Hotel Cocobana Resort

Filipijnen, Visayas, Malapascua

8Fantastisch

6 reviews over Hotel Cocobana Resort

• 9Anne Joosen22-04-2011

Heerlijk gelegen resort vlak aan zee

Cocobana Resort in Malapascua ligt zowat aan het strand. Wij hadden een cottage vlak naast de receptie. Het restaurant werd gerenoveerd, dus we hebben er niet gegeten. De mensen aan de receptie zijn erg vriendelijk. De cottages zijn heerlijk en worden prima schoon gehouden. Er is een veranda bij de cottage met een voortuin en een geweldig uitzicht van palmbomen en zee met boten. Het resort ligt aan een strandweggetje (gewoon een deel van het strand) waar allerlei restaurantjes, barretjes en vooral veel duikscholen zijn. Wij hebben gedoken met Seaquest divers (een van de laatste duikscholen aan het straatje) en die was echt geweldig. Cocobana resort is echt een aanrader!

Gereisd met partner in maart 2011

• 3kitty14-08-2009

na 1 dag vertrokken!

Wij hadden 4 dagen geboekt, maar zijn na 1 dag vertrokken. Onze bezwaren:

1. De receptie lijkt meer op een busterminal.
      2. We hadden een huisje geboekt voor 4 personen, maar hadden 1 tweepersoonsbed en 1 eenpersoonsbed.
      3. Ontbijt zou inclusief zijn, maar was dat niet.
      4. Elktra zou 24 uur zijn, maar was alleen 's avonds en 's nachts.
      5. Personeel was niet vriendelijk.
      6. Per nacht moesten we 3200 pesos betalen i.p.v. 2300 pesos.
      7. In het huisje hangt een lijst wat allemaal niet mag (bv. drinken zelf meenemen, de was in de wasbak doen)
      8. En het ergste... ze waren aan het verbouwen en de hele dag hoorden we het geluid van een cirkelzaag, zo hard dat praten niet mogelijk was.

Wij zijn naar Hippocampus resort vertrokken en hebben het daar prima naar ons zin gehad, een echte aanrader! Tips: Duiken is prima bij Sea explorers. Buffet is heerlijk bij mabuhay. Exotic heeft een heerlijk terras Liza geeft een heerlijke massage. Malapascua is echt een heerlijk eiland!!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

• 9marill05-09-2008

ook prachtig om te snorkelen

Paar dagen op dit eiland doorgebracht. Als je er bent vraag dan voor een goede massage naar Emi. Ze is ook de lerares van het plaatselijke schooltje. Haar opbrengsten worden besteed aan voedsel en lesmaterialen voor kinderen van het dorpsschooltje

Gereisd met vrienden in september 2008

• 9Hans Baggermans17-04-2008

Malapascua wordt ook wel "Shark Island" genoemd vanwege de hondshaaien die daar in de buurt voorkomen. Het is niet iets om bang voor te zijn: de haaien zijn van een kleine soort en absoluut niet gevaarlijk voor zwemmers. Cocobana Resort wordt geleid door een Zwitser en dat zie je terug in het restaurant. Het eten is werkelijk uitstekend en de bediening is heel vriendelijk. De naam van de eigenaar is Freddie Krumenacher en Freddie weet je een welkom-gevoel te geven. De meeste cabins zijn simpel: geen airco en geen warm water. Er zijn wel horren voor ale ramen en er is een klamboe zodat je geen last hebt van insecten. De ligging van Cocobana is in één woord fantastisch en de eerste rij cabins ligt dan ook pal aan zee. Dit is tropische topklasse van een eenvoudig karakter!

Gereisd in april 2008

• 8chantal17-05-2007

Top locatie echt een aanrader!!

Gereisd in mei 2007

Hotel Cocobana Resort info