Malapascua

Na Boracay het mooiste van de Fillipijnen

Bjorn,
    25-3-2013

Prachtig Eiland.

Wel wat lastig te bereiken. Je moet de bus Ceres Liner nemen vanuit Cebu, 4,5 uur rijden en dan met een bootje, geen ferry maar een plaatselijke boot naar het eiland, 1 u varen

Al met al de moeite waard. Rustig eiland, en een prachtige onderwaterwereld. Duikeiland bij uitstek met 99 % zekerheid op het zien van dé attractie de Tresher Shark op 30 m diepte.

Gereisd met partner in december 2012

Topeiland voor duikers die grote vis willen zien

Ingrid van den Berk,
    16-5-2009

Malapascua is een mooi eiland met witte stranden, gelegen ten noorden van Cebu. Vanaf Ceu City is de reistijd ongeveer 4.5 uur.

Op Malapascua Island staan een aantal eenvoudige resort en een paar luxere resorts. Verder zijn er twee dorpjes, waar een aantal Filippino's wonen. Er rijden geen auto's, wel brommertjes. Als buitenlander word je erg vriendelijk behandeld, maar wel 'aangekeken' aangezien ze in de dorpjes niet gewend zijn aan blanke mensen.

Summum voor duikers, aangezien nabij dit eiland (en naastgelegen, onbewoonde Gato Island) vaak haaien worden gezien. Wij hebben zowel white tips als de voshaai mogen aanschouwen. Ook manta's mochten niet ontbreken.

Gereisd met partner in mei 2009

We zijn 2 keer hier geweest

Rob en Margreet,
    28-12-2007

We zijn 2 keer hier geweest. Wij zaten bij exotic waar het helemaal perfect is. Heerlijk eten, mooie kamer, prachtige duiken en bovenal zeer vriendelijke bevolking. Het is jammer dat het zover reizen is anders gingen we nooit meer ergens anders heen.

Gereisd met partner in Wed Mar 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Malapascua scoort een 8,5 uit 10, op basis van 6 reviews