Banaue

Banaue

We hebben een aantal aanbieders voor Banaue voor je op een rij gezet:

Reviews over Banaue

• 8Peter en Anneke02-01-2016

Banaue - Mooie omgeving, Moet je gezien hebben

Nederlanders, man (64) vrouw (62), onze bedoeling de streek Baguio - Sagada - Banaue in een paar dagen 'te proeven'. 4 nachten hier geslapen. 3 in Bogah Home Inn. Eten is lekker en smakelijk, vooral de Noodlesoep. Rijstvelden bij dorpskern Batad schitterend. Hebben in Batad een nacht geslapen, mooie ervaring. Tappia Waterfall geweest. Door rijstvelden gewandeld (pad voert over muurtjes - boegspriet lopen). Dorpskern Hapao naar warmwaterbron. Bij de koppensnellers geweest. We hebben veel gewandeld, schitterende ervaringen opgedaan. Geen moment spijt dat we deze streek bezocht hebben. In 'Bogah' kamer, tweepersoonsbed, eigen douche (warm) en wc. Tijdens wandelingen hadden we een gids bij ons. Konden na wandelen rustig in dorpje over straat lopen om boodschappen te doen. In Banaue zijn een tal winkels. In Batad niet. In Batad bij een familie geslapen die onze gids kenden. Eigen kamer wel gemeenschappelijke wc en douche. Geen moment onveilig gevoeld, ook niet als we samen liepen.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in december 2015

• 9stijnb12-05-2012

De lange trip zeker waard!

Om 11pm vertrokken we in Makati met privéchauffeur om rond 6.30am aan te komen in het bergdorpje Banaue. Het was de lange trip zeker waard! Alhoewel de wegen naar Banaue beter meevielen dan verwacht, doe je dit beter niet op eigen houtje. Ter plekke hadden we een gids. Bovenop de jeep reden we eerst door de bergen en rijstterrassen. Daarna hiken naar het dorpje Batad. Daar zijn de rijstterrassen echt prachtig! Dit dorpje is voor de rest trouwens zo goed als afgezonderd van de buitenwereld. Geen auto 's of jeepneys hier. Wel paar hotelletjes. Eenmaal in Batad moet je zeker de hike verderzetten tot de Tappiah falls. Je wandelt dan echt doorheen de rijstterrassen, prachtig! Na opnieuw 1,5u wandelen kan je dan met een plons in de Tappiah watervallen afkoelen. Zeker doen! Daarna zelfde weg terug. Je hoeft niet in topconditie te zijn om dit aan te kunnen. Maar aangezien er toch redelijk wat trappen zijn op het parcours ben je toch beter wat fit. Reken op een volledige dag voor deze trip.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in april 2012

• 8David Draper23-03-2012

A place for the adventurous

If you love dramatic scenery, friendly people and cheap places ot stay this is a great destination. Surrounding Banuae is some of the most dramatic scenery that is protected by UNESCO. Come to trek, shop or just relax. Every three years there is a wonderful festival the Imbayah, in April. Not aplace for nightlife but a beer watching the sunset is a world away from the pressures of western life.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving