Reviews over Puerto Princesa

• 8Dennis08-09-2014

Je moer er gewoon geweest zijn

Nog geen uur vliegen, voor een paar tientjes, ben je vanaf Manilla in Puerto Princesa. Hét eiland van de Underground River, maar dit eiland heeft nog veel meer te bieden. De Kathedraal is leuk om te bezoeken, net als de Baywalk boulevard. Eiland hoppen, en dan vooral naar Honda Bay, is helemaal geweldig. Zorg wel dat je een onderwatercamera bij je hebt! Heb je wat tijd over in Puerto Princesa, huur dan een tricycle (er zijn geen taxi's) en laat je door de chauffeur rondleiden. Er zijn verschillende shopping centra. De bekendste is Robinsons. Hier kun je ook lekker eten (kip eten bij Max!!). Kleding is niet duur en van redelijke tot goede kwaliteit. Er is een vlindertuin, maar hier hadden wij zelf geen tijd voor. Vanaf Puerto Princesa is het 2 uur rijden naar de Underground River. Je gaat dan wel met 15 personen in een klein busje met (gelukkig) airco.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

augustus 2014

• 8Carlo27-11-2013

Mooie natuur en vriendelijke mensen

Mooie natuur en vriendelijke mensen. Chauffeurs van de tricycles proberen toeristen wel vaker af te zetten, als je een ritje naar het centrum neemt, maar dan zal misschien 1 of 2 euro zijn.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd in juli 2013

• 4Jan02-12-2012

exotic but any special effects

It s exotic place but any special affects, If u want to bring from your holidays very exotic handmade souvenirs u ll be in paradise. Puerto Princessa is unlucky for posses a nice beach, the nearest is about 60 kms from here, have small paradise islands near Puerto Princessa but this need special trip from here. Philipinas food is very poor , any taste, any herbs and spices,of course can to find some good dish but this need visit really good restaurant.First time and last time in Puerto Princessa.

• 4Sfeer in stad
    • 3Omgeving
    • 4Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

Alleen gereisd in december 2012

• 6stijn14-10-2012

Puerto Princesa

Tijdens onze reis van 2 weken door de Filipijnen, kozen we voor 4 dagen Puerto Princesa. Achteraf gezien hebben we ons dit beklaagd. Als je Palawan wilt doen voor de natuur, stranden, lagunes... kies dan voor El Nido (hoewel moeilijker bereikbaar) of voor Coron (vliegen op Busuanga). Puerto Princesa is een vuil stadje waar niet veel te beleven valt. Wij deden de Underground River Tour (2 uur rijden naar Sabang). Heel toeristisch, maar niet heel spectaculair. Een lange grot waar je met bootje doorvaart, omgeving nabij de grot is wel mooi. De Honda Bay Tour (island hopping), was voor ons een leuke dagtrip. Gesnorkeld, gechilld en lekkere massage gekregen op een eilandje in zee, maar wel niet zo mooi als Boracay. Kortom, als je een rondreis wilt doen op de Filipijnen en wat avontuurlijk bent moet je ZEKER gezien hebben: rijstterrassen Banaue met vooral de hike naar Batad ; hiken naar kratermeer Mount Pinatubo ; prachtig witte strand en de helderblauwe zee van Boracay ; El Nido of Coron.

• 5Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 8Remco03-10-2011

Goede start voor een reis over Palawan

Openbaar vervoer is zeer toegankelijk en goedkoop. Uit eten kan op meerdere plekken, maar ik adviseer Imaz. Een vegetarisch restaurant met een goddelijke keuken.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving