Sorteren

Reviews over Malapascua

Een van de beste hotels van het eiland

Bjorn
    25-3-2013

Het hotel ligt mooi op de heuvel.

Met een prachtig uitzicht op zee, en briljante zonsondergangen.

Malapascua is lastig te bereiken maar zeker de moeite waard.

Met name het duiken naar de TresherShark is dé bezienswaardigheid.

Het hotel is natuurlijk gebouwd.

Absoluut niet rolstoelvriendelijk, want gelegen op een berg.

Mooi privestrand

Pluspunten

- Uitzicht

- Prijs

- Natuurlijk gevoel

- Privestrandje

- Nieuw aangelegde buitenbar en toilet, volop in ontwikkeling

Min

- Gelegen op berg dus slechter toegankelijk

- Prijs schiet omhoog omdat alle kamers dure makeover krijgen.

Verbleven voor 23,-- per kamer per nacht.

Nu zou hij snel richting 80 tot 100 euro gaan

Heerlijk gelegen resort vlak aan zee

Anne Joosen
    22-4-2011

Cocobana Resort in Malapascua ligt zowat aan het strand. Wij hadden een cottage vlak naast de receptie. Het restaurant werd gerenoveerd, dus we hebben er niet gegeten. De mensen aan de receptie zijn erg vriendelijk. De cottages zijn heerlijk en worden prima schoon gehouden. Er is een veranda bij de cottage met een voortuin en een geweldig uitzicht van palmbomen en zee met boten. Het resort ligt aan een strandweggetje (gewoon een deel van het strand) waar allerlei restaurantjes, barretjes en vooral veel duikscholen zijn. Wij hebben gedoken met Seaquest divers (een van de laatste duikscholen aan het straatje) en die was echt geweldig.

Cocobana resort is echt een aanrader!

Eenvoudig hotel op fantastisch eiland

Ingrid van den Berk
    20-5-2009

Hippocampus is een eenvoudig kleinschalig hotel direct aan het witte zandstrand gelegen. De deluxe kamers zijn voorzien van airco en ventilator. Kamers zijn relatief klein en verder heel gewoontjes. Het predicaat deluxe verdienen ze niet. Er is enkel een koude douche aanwezig. Wij hadden overigens een kamer met klamboe. Iedere kamer heeft een terrasje. Bij het hotel zit een klein dierentuintje met wat vogels. Vanaf 6u 's ochtends begint het dagelijkse leven op Malapascua. Dus vanaf dat tijdstip heb je nogal wat geluidsoverlast van de locals. Eten bij Hippocampus is goed, echter duurt het erg lang voordat het geserveerd wordt (pizza duurt 45-70 minuten!). Ontbijt is meer dan voldoende en wordt gelukkig sneller geserveerd. 's Avonds kan je indien gewenst op het strand dineren. Prijs van eten en drank is prima!

ook prachtig om te snorkelen

marill
    5-9-2008

Paar dagen op dit eiland doorgebracht.

Als je er bent vraag dan voor een goede massage naar Emi. Ze is ook de lerares van het plaatselijke schooltje.

Haar opbrengsten worden besteed aan voedsel en lesmaterialen voor kinderen van het dorpsschooltje

Malapascua wordt ook wel "Shark Island" genoemd vanwege de

Hans Baggermans
    17-4-2008

Malapascua wordt ook wel "Shark Island" genoemd vanwege de hondshaaien die daar in de buurt voorkomen. Het is niet iets om bang voor te zijn: de haaien zijn van een kleine soort en absoluut niet gevaarlijk voor zwemmers.

Cocobana Resort wordt geleid door een Zwitser en dat zie je terug in het restaurant. Het eten is werkelijk uitstekend en de bediening is heel vriendelijk. De naam van de eigenaar is Freddie Krumenacher en Freddie weet je een welkom-gevoel te geven.

De meeste cabins zijn simpel: geen airco en geen warm water. Er zijn wel horren voor ale ramen en er is een klamboe zodat je geen last hebt van insecten. De ligging van Cocobana is in één woord fantastisch en de eerste rij cabins ligt dan ook pal aan zee.

Dit is tropische topklasse van een eenvoudig karakter!

Malapascua scoort een 8,5 uit 10, op basis van 6 reviews