Tallinn

Reviews over Tallinn

Een geslaagde stedentrip!

Ineke,
    6-11-2018

Talinn is een hele gezellige bestemming voor een romantische stedentrip met je partner of gewoon leuk met vrienden. De binnenstad is oud en er zijn talloze restaurantjes en café’s waar je je een avond kunt vermaken. Een aanrader is koffie drinken met een overheerlijk kaneelbroodje erbij in café Rost. Ook kan je langs de zee lopen of een kijkje nemen in één van de oudste apotheken van Europa 😃 Je kunt je prima een weekendje vermaken in Talinn, zowel met goed als met slecht weer! Ohja, en het is goed te combineren met Riga of andere steden in de buurt.

Gereisd met partner in oktober 2018

Mooie middeleeuwse stad

bennad,
    30-8-2017

Tallinn is een stad met een mooi middeleeuws centrum.

Er is een uitgebreid openbaar vervoer netwerk aanwezig,waarvoor je wel beter thuis een kaartje kunt downloaden,omdat het op straat soms een beetje onduidelijk is.Aanrader is de "Uhiskaart" ,een anonieme ov-chipkaart die je bij de R-Kiosk op onder andere het vliegveld van Tallinn kunt kopen,waarmee je voor enkele euro's enkel dagen vrij met het openbaar vervoer kunt reizen.

Tallinn wijkt op prijsniveau af van andere oost-europese steden/landen.De prijzen voor uit eten gaan en in de supermarkt liggen op west-europees niveau.

Gereisd alleenreizend in augustus 2017

gezellige stad

Yvonne,
    12-8-2017

Tallin heeft ons aangenaam verrast. Een prachtige, oude binnenstad, beloopbaar en erg gezellig. Wij hadden het geluk dat er tijdens ons verblijf daar de zgn. Hanzedagen werden gehouden. Veel extra activiteiten dus. Hebben ons er prima vermaakt.

Gereisd met partner in juni 2017

Tallinn: een openluchtmuseum

GJ,
    25-5-2016

Tallinn is blijkbaar niet zo bekend want je ziet er niet veel toeristen (in tegenstelling tot Riga en Vilnius). het voordeel is dat je als toerist heerlijk rustig de stad kunt verkennen en die stad is wonderschoon: je waant je terug in de tijd en in een openluchtmuseum.

De markt is mooi maar erg druk met Esten en Russen op volle, luidruchtige terrassen. Ga je de zijstraatjes in, dan is dit een eldorado van oude gevels, kleine pleintjes en stadsparkjes: genieten geblazen! Uit eten in authentieke restaurantjes is helemaal geweldig.

Ook buiten de oude stad is het de moeite waard: de promenade langs de Oostzeekust is de moeite waard, zeker als je bereid bent flink te lopen naar het Russische monument, de dacia's en de jachthaven met een verrassend terrasje in de zon.

Voor cultuur- en sfeerzoekers is deze stad een feest. Voor 'feestbeesten' is hier niet veel te doen en tegenvaller zal dan zijn de prijzen van bier en wijn: die zijn namelijk even hoog als in Nederland.

Gereisd met vrienden in mei 2016

Bruisende Hanzestad

AK038,
    25-3-2016

Tallinn is van oudsher een Hanzestad en dat is nog duidelijk te zien in het straatbeeld. Mooie authentieke gevels en enkele plaatsnamen die Nederlands/Duits aandoen. Tallinn heeft zich na 1991 ontwikkeld tot een Westerse, moderne stad. Het oude centrum is tamelijk compact en dus gemakkelijk te belopen. Vanuit Tallinn kun je eenvoudig naar Helsinki reizen per veerboot.

Gereisd met vrienden in september 2015
Tallinn scoort een 7,9 uit 10, op basis van 107 reviews