Vakantiepark Scandic Luosto

• Sauna
Meer vakantiepark info

14 reviews over Vakantiepark Scandic Luosto

• 9Mark25-01-2012

De beste plek boven de poolcirkel

Dit was een regelrechte topper, houten chalet, niet vrijstaand, maar wel heel erg vrij. Open haard, hout erbij, sauna, perfecte douche, klein maar prima keukentje, meer dan voldoende ruimte, super bedden, oftewel een zeer zeker prijs-kwaliteit garantie. En het buffet in het hotel was ook nog eens perfect, zonder vervelende Russen!

• 10Ligging t.o.v. pistes
    • 10Onderkomen
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in december 2011

• 8Piet07-08-2011

prima verblijf in de zomer

SCHOON EN HELDER VAKANTIEHUISJE HET NABIJGELEGEN HOTEL WAS PRIMA VERZORGT OOK HET ONBIJTBUFFET WAS INORDE

• 8Activiteiten

Gereisd met vrienden in juli 2011

• 7Houwen03-03-2011

Erg mooie plek

We zaten in een onwijs leuke Cabin, me zoon, 5j, vroeg aan zijn vader "pa is dit een schuur vroeger geweest"? Maar het is een Fins hout huisje met alle nodige spullen in huis aanwezig, zelfs een kaasschaaf bij onze cabin. In het dorpje waar 50 inwoners wonen en de rest toeristen is 1 supermarkt en naast de supermarkt kan je heerlijk eten! Op 15 minuten is de piste en ski en lauglauf verhuur. en 10 minuten lopen waar je je activiteiten kunt boeken zoals husky- rendieren rit en snowmobile. In het huisje waar we zaten, geloof in elk finshuisje zit een sauna en waar kun je niet beter afkoelen dan buiten in de sneeuw met - 20 graden. Ik kan vertellen een dompelbad is kouder! Zelfs mijn zoon van 5 jaar heeft het ook gedaan, de bikkel!!! Als je het Noorderlicht wilt zien dan kun je het beste naar het Noorden natuurlijk kijken, maar ook naar een plek gaan waar het pik donker is. Dus niet met straatverlichting. Hij is bijna elke dag aanwezig, maar niet de hele avond dus geluk hebben. succes

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in februari 2011

• 9cefas hoofs12-02-2011

winterwonderland

Wat is je doel als je zo'n vakantie boekt? Als je tot diep in de nacht wil feesten in zweterige disco's en je blauw betalen aan een vingerhoedje cocktail, dan is Luosto zéééker niet wat je zoekt. Luosto kent geen luxe, Luosto kent rudimentaire comfort. wat je nodig hebt is er en wat je niet nodig hebt had je zelf mee moeten nemen...

maar wat een natuur! wat ik voor de vakantie kerstachtige taferelen vond in mijn eigen straatje in Brabant was een belediging aan het adres van vader winter nadat ik de spierwitte doodstille natuur van luosto had gezien! ieder teken van beschaafdheid was begraven onder meters sneeuw, je liet haast geen sporen achter want het sneeuwde meteen weer dicht. bij gebrek aan een betere term: een winterwonderland waar de Efteling nog een puntje aan kan zuigen!

Nu bestaat Luosto bij de gratie van toerisme maar dat wil niet zeggen dat er geslijmd wordt in Luosto, nee, gewone vriendelijke gastvrijheid... Ze schijnen er gewoon op uit te zijn dat je het fijn hebt...

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2011

• 8Marcha14-06-2010

Gewoon prachtig

Zijn met de auto vanaf NL gereden in 3 dagen. De cottages waren prachtig. Is alweer poos geleden, maar maakt nog steeds indruk op mij. Grote openhaard in de woonkamer en sauna d'rbij. Restaurant bij hotel is vrij luxe. Rondom park weinig andere eetgelegenheden, is ook niet erg veel soeps. Maar in cottage zit piepklein keukentje. Verder: Goed gelegen bij de piste. Zijn in de buurt nog wat paden gaan bewandelen. In de buurt staan tipi's in het bos. Kun je vrij gebruik van maken, hout ligt er ook vrij te pakken. Kun je 's middag's lekker bbq'en hartje winter. Sneeuwscooter-tocht en rendiersafari gedaan. Kost wel wat, maar dan heb je ook een supervakantie.

• 8Activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in januari 1996

• 7Wytze11-02-2010

Geweldige ligging

Wij verbleven hier in de zomervakantie van 2004 gedurende de langste dag. Geweldig die rust en stilte aldaar. Eveneens een geweldige ervaring om om 12 uur s'nachts bij "daglicht" met een glas wijn in de hand een boek te kunnen lezen voor je bungalow na net uit je eigen sauna te zijn gekomen. Het eten is in het aanpalende Scandic hotel trouwens zoals in al die soortgelijke hotels in Finland: matig. Na 2 weken ken je (bij gebrek aan alternatieve restaurantjes in Finse steden muv Helsiki; althans wij vonden ze niet of moest een Mac, Burgerking of Dönner zijn!) het menu wel uit je hoofd.

• 9Ligging t.o.v. pistes
    • 9Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in januari 2010

• 9sigrid Hutchison21-07-2009

geweldig

Ok...dit zijn cijfers die ik normaal alleen voor 5* hotels gebruik..en hoewel dit allemaal iets simpeler is, vonden mijn zoon (11) en ik het GEWELDIG. Wat prachtig toch, je eigen blokhut in de sneeuw..Het hotel zelf heeft maar 2-3 kamers in het hoofdgebouw (enorme blokhut op een heuvel) en onder aan de heuvel liggen verspreid in het geweldige lapse landschap een aantal blokhutten. Open haard, HEERLIJKE grote bedden, een gloednieuwe douche(ons hutje was enigszinds gerenoveerd denk ik)..kortom..een warm paradjsje bij -32 graden. Ok, het is simpel..het is niet splinternieuw maar wel brandschoon, heerlijk eten, groots ontbijtbuffet en op 2 minuten lopen een sneeuwsafari centrum waar je de meest geweldige excursies kan boeken. Wij hadden de tijd van ons leven daar. Veeeeeel beter dan het toch wel toeristische Rovaniemi. Reistijd..ongeveer 1.5 uur per taxi, 2 uur met de bus. De skilift hoort bij het hotel, alles is op loopafstand en heel knus. Het is wel eecht een klein dorp:) geen disco

• 10Ligging t.o.v. pistes
    • 9Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in februari 2009

• 8vonk27-08-2008

febr 2008

Huisjes liggen prachtig in de sneeuw met een prima enorm familiebed. Het ontbijtbuffet is grandioos. Het HP-avondeten is wat de pot schaft. Niet doen,er is ook een prima kaart. Eenvoudige skipiste, reuze leuke uitstapjes mogelijk. Rust en prachtige ongerepte natuur.

Gereisd met familie in augustus 2008

• 6Pilk26-07-2008

lage middenklasse

Hotel gunstig gelegen tov pistes, langlaufpaden en sneeuwscootertrails. In de zomer is het er uitgestorven. De studiobungalows zijn klein en kunnen een update gebruiken. Het is allemaal wat achterhaald. Zelf koken voor 4 personen in 1 kook en 1 bakpannetje.... best moeilijk.

• 4Onderkomen
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2008

• 9Mariovdv18-04-2008

De mooiste plaats op aarde , die ik reeds meerdere malen heb bezocht. We verbleven in één van de chalets die op een steenworp van het hoofdgebouw lagen , deze hebben een reusachtig bed , sateliet TV en zeer belangrijk : een sauna natuurlijk. Op culinair gebied moet je geen Michelin stijl eten verwachten maar alles is heel lekker en natuurlijk. De rendierfilet is om voor te sterven , gewoon het lekkerste wat ik ooit gegeten heb ! Kortom prima hotelcomplex om een vakantie door te brengen als je van stilte houdt. De enige nadelen die de meesten ondervinden zijn in de warme maanden die vreselijke muggen en misschien de afstand er naartoe. Je doet er toch 2 dagen over met de auto maar je ziet onderweg wel de moiste landschappen en ontmoet de vriendelijkste mensen. Kortom : IK WIL NU TERUG

• 10Onderkomen

Gereisd met partner in januari 2008