Rovaniemi

We hebben een aantal aanbieders voor Rovaniemi voor je op een rij gezet:

vakanties Rovaniemi

We hebben een aantal aanbieders voor Rovaniemi voor je op een rij gezet:

Reviews over Rovaniemi

Machtige vakantie voor jong en oud!

Wilma,
    23-11-2017

Het was een fantastische vakantie, net een sprookje. Verblijf in een huisje in een vakantie park, ongeveer 15 minuten afstand van de kerstman. Zeer nette huisjes, Incl ontbijt in een restaurant vlakbij. Aan de skipiste. Leuk skigebied. Bij de kerstman was het geweldig. Deze kerstman sprak een klein woordje Nederlands. Een hele belevenis. Verder zoveel dingen te zien en te beleven. Tochten met rendieren, sledehonden. Sneeuwpark, waar je met een band van de berg afglijdt. Sneeuwscooter tochten, meest noordelijke dierentuin. Huskifarm etc. Hier kun je je zeker een week vermaken.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2015

mooi vertrekpunt, heel centraal

Corrie Lemmens,
    2-12-2014

Stadje aan de rivier waar een mooie wandelpromenade is in het centrum en langs het water, ook is het mogelijk om over de lange brug te wandelen en over de andere terug langs de kerk en zo terug in het centrum

Gereisd met vrienden in juli 2014

niet echt veel te beleven

chris,
    30-4-2014

is klein en je vind er wel winkelcentrums maar verder is er niks te beleven. Er zijn verschillende restaurant .Nili's is het 6de beste van Finland maar we zijn er gaan eten en met grote honger terug buiten gegaan .Het is duur en veel op je bord krijg je niet .Zin in pizza moet je bij Marmaris zijn. Kleine pizzazaak maar pizza's van 60cm voor nog geen 7euro en super lekker en zeker ook de moeite is Akropolis(eigenaar spreekt zelfs een beetje duits)Heel lekker en vriendelijk. Souvenierwinkels vind je overal. Zeker de moeite is Santa claus park.(8 km verder en goed te voet te doen) Je kan er de kerstman ontmoeten maar je mag er wel geen foto maken want dat doen ze zelf en nadien kan je de foto kopen aan 20 euro. Verder in het park is het ook wel de moeite, we zijn met de rendieren en slee weg geweest.2km dus niet ver voor 56 euro voor 2 pers.Alles draait er om kerst.

Gereisd met vrienden in april 2014

Prima basisplaats voor een actieve wintervakantie.

sunnyjo,
    29-9-2013

Rovaniemi is een klein plaatsje dat een beetje de kneutelige sfeer mist. Weinig romantiek en veel beton. 's Zomers heel rustig maar 's winters drukker en gezelliger. Er zijn een aantal restaurants, bars en winkels met vooral veel sportkleding. Ook de (meest noordelijke) Mc Donalds zit er maar of je daar nou op zit te wachten, echter wel lekkere cappuccino en gratis wifi. Het Arktikum museum zit in een prachtig gebouw en is de moeite waard. Verder zijn er in de omgeving het ijshotel, Ranua Zoo met dieren die uit het poolgebied komen. Santa Claus Village, supercommercieel maar waar je toch even naar toe moet. Het mooist is toch een tocht met rendieren, husky's en snowscooter, te boeken bij verschillende bureaus. Ook een prachtige wandeling door de witte stilte is hier heel bijzonder. De natuur in de omgeving is prachtig. Maar de topper... het "noorderlicht"! Al met al is Rovaniemi een prima uitgangspunt voor een mooie, actieve wintervakantie.

Gereisd met partner in juni 2013

Prachtige omgeving

elise,
    28-2-2013

Het stadje rovaniemi zelf is niet heel bijzonder, wel een klein winkelcentrum, maar de omgeving maakt het zeer de moeite waard. Vanuit hier hebben we een rendier tocht gemaakt, ook een huskytocht en farm bezocht, dit is echt een beleving! Ook hebben we een sneeuwscooter safari gedaan met wakvissen. Geen vis gevangen maar de tocht door de natuur is erg mooi.

St. Claus village en poolcirkel hebben wij bezocht vanuit een andere plaats. Zeer commercieel maar maakt het plaatje wel compleet.

Geen gebruik gemaakt van restaurants, zat bij het hotel.

Gereisd met vrienden in januari 2012
Rovaniemi scoort een 6,3 uit 10, op basis van 35 reviews