Hotel Kittilä

• Sauna

15 reviews over Hotel Kittilä

• 2018
    9Ben Klumpers05-01-2018

super, veel variatie aan wintersportactiviteiten!

Eigenlijk was alles goed, we konden skiën, langlaufen, sneewwandelen, huskysafari, rendierfarm bezoeken, over de meren met een sneeuwscooter. Te veel om allemaal op te noemen. De week vloog voorbij, en het hotel en dorp waren prima en gezellig. Als op loopafstand. Soms erg koud, maar krijg je kleding voor. En als je geluk had kon ook het noorderlicht zien.

Gereisd met partner in januari 2016

• Oude reviews

6Rein Bertrums16-01-2012

Leuke excursies, hotel een stuk minder

Het hotel ligt in een dorp waar helemaal niets te beleven valt. De bar van het hotel is een ongezellig donker hok waar in de avond veelal de lokale werklui hun vertier zoeken. Het eten is matig en wordt opgediend als buffet in een tochtige eetzaal. De kamers zijn verouderd met zeil op de grond, wat toch wel koude voeten geeft. Een erg positief punt is de gids ter plaatse. Een Nederlander die er al jaren woont en erg enthousiast is.

Gereisd met partner in januari 2012

• 8A & A04-09-2011

Adventure Week Kittilä

Bij reisorganisatie hebben we een 'Adventure Week Kittilä' geboekt. We verbleven in hotel Kittilä. Geen bijzonder hotel, maar wel verzorgd en goed/gevarieerd eten. Een heerlijke sauna en dompelbad, perfect!

Tijdens deze Adventure week hebben we de volgende activiteiten gedaan: sneeuwschoenwandeling, huskytocht, rendiertocht, sneeuwscootertocht en het ijshotel bezocht. De rust en natuur zijn al een belevenis.

Verder hebben we extreem koude temperaturen gehad. De temperatuur varieerde van -25 tot -40. Mocht je zelf naar Lapland gaan, dan adviseren wij om veel (Merino)wollen kleding mee te nemen. Je krijgt een basisuitrusting (overall, sneeuwboots, wanten) van het hotel, maar met deze temperaturen moet je zelf ook echt goede kleding meenemen! Katoen wordt afgeraden. Scotty was onze geweldige gids! Scotty is een echte 'nature guide' en denkt met de groep mee. Hij verzorgde ook de maaltijden tijdens de excursies en waren altijd heerlijk.

Al met al een hele bijzondere ervaring rijker!

Gereisd met vrienden in februari 2010

• 8Carien04-01-2011

Hotel in Winterwonderland

Hotel is gelegen aan een rustige doorgaande weg. In de nabijheid supermarkten, apotheek, opticiën etc. Levi ligt ongeveer een kwartier rijden van Kittilä. Mooie skipiste en goed georganiseerde verhuur van materiaal. Dagpas lift 32,= materiaal € 28,50 Levi zelf heeft wat souvenirwinkeltjes en kleding/wintersportzaken. Het hotel bestaat uit begane grond en 1 etage zonder lift. Kamers zijn wel verouderd, maar schoon. Bedden zijn goed, maar dat is persoonlijk. Maaltijden zijn goed. Misschien voor sommige mensen iets aan de krappe kant voor wat betreft de porties. Wel variatie. Wij hadden geboekt bij Buro Scandinavia Winter Adventure Week Kittilä. Rendiertocht, Snowscooter tocht naar het ijshotel, Huskytocht, Langlaufen/Sneeuwschoenwandeling. Je kunt ook nog aktiviteiten boeken bij het hotel voor de vrij te besteden dag. Alle aktiviteiten goed georganiseerd. Wij hadden een geweldige gids Scotty (nederlander al 30 jaar wonend in Finland), welke zeer gedreven en enthousiast was.

Gereisd met oudere kinderen in december 2010

• 8corine06-05-2010

prima hotel

Goed hotel met erg behulpzame mensen,willen alles doen om het je naar het zin te maken. Fijne bedden en heerlijk eten.

Gereisd met partner in februari 2010

• 7yvet21-03-2010

leuke ervaring om een keer gedaan te hebben

de excursies waren leuk en we hadden er prachtig weer bij. wel vonden we het jammer dat de finnen niet echt vriendelijk zijn. ook het personeel was niet echt klantvriendelijk. verder was het hotel prima om er een week te verblijven. de huskietocht en scootertocht zijn echte aanraders voor een leuke actieviteit. en het ijsvissen was heel ontspannend zeker als je ook nog iets vangt en het op kan eten. het noorderlicht hebben we gelijk de eerste avond kunnen bewonderen en ook dat was apart om eens te zien.

Gereisd met vrienden in maart 2010

• 7Marion Doolaard25-03-2009

Geweldig genoten

Wij hadden een geheel verzorgde reis, incl. excursies zoals sneeuwscooteren en huskysledetocht. Prima verzorgd allemaal. Zeer vriendelijk personeel en een geweldige gids. Ook het eten was super. De bar die bij het hotel hoorde was ook gezellig. Wij hadden een kamer op de 1e verd. en totaal geen overlast van karaoke of wat dan ook. Kortom een aanrader!!!

Gereisd met partner in maart 2009

• 5S.Riemersma22-03-2009

Dit nooit meer !!!!!

We huurden de "SUITE", de enige in het hotel.Luxe dachten wij. Op de ruimte valt niets aan te merken, maar op de ligging des te meer. De SUITE ligt boven de personeels ingang, twee KLAPDEUREN beginnend om 5 uur 's ochtends to 2 uur na middernacht.De SUITE ligt ook boven de keuken, zeer veel geluidsoverlast van 's ochtends tot ' ver na middernacht. En dan ; twee avonden per week-weekend- karaoke muziek, goed hoorbaar in de suite, boven trap in de centrale hal. Erg, heel erg. Bijna geen nacht ongestoord geslapen.

Gereisd met partner in maart 2009

• 7Annemie De Clerck26-03-2008

Wie houdt van rust, moet hier zijn. Kamers zijn netjes, zonder grote luxe. De maaltijden zijn heel lekker. Prima sauna en bijhorend zwembad (klein) Op maar 10 minuutjes rijden van de luchthaven Prijs/kwaliteit: prima. Een aanrader voor het noorden

Gereisd met vrienden in februari 2006

• 8Kees Scheepens12-03-2008

Zijn in het hotel geweest met 9 personen van 01.03.2008 t/m 08.03.2008. Het was een fantastische reis met uitstekende adventures zoals rendiersleeen, huskytochten, Icefishing, sneeuwscooteren en langlaufen, maar ook sneeuwhocky en sneeuwvoetbal. Al met al de moeite waard met als klapper twee avonden met noorderlicht

Gereisd met familie in maart 2008

Hotel Kittilä info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Huishoudelijke apparatuurTV