Sorteren

Reviews over Helsinki

Leuke shopstad met goede hotels voor paar dagen.

Paul van Zijl
    3-2-2018

Leuke stad met goed winkelgebied. Fijne restaurants van diverse internationale keukens. Gemiddeld en duur maar dat kan je verwachten in Finland waar bijna alles duur is. Wij zaten Hotel Scandic Paasi. Op loopafstand van de binnenstad. Goede locatie maar in de week en zaterdag duur parkeren ook bij het hotel. Vlakbij grote ondergrondse parking maar ook die is niet goedkoop.

Hartman
    11-1-2018

Het parkeren ging minder goed. Voor de rest heel gezellig.

Veel te zien

erik
    26-10-2017

In oktober waren we hier 3 dagen. Je kunt de bezienswaardigheden bijna allemaal lopend bereiken: een OV kaart is eigenlijk overbodig. Veel gewandeld dus en veel gezien: Cathedraal met Senaatsplein-Overdekte koophallen-Esplanada-Mannerheimintie-wijk Katajanokka- de mooie parken- Olympisch stadion (werd verbouwd)-Sibeliuspark met monument. Drank erg duur, maar dat is bekend. Dan maar aan de cola. Naar vliegveld: iedere 10 minuten een trein vanaf CS. Kost € 5,00 pp.

Heerlijke stad voor enkele dagen rust en cultuur

Christa
    15-8-2017

Door werk ben ik de afgelopen 10 jaar vaak in Helsinki geweest en ben de stad heel erg gaan waarderen. Wat een heerlijke rustige mensen, zeer vriendelijk en behulpzaam. Alles netjes geregeled, weinig tot geen rommel op straat, goed en betaalbaar OV. Loop rond in het centrum en zie de mooie Art Noveau tussen de wat minder mooie kolossen. Katajanokka is een mooie wijk waar 's zomers de ijsbrekers rusten. Ga met het gewone pontje naar Suomenlinna, een geliefd uitje van de Finnen. Mijn favoriete Finse restaurant is Juuri waar je van 'sapas' kunt genieten, tapas op z'n Fins. Heel leuk en lekker maar wel reserveren want het is er altijd druk. Helsinki is een fijne stad om op je gemak te ontdekken en te genieten van de vele koffietentjes en restaurants. Aan te bevelen zijn ook de zomerrestaurants op de vele eilanden in de archipel. Donderdagavond is club Kaarle XII bijzonder aan te bevelen!

Stad aan de haven.

Eric
    14-10-2016

De stad ligt aan de haven,maar voor naar het centrum te gaan ben je beter met de bus,deze rode bussen ( Hop On Hop Off ) staan als je de boot terminal buiten komt je al op te wachten, de eerste toer brengt je naar de Cathedraal,daarna moet je naar op en afstap plaats nummer 9 gaan voor de tweede toer.

Helsinki scoort een 7,9 uit 10, op basis van 97 reviews