Oulu

Reviews over Oulu

Grote drukke stad

Rinus,
    12-10-2011

Oulu is een drukke stad met een oud centrum omgeven door uitgestrekte tuinsteden, er is een kaarsrecht stratenpatroon waarlangs winkels en bankgebouwen in rechthoeken zijn gebouwd, maar het geheel is overwegend nogal saai, alleen het stadhuis met zijn arcaden springt er uit.

Ook de kathedraal is niet onaardig maar het mooiste gebouw van de stad vonden we toch wel het houten stationsgebouw.

In het centrum ligt ook de Botanische tuin die door de Finnen in hun korte zomer liefdevol word verzorgd, bloemen en bomen die bij ons heel normaal zijn, zijn hier al behoorlijk exclusief vanwege de geografische ligging.

Gereisd met partner in augustus 1981

Een aangename Finse stad met veel studenten, winkels en om

Dirkje Peters,
    22-4-2008

Een aangename Finse stad met veel studenten, winkels en mogelijkheden om een paar dagen door te brengen. De directe omgeving buiten Oulu is zeer gevarieerd van bosrijk in het noord oosten, vlak en open in het zuiden en naar het noorden reist u langs de zee.

Gereisd anders in april 2008
Oulu scoort een 6,7 uit 10, op basis van 6 reviews