Negros Oriental

Anton Pieck stijl

Bjorn,
    30-3-2013

Wat een leuk hotel.

Geheel aan buitenzijde zoals Anton Pieck, de Efteling.

Leuk gemaakt en erg grappig om te zien.

Binnenzijde kamers ook erg leuk.

Gelegen op 5 min van de mini-airport van Dumanguete.

Gratis transport vanuit het hotel ! Top.

Goede Wifi, goede badkamer en leuke vriendelijk bediening.

Een aanrader.

Hotel is gelegen in buitenwijk van Dumanguete, een rijke buitenwijk.

Veel wat grotere huizen enz. Leuk naastgelegen restaurant.

Verder is in de omgeving vrij weinig te doen.

De hoofdstad heeft als bezienswaardigheid hanengevechten en het Ronbinsons winkelcentrum. Ook is er een Mc D.

Wat wél echt de moeite waard is, is via de vlakbij het hotel gelegen haven een bootje naar de overkant te nemen, dan met een tuktuk (150 pesos) naar Oslob Whales gaan. Hier kun je walvishaaien voeren en ermee snorkelen (500 pesos + 500 als je wilt snorkelen)

Een wereldervating

Gereisd met partner in december 2012

gastvrijheid, uitstekende keuken Frans management

Peter,
    15-7-2010

Thalatta Resort is vanuit Bohol of Cebu per veerboot naar Dumaguette (Negros Oriental) te bereiken. Vanuit de haven 30/45 minuten rijden per auto (eigen pick-up service). De bungalows zijn ruim opgezet met een comfortabele slaapkamer met alle gemakken voorzien. De badkamer met uitzicht op een privé patio , eens een keer wat anders dus. De veranda's hebben bijna allen zicht op zee. De gastvrijheid hier is hoog in het vaandel, de eigenaar is van Franse afkomst. Het personeel spreekt uitstekend Engels. Dit nog vrij onbekende deel van de Philipijnen kenmerkt zich door vulkanische stranden, ongerepte natuur (jungle) met excostische watervallen. Vanuit het resort kan met gemak een scooter geregeld worden om dit deel verder te ontdekken. Let wel de wegen zijn vaak stijl en niet altijd van asfalt voorzien. Als je voorzichtig rijdt dan is het zeker te doen. De keuken is gevarieerd en verbazingwekkend goed. Apo island te regelen per boot vanaf resort, een prachtige snorkel bestemming

Gereisd met partner in januari 2009

El Dorado ligt enkele kilometers buiten Dumaguete en is en

Hans Baggermans,
    4-11-2006

El Dorado ligt enkele kilometers buiten Dumaguete en daardoor is het regelen van vervoer van en naar de stad noodzakelijk. Het resort is netjes en schoon en de kamers in de vorm van cabins zijn van een normale omvang, niet groot maar ook niet te klein.

Erg opvallend was de rust in het resort. De bar en het restaurant sluiten vroeg in de vond en dan vertrekt ook het personeel.

Het kleine zwembad is wel van goede kwaliteit en is ook goed onderhouden. Een mooie plek voor een paar rustige dagen.

Gereisd anders in november 2006

Prachtige accommodatie met een (klein) zwembad met aan je

Irma,
    8-4-2004

Prachtige accommodatie met een (klein) zwembad met aan weerszijde barretjes waar je ook kunt eten. Aan het strand gelegen met nog een restaurant en met riet/bamboe overkapte tafels aan het strand. Erg geschikt voor duikers, wordt veel voor georganiseerd. Zeer relaxed en toch ook erg leuk voor kinderen (niet de doelgroep). Een paradijs op aarde!

Gereisd anders in april 2004
Negros Oriental scoort een 8,6 uit 10, op basis van 5 reviews