Hotel Amontillado Beach & Dive Resort

Hotel Amontillado Beach & Dive Resort
7,8

We hebben een aantal aanbieders voor Amontillado Beach & Dive Resort voor je op een rij gezet:

17 reviews over Hotel Amontillado Beach & Dive Resort in het Nederlands

Geweldig!

Bibi
19-10-2015

Wij zijn hier een aantal dagen verbleven om te duiken voor onze huwelijksreis. De locatie is mooi & rustig en de kamers zijn ruim en net, ver weg van het massatoerisme - heerlijk! Silke de gastvrouw is fantastisch, en zorgt dat je je vanaf moment 1 thuis voelt. Je krijgt een persoonlijke behandeling en ze neemt echt de tijd voor je. Vanuit hier kun je makkelijk naar Apos Island dat bekend staat om het prachtige koraal en het rijke onderwaterleven. Ook heb je op 5 tot 10 minuten afstand prachtige duikplekken met veel macroleven. Duiken vanuit Amontillado doe je maximaal met 6 personen en dat is erg fijn en echt een luxe. Iedere dag staat er weer iets anders op het menu en het eten is heerlijk, evenals de wijnen op de menukaart en de cocktails. We hebben een fantastisch verblijf gehad, aanrader!!

Fantastische plek voor macro duikfanaten

Leo Arendshorst
9-6-2014

De accommodatie straalt rust uit en de vakantieganger wordt echt als gast ontvangen en behandeld. Alles wordt in het werk gesteld om te zorgen dat je zelf alleen maar hoeft te genieten. Er wordt goed gelet op de individuele behoefte van de gasten.

Vanuit onze strandbungalow een prachtig uitzicht over zee en eilanden. De bungalow is eenvoudig maar netjes ingericht. Even wennen is het mineraal houdende water uit eigen bron dat uit de kraan komt maar is lekker van temperatuur.

Een massage is snel geregeld.

Het eten is heerlijk. Iedere dag genoeg keuze en in de twee weken dat wij er waren was er geen dag met het zelfde menu.

Het duiken is geweldig zeker als je van het macro leven houdt is er veel te zien. Ian is een geweldige duikgids die ons geduldig alles heeft laten zien. Duiken bij Apo eiland was leuk maar vonden we met alle verhalen die we vooraf hadden gehoord tegen vallen. Een dagtocht naar walvishaaien moet je ook zeker opnemen in je vakantie als je hier bent.

Een aanrader!

Hier komen we zeker terug!!

Leo Witkamp
3-8-2013

's Avonds om 20.30 bij het resort gearriveerd en persoonlijk door Peter en Regina welkom geheten met een drankje. Ook werd er nog speciaal voor ons een heerlijke maaltijd bereid. De hele week zijn we verder verwend met voldoende keus in afwisselende menu's.

We verbleven in een beachcottage. Heerlijke kamer, stijlvol ingericht en fantastisch uitzicht. Overigens ziet het hele resort er heel verzorgd en stijlvol uit met oog voor details.

De verschillende duiklocaties in de omgeving vertonen veel variëteit: van muckdiving langs de kust tot de schitterende koraaltuinen bij Apo Island. En de lokale duikgids Ian is geweldig! Hij is zorgzaam en weet alles te vinden. Ook de boot is prima in orde: voldoende plaats, met toilet aan boord en brede ladder om weer aan boord te klimmen.

Al het personeel op het resort (duikcrew, bediening, staf) is super vriendelijk en behulpzaam.

Het enige waar we spijt van hebben, is dat we maar een weekje hadden geboekt!

aanrader

huub
10-6-2013

09/06/2013 Het is een heel mooi, rustig resort gelegen vlak aan het strand en omgeven door een mooie tuin met zwembad. Onze kamer was een perfecte kamer met zeezicht en mooi gestyled uitgerust. Voor de kamer hadden wij 2 comfortabele ligbedjes en een zitje met een hangmat. Het personeel is zeer vriendelijk en attent en je wordt in de watten gelegd. Voor het diner was er elke dag een andere keuze uit een 3 tal voor/hoofd en nagerechten. Had jezelf een voorkeur voor een bepaald gerecht dan hoefde je dit maar aan te geven en het werd bereid. Wat de kok elke dag op tafel zette was van een uitstekende kwaliteit. Het duiken vonden wij uitstekend. Voor trips die verder weg liggen moet er een toeslag betaald worden. Alles staat heel duidelijk vermeld, dus je komt nooit voor verrassingen te staan. De bemanning deed er alles aan om het je naar de zin te maken Kortom een echte aanrader voor wie van een lekkere rustige duikvakantie en van lekker eten houdt. Wij gaan er zeker terug.

Place to be!

marian
9-5-2013

The resort is based at a small beach close to Apo Island. My days were filled with some excellent diving (small groups). The dive master (Ian) is a local with lots of experience. He knows every animal or coral living in the blue and is an expert in spotting it all. Our trip to Apo Island is one to remember! There the coral is untouched and goes on and on. The resort is in one word great. The bungalows have these luxurious atmosphere, they are spacious, clean and very comfortable. The staff is so friendly and everything you ask for they will try to make it happen. The bar and restaurant area feels like a large living room. The pool is clean and nice to swim in or to spent time next to it. Besides al this above I really love the sound of silence at the resort. Comparing with the other resorts there were no roosters or karaoke-bars, just the sea and the small birds flying in the garden.

slechte mentaliteit management

dr kahn
20-2-2013

over charging is hier meer regel dan uitzondering, we waren ziek geworden ( alle vier duikes )door zelf gevulde water flessen van het hotel tijdens een duiktrip( de verzegelde waren op) maar we moesten evengoed de duiken van de volgende dag betalen, terwijl wij die niet konden maken. gasten die voor ons vertrokken werden gedreigd met de politie als ze een duik die bij hun padi opleiding in zat niet wilden betalen, zielig ontbijt het nu geboden eitje zat er toen nog geen eens bij alleen toast met ananasjam, 7 dagen lang. geen warm water, geen wifi, video on demand is een oude TV en een VCR speler waar apart voor moet worden betaald

Eigenaar, Eigenaar, 11-5-2013
Merkwaardig dat meneer pas een jaar na verblijf besluit te reageren. Wij vermoeden derhalve dat meneer met de groep van Oktober 2012 samenhangt, die een smaadcampagne is gestart toen ik te weinig korting gaf. Hervullen waterflessen: dit is pertinent niet waar. Integendeel, wij dringen er bij gasten op aan altijd nieuwe flessen te nemen. De genoemde gezondheidsproblemen zijn ons niet bekend. Betalen voor duiken: Dit is niet waar; gasten betalen alleen voor de gemaakte duiken. Dreigen met Politie: een onbegrijpelijk en absurd commentaar, temeer daar meneer volgens eigen zeggen niet eens aanwezig was op het tijdstip dat dit zou zijn gebeurd! ZIielig Ontbijt: Inkorrekt. Ons ontbijt betaat uit koffie/thee, brood/broodjes, boter, 3 soorten jam, een ei-gerecht, vers fruit en een verse fruit juice.Andere gerechten kunnen tegen betaling worden bijbesteld. Geen Warm Water: zie mijn informatie ivm. onze warme bron. Video on Demand: Dit bieden wij niet aan. Wel kan men onbeperkt DVD's huren.

Mooi resort, dan is alles gezegd. Gaat boos, teleurgesteld met een bittere nasmaak weg. Gegarandeerd, tenzij je zoetsappige verhaaltjes eigenaar slikt want Peter legt alles uit. Gaat voorbij aan klantverwondering nodig om jouw vakantie te laten slagen.

Misplaatste grappen over jong vrouwelijk personeel achter bar, rotte eieren stinkende cottages, Defecte aircos,Weinig of geen vies bruin water uit kraan/ douche,Bijbetalen voor extra koffie plakje kaas/worst bij ontbijt, Bijbetalen voor door barpersoneel aangeboden pindas, Bijbetalen voor als je meer dan een halve liter water wenst per dag, Ondanks betaald duikpakket waar alles behalve nitrox en marineparkfees inzat, extra onaangekondigde toeslag, Klanten duiken nitrox, staff duikt lucht omdat ze dat anders zelf moeten betalen,Klanten krijgen water en vruchten aan boord, staff mag niks van pakken, Eigenaar kon het niet laten het tweede resort dat we zouden bezoeken te bellen met de mededeling dat er een moeilijke groep aan zou komen.

Eigenaar, Eigenaar, 7-3-2013
Deze klant van dezelfde groep meldt korrekt 2 probleempjes ; luchtjes en defekte airco. Derhalve werd de klant zonder bijbetaling in een duurdere kamer ondergebracht. BIJBETALING WATER: Inbegrepen in de prijs is een fles gratis water per dag per persoon plus 2 flessen gratis bij duiken. Overige bestellingen worden berekend. STAFF KRIJGT NIETS: onzin natuurlijk, maar de bemanning neemt natuurlijk niet het water en eten dat voor de klanten bestemd is; zij hebben hun eigen voorraad. Dat ik het volgende ressort gebeld zou hebben om deze groep aan te kondigen, is niet korrekt. Ik neem aan dat het reisbureau dit gedaan heeft om het volgende ressort voor te bereiden.

Nooit boeken, waardeloos management

a_noniem
23-12-2012

Hier 1 week verbleven met een groep van 10 maar het management mist duidelijk skills en niet alleen op klant tevredenheid en service. Eigen duikstaf laten duiken met lucht terwijl de gasten op nitrox duiken. Onbeperkt brood maar alle beleg af moeten rekenen. Pinda's aanbieden en ze vervolgens op de rekening zetten. Toeslagen op boot trips op een door hemzelf gemaakte planning en dit niet vooraf communiceren, Rioolwater (zo bruin) uit de leidingen (smoesje mineraalrijk water, voer maar eens een analyse uit op de samenstelling) Kortom geen enkele klantverwachting waar maken en alleen maar smoesjes en excuses over de oorzaak en de lokale bevolking beschuldigen hiervan terwijl hun de enige zijn die het WEL snappen. Kortom, doe je best een mooi excuus en verklaring te geven voor alle onwaarheden als in de andere reviews zoals zand dat terugkomt (ooit van erosie gehoord). Mensen, laat je niet bedotten door de mooie verhalen en smoezen, kansloos management.

Eigenaar, Eigenaar, 7-3-2013
BROODBELEG: de klanten hadden continental breakfast besteld (brood/broodjes, jam, eiergerecht, koffie/thee, verse juice en vers fruit) en extra’s werden derhalve berekend. PINDA’S: Ik heb de groep 2 avonden gratis pinda’s aangeboden. Daarna werden verdere bestellingen conform prijslijst gewoon berekend. BOOT-TOESLAGEN: dit is bekend van de prijslijsten op website en in resort. De klanten hebben zich gewoon niet vooraf goed genoeg informeerd, resp. genegeerd. De rest van de recensie is onsamenhangend en er kan derhalve niet op gereageerd worden.

Resort met veel potentie

Han
26-11-2012

Ik ben hier eind oktober 1 week geweest. Het resort is afgelegen maar is prachtig ingericht. Alle cottages liggen om een prachtige tropische tuin met een verwarmd zwembad. Echter, het water uit de douche is bruin en koud, en na een dag duiken wil je niets liever dan douchen onder een warme douche. De douche bij het zwembad was beter dan in de cottage.

Het duikcentrum is zeer sober, het water om je spullen te spoelen is eveneens bruin en wordt niet dagelijks verschoond, je bent genoodzaakt je spullen te spoelen in het zwembad.

Het duiken (local dives ) in Dauin bestaat voornamelijk uit mud/muck diving en de stukken koraal die aangeboden worden zijn dood of autobanden. Voor de echte mooie duikstekken (Apo / Siqujor) moet verder gevaren worden en wordt een forse toeslag berekend, wat een fikse tegenvaller is.

De boot en zijn bemanning zijn geweldig.

Eigenaar, Eigenaar, 7-3-2013
Deze reaktie geld voor alle 4 recensies van de Oktober groep. BRUIN WATER: het water komt uit een hete mineraalbron en is derhalve wat troebel, maar niet vuil. Wastanks worden 1-2x per dag verschoond. Mbt. het duiken heeft meneer een andere mening dan de meeste gasten, die het local diving wel fantastisch vinden, vanwege de vele critters. Wel dank aan meneer voor de komplimenten.

mooi resort, erg afgelegen

marianne
26-4-2012

We kunnen alleen maar beamen dat het een prima resort is. Maar het strand is inmiddels door de zee opgeslokt, gelukkig is er een hele mooie tuin met zwembad. Jammer alleen dat er buiten het resort geen gezellige restaurantjes, winkeltjes of terrasjes zijn. Via een hele slechte pad kom je aan de hoofdweg, van daaruit kun je de bus nemen naar de hoofdstad (ca. 15 km). Dus als je voor je rust komt: prima! Wil je 's avonds nog actie, dan zit je hier verkeerd.

Peter, Eigenaar, 30-6-2012
hartelijk dank voor de vriendelijke woorden. Mbt. het strand kan ik bevestigen dat het op dat tijdstip klein was. Dit is normaal voor cirka 6 maanden van het jaar. Als echter de monsoon van richting veranderd, komt het zand weer terug en hebben we weer een prachtig strand

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Amontillado Beach & Dive Resort in Dauin, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Amontillado Beach & Dive Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.