Kuusamo

We hebben een aantal aanbieders voor Kuusamo voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Kuusamo voor je op een rij gezet:

Reviews over Kuusamo

Mooie natuur, zeker voor herhaling vatbaar!

Reinier van der Zande,
    14-1-2014

Prachtige bestemming voor romantici, maar ook gezinnen met kinderen, verschillende activiteiten, voor ieder wat wils. Langlaufen, alpine skiën, husky hondenslede, sneeuwscooteren, sneeuwschoen wandelen, ijsvissen, ijskarten, ijsrally met snelle auto's. ijsrally rijden bij Juha Kankunnen etc. etc.

Gereisd met vrienden in december 2013

Als je van dergelijke natuur houdt

jack,
    21-1-2013

De omgeving van Kuusamo heeft veel natuurschoon te bieden; er is een grote otterpopulatie die je vanaf de weg kan zien. De hoofdwegen zijn verhard, maar zodra je daar vanaf gaat wordt het al gauw half verhard of onverhard, alle met kuilen en stenen.

De russische grens is op ca 35 kilometer.

Er zouden ook beren in de omgeving moeten zijn, ik heb ze echter niet gezien.

Gereisd alleenreizend in juni 2012

Heerlijke plek voor een wintervakantie

Petra,
    20-11-2011

Kuusamo is een klein dorpje, met wat gezellige winkeltjes. Het is er vrij stil. De omgeving is bosrijk en veel bevroren meren, waar je eindeloos kunt wandelen, sledetochten maken en sneeuwscooteren. Ijsvissen is ook erg leuk, zeker als je daarna aan een kampvuurtje de vis klaarmaakt. In december is het erg koud (-20 toen wij er waren) en donker. Daglicht van kwart voor 10 tot kwart over 1 's middags. Als de zon onder gaat is de lucht werkelijk prachtig! Er zijn veel excursiemogelijkheden, maar die zijn wel prijzig. Ruka een andere plaats, op ongeveer 30 minuten met de bus, is levendiger, daar kun je ook skieen. De pistes zijn verlicht, dus geen probleem, alleen wij vonden het te koud. Ruka is een stuk gezelliger, ook qua barretjes, restaurantjes en vertier. Beide hebben wel iets aparts. Wij vonden het een onvergetelijke ervaring, maar de volgende keer gaan we wel iets later in het seizoen!

Gereisd met partner in december 2007

Levendig stadje

Rinus,
    12-10-2011

Kuusamo is een levendig stadje dat erg ruim is gebouwd, het heeft alle voorzieningen, de kerk is een van de weinige trekpleisters, hoewel pas 60 jaar oud heeft het gebouw een fraaie architectuur, in het interieur valt het fraaie orgel op.

Ten noorden van Kuusamo ligt nabij de dorpjes Juuma en Käylä het uitgestrekte Oulanka Nationaal Park, een gebied van een ongelofelijke schoonheid, grenzend aan Rusland en bestaande uit bossen, snelstromende rivieren en watervalletjes.

Het gebied is bij uitstek geschikt om er lange trektochten te maken, er zijn verschillende gemarkeerde wandelwegen die door dit eenzame gebied voeren

Gereisd met partner in augustus 1981

gewoon een sprookje

Familie G.van den Berk,
    23-1-2010

Om eens een andere wintervakantie te boeken leek het ons prachtig om eens

met snowe scooters een tocht te maken om boven op de poolcirkel uit te komen waar de sneeuw 2 meter hoog ligt.

Ook met slede honden een dichtgevroren meer over te steken.

Daarbij nog een sledehondenfarm en een rendierfarm bezocht.

De temperatuur overdag op de piste was -35 graden dus thermo kleding en een dikke muts met skibril is wel nodig.

We hebben geboekt met een Finland / Lapland specialist wat we ook al hadden gedaan was met deze organisatie naar Sicillia geweest waar zei in de zomermaanden de specialist voor Sicillia en Sardinie zijn.

Gereisd met vrienden in januari 2006
Kuusamo scoort een 8,2 uit 10, op basis van 15 reviews