Inari

Reviews over Inari

Gelegen aan groot meer

Rinus,
    12-10-2011

Inari is een rustig dorp, maar er zijn wel alle voorzieningen van supermarkt en bank tot met garage en postkantoor.

Het dorp ligt aan het grootste meer van Fins Lapland het Inarimeer, het meer is 100 km lang en 30 km breed en is bezaaid met 3000 eilandjes of rotsblokken.

Vanuit het dorp kan men leuke rondvaarten maken over het meer, bootjes huren of zelfs een vlucht met een watervliegtuig maken.

In het dorp is een klein maar leerzaam openluchtmuseum waar men kennis kan nemen van de Lappencultuur, er staan vele gebouwtjes en werktuigen die in het verleden door de Lappen werden gebruikt.

Gereisd met partner in juli 1981
Inari scoort een 8,7 uit 10, op basis van 3 reviews