Weer vandaag-1°-6°

Fantastische ervaring

Jacqueline Plooy
30-12-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij verbleven in de blokhutten achter het hotel. Erg knus en met sauna en open haard. Eigenlijk niks op aan te merken, toilet in douch wel beetje krap geplaatst. Maar voor de rest van alle gemakken voorzien. Koelkast, koffiezetmachine, kookstel, tv.

Wij hebben enorm genoten. Het ontbijt en diner in het hotel genuttigd en het was erg lekker en afwisselend. Ontbijt wel altijd hetzelfde, maar voor ieder wat weels.

Gereisd met partner in december 2015

Luostotunturi blokhut: Korteerie

Monique
8-4-2015
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij verbleven in een voor 3 personen geschikte Finse houtenblokhut, deze lag circa 1 km van het hotelgebouw gelegen. Een lekkere ochtendwandeling naar het ontbijt en weer terug naar het hotel voor het avondeten. De blokhutten zijn erg knus, liggen midden in het bos. Maar de beloofde extra slaapkamer is wel erg klein, met een bed van 1.20 breed is het niet heel comfortabel liggen met 2 volwassen personen. Oplossing: 2 personen op de vide en 1 persoon in de aparte slaapkamer. Echter met 2 personen op de vide slapen is ook niet heel praktisch. Er liggen op de 'zolder' losse matrassen op de grond, rechtop staan is daar niet mogelijk. Wij vonden dit wel een minpunt, ook met het naar de wc gaan. Trap af en trap op, voor 50 plussers is dit best lastig! Verder comfortabel en schattig huisje. Helaas hadden wij geen vaatwasser, terwijl deze wel op de inventairslijst stond, maar niet veel 'thuis' gegeten. Het eten in het hotel is ok maar niet heel bijzonder. Personeel heel aardig en behulpzaam

Gereisd met partner in maart 2015

Mooi hotel in mooie omgeving

richardvanderstraaten
9-1-2012
  • Ligging t.o.v. pistes7
  • Ligging t.o.v. pistes7

Mooi hotel, wij hadden een prima 2 kamerappartement met sauna. Kamers groot genoeg met enige kastruimte, schoonmaak prime, keukentje met eigen kookgelegenheid en koffiezetapparaat voldoende en prettige stoelen, bedbank en 2 persoonsbed. Douche niet echt groot, maar voldoende.

Bij reis vooruit kerstdiner en halfpension bijgeboekt. Eten is iedere avond in grote zaal en is in buffetvorm. Helaas wordt het eten niet tijdig bijgevuld en staat het warme eten erg kang in warmhoudbakken waardoor het erg doorgegaard en taai is. Het koude deel zoals salades, vis, groente staat niet gekoeld. Tevens erg weinig afwisseling in buffet en weinig of geen keuze voor kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in december 2011

Zeer aan te raden!

Toine
23-7-2010

Uitstekend hotel. Alhoewel het een wintersportaccomodatie is, is dit hotel ook zeker aan te raden voor een verblijf in de zomer (wel goed beschermen tegen de muggen). Hotel heeft een meer dan uistekend binnen zwembad. Uiterst behulpzame en vriendelijke mensen. In de omgeving is genoeg te doen; van rendierfarm tot amethystmijn....iedereen kan er wel vertier vinden. Ook uitstekende wandelroutes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Gunstig gelegen, veel voorzieningen

Ariëtte
12-3-2010

Gunstig gelegen, veel voorzieningen

De Luostotuturi bungalows met eigen sauna en open haard zijn een echte aanrader.

Ze liggen 1 km vanaf het Hotel, maar je werd met bagage met een taxi gebracht,die reed ook nog langs het safariburo om je thermo-overall op te halen. Je kreeg ook laarzen, sokken en wanten.

Vanaf de bungalow is het 15 minuten lopen naar Hotel Luostotunturi ,de supermarkt en de skipiste,10 minuten naar het Safariburo

Je kan alle faciliteiten van dit hotel gebruiken.

Er waren veel extra's aanwezig zoals broodrooster,strijkplank, stofzuiger,voorraad openhaardhout,boeken en tijdschriften.

In de keuken lagen:kruiden, koffie,thee,suiker,filters enz.

Boodschappen haalden we in de enige supermarkt in Luosto: K-Extra tegenover het hotel , zoals brood,beleg,melk,fruit,vlees,groente,frisdrank ,diepvriesproducten,drogisterijartikelen,die we dan met een slee vervoerden.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2010
2008

Prachtig gelegen, maar saai

Yves Vermeulen
10-8-2008

Op een mooie plek in de heuvels. In de zomer een mooi wandelgebied, maar wel vergeven van de muggen. Niet veel te beleven verder. Wel mooie spa (zwemmen, sauna, stoomcabine) en ruime kamer. Bar is saai en prijzig, restaurant lelijk maar wel goed eten. Ontbijtzaal is Oostblokachtig. Duidelijk goed conferentiehotel, dat in de zomer een paar gasten kent. Bijzonderheid: eigen kudde rendieren die bij het hotel slaapt!

Gereisd met partner in juli 2008

• Ligging t.o.v. pistes10
  • Ligging t.o.v. pistes10

Prachtig gelegen hotel in Lapland, goed voor kinderen met oa gratis sneeuwscooterles voor de kids. Veel wandel, langlaufmogelijkheden. Op wandelafstand naar de skipiste voor te snowboarden enz...

Eten valt goed mee Buffet(tjes), en voor de kids willen ze wel iets speciaal doen, gewoon aan de obers vragen. Mooie kamers in lapse stijl.

Aanrader!!

Gereisd familie in januari 2008
2007

Ook zomers is het hier goed vertoeven

Ineke en Jan
21-8-2007

Ook zomers is het hier goed vertoeven. De mogelijkheden om actief bezig te zijn volop aanwezig. De natuur is prachtig. Finland is een prachtig land om op vakantie te gaan. De mensen zijn erg vriendelijk, het weer is vaak beter dan in Nederland en de temperatuur kan hoog oplopen.

Gereisd met partner in juli 2007

• VerzorgingHalfpension
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Luostotunturi in Luosto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Luostotunturi zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.