Palawan

Reviews over Palawan

Mevr. De Vries
    28-11-2018

Februari 2018 ben ik 6 weken door de Filippijnen gaan reizen. In eerste instantie in het land aangekomen met alleen vliegtickets. Het is een heerlijk fijn en veilig land om in rond te reizen en de meest paradijselijke wateren en stranden vind je op Palawan. De mensen zijn er tevens erg lief en behulpzaam. Op Palawan is aan te raden een 3 of 5 daagse tour te doen naar diverse eilandjes met overnachtingen op de onbewoonde plekjes en daar de zon onder zien gaan.

Gereisd Alleenreizend in Thu Mar 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Jobs fill your pockets, adventures fill your soul

Lin
    27-11-2018

Neem de tijd voor Palawan om de mooiste plekjes te ontdekken. Een aanrader is de boottocht van El Nido naar Coron, of andersom. Dit kan met verschillende organisaties. Je slaapt 4 nachten lang, elke nacht, op een ander onbewoond eiland en wordt wakker aan de zee gevuld met de prachtige onderwaterwereld. Ook de prachtige, gemoedelijke kleine dorpjes (Port Barton bijv) zijn de moeite waard om voor wat dagen te bezoeken. Vergeet niet om kennis te maken met de lokale mensen, ze zijn super lief en heel nieuwsgierig naar jou en de wereld buiten de Filipijnen! Ook jij kunt die mensen iets meegeven, zoals het belang van de zorg voor de natuur.

Gereisd Met vrienden in maart 2018

prachtig witte stranden en licht blauw water

Melanie
    12-9-2018

As je op zoek bent naar een vakantie met zon, zee en mooie stranden, ga dan naar de Filipijnen! Huur een scooter om het eiland mee te verkennen en doe een paar boottrips, vooral een van de expeditie tours om de mooiste, verlaten strandjes en snorkelplekken te kunnen zien waar je anders niet komt!

Gereisd Met partner in april 2018

Alleen maar liefde voor dit land!

Floor
    12-5-2018

Geweldig mooi. Echt een van de prachtigste eilanden in de Phils. Vervoer is wat lastiger, veel onderweg met minibus, boot of tricycle omdat de gewilde plekken vrij uiteen liggen. Maar het is het waard. El Nido, las Cabanas strand, nacpan beach, eilandje Coron. Niet vergeten te gaan eilandhoppen naar de verschillende lagoons. Als je komt om echt uit te gaan dan moet je niet naar dit land reizen.

Gereisd Met partner in Sun Jan 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Even zoeken, maar dan vind je het paraijs

Dennis
    8-9-2014

Palawan is een groot eiland met als hoofdstad Puerto Princesa. In deze stad moet je zeker niet te lang blijven. Ga in ieder geval naar de Underground River, gewoon om te zeggen dat je er geweest bent, en snorkelen bij Honda Bay. Wil je echt mooie natuur zien, dan moet je zo snel mogelijk de hoofdstad verlaten. Wij zijn naar El Nido gegaan. 5 uur met teveel mensen in een te klein busje, maar dan heb je ook wat. Helder water waar je kunt duiken en snorkelen. Vissen in overvloed. Lekkere restaurantjes en gezellige barretjes. Kijk wel uit waar je een hotel boekt. El Nido Bay is een druk centrum, die zich met disco's en barretjes richt op het uitgaansleven. Corong Corong ligt op 20 minuten met de tricycle en straalt alleen maar rust uit. Houd er rekening mee dat er geen geldautomaat in El Nido is. Excursies zijn wat aan de prijs, maar altijd inclusief een lunch. In El Nido kun je lekker eten in het Art Café of een dure maar zeer goede pizza eten bij Altrové (Italiaanse eigenaars)

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2014
Palawan scoort een 8,6 uit 10, op basis van 19 reviews