Kuusamo

We hebben een aantal aanbieders voor Kuusamo voor je op een rij gezet:

Buro Scanbrit
Buro Scanbrit

Reviews over Kuusamo

• 7wim26-07-2014

Mooi om eens gezien te hebben

Ik was daar voor een zakenreis en heb in de omgeving de houtverwerkingsindustrie bezocht.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Zakelijk gereisd in oktober 2002

• 9J en J21-03-2014

zo mooi rondom het meer!

Pak de bus naar Ruka om te skieen.

• 9Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 8Skigebied beginners
    • 7Skigebied gevorderden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2014

• 9Reinier van der Zande14-01-2014

Mooie natuur, zeker voor herhaling vatbaar!

Prachtige bestemming voor romantici, maar ook gezinnen met kinderen, verschillende activiteiten, voor ieder wat wils. Langlaufen, alpine skiën, husky hondenslede, sneeuwscooteren, sneeuwschoen wandelen, ijsvissen, ijskarten, ijsrally met snelle auto's. ijsrally rijden bij Juha Kankunnen etc. etc.

• 10Skigebied beginners
    • 8Skigebied gevorderden
    • 8Après ski
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in december 2013

• 9HEIDI28-07-2013

Kuusamon Matkajoen leirintäalue

Erinomainen paikka. Mahtavat maisemat ja mikä parasta vastaanotto oli just sitä mitä asiakas tarvitsee. Se palvelu oli täyden kympin arvoinen. Ei ollut äreätä ja tympeätä naama värkkiä sanomassa et ei kiinnosta mistä päin tuutte vaan otti vastaan niinkuin kuuluikin. Toisin kuin paalasmaalla. Kuusamoon menemme toistekkin kunhan tulee sellanen tilanne et päästään.

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2013

• 7jack21-01-2013

Als je van dergelijke natuur houdt

De omgeving van Kuusamo heeft veel natuurschoon te bieden; er is een grote otterpopulatie die je vanaf de weg kan zien. De hoofdwegen zijn verhard, maar zodra je daar vanaf gaat wordt het al gauw half verhard of onverhard, alle met kuilen en stenen. De russische grens is op ca 35 kilometer. Er zouden ook beren in de omgeving moeten zijn, ik heb ze echter niet gezien.

• 6Cultuur
    • 8Omgeving

Alleen gereisd in juni 2012

• 10Iga17-06-2012

opinia

Świetne miejsce, wyciągi są idealne bardzo dobrze przygowtowane a atmosfera wysmienita

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Skigebied beginners
    • 10Skigebied gevorderden
    • 9Après ski

januari 2012

• 8Petra20-11-2011

Heerlijke plek voor een wintervakantie

Kuusamo is een klein dorpje, met wat gezellige winkeltjes. Het is er vrij stil. De omgeving is bosrijk en veel bevroren meren, waar je eindeloos kunt wandelen, sledetochten maken en sneeuwscooteren. Ijsvissen is ook erg leuk, zeker als je daarna aan een kampvuurtje de vis klaarmaakt. In december is het erg koud (-20 toen wij er waren) en donker. Daglicht van kwart voor 10 tot kwart over 1 's middags. Als de zon onder gaat is de lucht werkelijk prachtig! Er zijn veel excursiemogelijkheden, maar die zijn wel prijzig. Ruka een andere plaats, op ongeveer 30 minuten met de bus, is levendiger, daar kun je ook skieen. De pistes zijn verlicht, dus geen probleem, alleen wij vonden het te koud. Ruka is een stuk gezelliger, ook qua barretjes, restaurantjes en vertier. Beide hebben wel iets aparts. Wij vonden het een onvergetelijke ervaring, maar de volgende keer gaan we wel iets later in het seizoen!

• 5Cultuur

Gereisd met partner in december 2007

• 8Rinus12-10-2011

Levendig stadje

Kuusamo is een levendig stadje dat erg ruim is gebouwd, het heeft alle voorzieningen, de kerk is een van de weinige trekpleisters, hoewel pas 60 jaar oud heeft het gebouw een fraaie architectuur, in het interieur valt het fraaie orgel op. Ten noorden van Kuusamo ligt nabij de dorpjes Juuma en Käylä het uitgestrekte Oulanka Nationaal Park, een gebied van een ongelofelijke schoonheid, grenzend aan Rusland en bestaande uit bossen, snelstromende rivieren en watervalletjes. Het gebied is bij uitstek geschikt om er lange trektochten te maken, er zijn verschillende gemarkeerde wandelwegen die door dit eenzame gebied voeren

Gereisd met partner in augustus 1981

• 8Fam.Kloen10-04-2010

super gezellige plaats

we zijn net terug van 3 dagen Kuusamo, een gezellige plaats met veel mooie winkels. Met de bus ben je ook zo in Ruka ( ski-gebied). Super om te wandelen.

Gereisd met vrienden in april 2010

• 8Familie G.van den Berk23-01-2010

gewoon een sprookje

Om eens een andere wintervakantie te boeken leek het ons prachtig om eens met snowe scooters een tocht te maken om boven op de poolcirkel uit te komen waar de sneeuw 2 meter hoog ligt. Ook met slede honden een dichtgevroren meer over te steken. Daarbij nog een sledehondenfarm en een rendierfarm bezocht. De temperatuur overdag op de piste was -35 graden dus thermo kleding en een dikke muts met skibril is wel nodig. We hebben geboekt met een Finland / Lapland specialist wat we ook al hadden gedaan was met deze organisatie naar Sicillia geweest waar zei in de zomermaanden de specialist voor Sicillia en Sardinie zijn.

• 9Skigebied beginners
    • 7Skigebied gevorderden