Hotel Äkäs Lapland

Winter wonderland

bas pasterkamp
14-2-2010
  • Ligging t.o.v. pistes8

Echt een aanrader voor mensen die van winter en van natuur houden.

Wij verbleven in een log cabin (houten blokhut) dit is zeer sfeerfol en tevens heb je een eigen sauna. ook de openhaard is een topper,je kan zelf je hout halen.

Voor mensen die van langlaufen houden, is dit het paradijs op aarde!

Er zijn tal van exursie mogelijkheden bv de huskie en snowscooter safari.

2008

Wij verbleven in een van de log cabins van het hotel

Marco&Wendelycke van der Meer
9-3-2008
  • Ligging t.o.v. pistes8

Wij verbleven in een van de log cabins van het hotel.Wat ons zeer goed bevallen is.Romantisch,knus en super gezellig.

Kleine kitchinette aanwezig.Advies:eten in het hotel.Goed eten en je houdt meer tijd over voor het heerlijke lapse buitenleven.Volop genieten van de sauna in de log cabin en de heerlijke openhaard.

Even heelemaal weg,een AANRADER.

2006
  • Ligging t.o.v. pistes8

De appartementen bij Akashotel zijn nieuw en van alle gemakken voorzien. Er is een aparte slaapkamer, grote woonkamer met eetkeuken en een royale badkamer. Overal vloerverwarming en een extra potkachel. Kachelhout is gratis. In de badkamer is een goeie douche met prima sauna.

Als je in de gelegenheid bent om de berg Yllas op te gaan (710 m) zou ik dat zeker doen! Het uitzicht is werkelijk fantastisch. Restaurant in Lapp-village Poro is erg goed en heeft een mooi interieur. Het is een klein dorp en er is een straat met enkele safari-organisaties die allemaal hetzelfde kunnen regelen (snowmobile, husky, rendieren, ski-lessen). Dit kan ook via het hotel geboekt worden.

Kleding kan daar gehuurd worden of is bij de prijs inbegrepen. Hotel heeft een aardig zwembad. Eten in het hotel is goed.

• Ligging t.o.v. pistes8

Februari 2006 in blokhutten verbleven. Leuke en sfeervolle blokhutten naast het Akashotel. De blokhutten bestaan uit een kamer met daarin het zitgedeelte, slaapgedeelte en een klein keukentje (twee elektrische pitten). Daarnaast nog een badkamer en een (vrij grote) sauna. De ligging van de blokhutten is geweldig, midden in de natuur en erg rustig. Het ontbijt wordt geserveerd in het hotel en is prima en uitgebreid. Kortom een echte aanrader voor een geweldige en bijzondere vakantie!

We hebben een aantal aanbieders voor Äkäs Lapland voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Äkäs Lapland in Akaslompolo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Äkäs Lapland zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.