Reviews over accommodaties in Palawan

Leuk en goed hotel, goede ligging

reisgezelschap van 3
    26-2-2017

Mooi hotel. Maar 14 kamers gebouwd in een U vorm. Keurige kamers. Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Restaurant aanwezig maar niet heel veel keuze maar er zijn voldoende eetgelegenheden in de buurt op loop- en wandelafstand. Iedere kamer heeft zijn eigen hangmat en zitjes voor de deur (behalve de kamers in de hoek, die hebben achter een eigen "tuintje" met zitjes en een hangmat. Dat is minder gezellig maar dat wordt weer gecompenseerd door een grote / ruime kamer). Zeker met een trike ligt alles binnen "handbereik". Wat het helemaal af zou maken is als ze een zwembad(je) hadden. Voor iemand die veel in het hotel zou blijven en van rust houdt kan het een nadeel zijn dat er een schooltje langs ligt en dat de spelende kinderen nogal herrie kunnen maken ;-)

Wat een uitzicht!

Dennis
    9-9-2014

Dit hotel met 30 kamers, waarvan de helft uitzicht op zee, is gelegen net buiten het centrum van Puerto Princesa. Met een busje wordt je opgehaald van de luchthaven (20 minuten rijden). Er zijn pendelbusjes die je een paar keer per dag naar de mall (Robinsons) brengen. Wel tijdig voor reserveren! Het hotel ligt aan een mangrovestrand. Hier kun je dus niet in zee zwemmen, maar wel een heel eind over het zand lopen als het eb is. Het zwembad is heerlijk, net als het uitgebreide ontbijtbuffet. Mocht je ervoor kiezen om hier ook te blijven dineren, wat aan de rand van het zwembad kan, dan is dat goed en niet al te duur. In de Mall zijn verschillende restaurants waar je ook kunt eten. De kamers zijn eenvoudig. Wij hadden een kamer op de begane grond aan de zeezijde. Prachtig uitzicht als je wakker wordt. Zeker een aanrader om als Europeaan te verblijven.

Mooie plek

Carlo
    27-11-2013

Deep forest garden inn is een mooi resort, wat niet ver van het centrum en het strand af ligt. Het personeel is vriendelijk, de kamers zijn schoon en ook het zwembad is prima.

leuk opgezet kleinschalig hotel

linda en frits
    13-8-2013

Dit hotel heeft maar 9 kamer en het zijn allemaal kleine huisjes die aan elkaar vast zitten, een blok van 4 en een blok van 5. Alles is van bamboe en dat geeft een gezellige uitstraling. De kamers zijn schoon maar behoorlijk gehorig... Er is een zwembad aanwezig dus je kan wel effu lekker afkoelen. Omdat het een klein hotel is heeft het geen ontbijt buffet maar is het gewoon eten wat de pot schaft. Het is meestal een gebakken ei met spek of worstje 2 witte sneetjes en koffie of thee. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Er is altijd bewaking aanwezig. Het hotel ligt aan een zandweg wat een afslag is van de hoofdweg. Aan de hoofdweg zitten wat winkeltjes, massage salon maar niet echt lekkere restaurants. tip: laat je afzetten bij Robinson mall, daar zitten wat eet-tentjes en wat leuke winkeltjes. het is maar 5 minutjes rijden.

Prima prijs-kwaliteit

stijnb
    13-5-2012

Wij verbleven 4 nachten in Deep Forest Garden. Als je in Puerto Princessa bent raad ik dit hotel zeker aan. Propere, ruime kamers in een wat aparte maar best leuke stijl, vriendelijke service, prima eten (zeer goede kok!). Voor die prijs vind je in Europa nergens een hotel van zulke goede kwaliteit.

Het zwembad is niet heel groot, maar wel leuk. Ook toffe bar met barstoelen in het zwembad. Het hotel is een kwartiertje rijden van de luchthaven. In de nabije omgeving van het hotel is er niets speciaals, het is eigenlijk een beetje afgelegen. Nu rijden er wel constant tricycles die je naar het stadje kunnen brengen. Puerto Princessa stad zelf is echter niets speciaals en redelijk vuil. Als je Palawan wilt doen voor de natuur en je bent wat beperkt in tijd, zou ik eerder gaan voor El Nido (of eventueel Coron). In de buurt van het hotel is er wel een strand (enkele honderden meters, 5 min via trycicle), maar dit is zeker geen "white beach" en het oceaanwater is er niet klaar, veel wieren.