excursies (rendiersafari's, sneeuwscooteren, huskysafari's,naar de kerstman) te boeken, maar dat had ik van te voren al gedaan via het reisbureau bij een agency in Rovaniemi en die haalden ons op met een busje bij het hotel. Vanuit de hotelkamer heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. Het restaurant in het hotel is duur en de porties vond ik klein. De mensen zijn wel allemaal aardig en ik heb een heerlijke tijd gehad!

Gereisd in maart 2007

Hotel Sky Rovaniemi info