Plymouth

Reviews over Plymouth

Leuke stad

Anne,
    9-11-2013

Plymotuh is een leuke Zuid-Engelse stad. De stad ademt een relaxte sfeer, maar is niet zo mooi als bijvoorbeeld Swansea in Wales. Toch een leuke tijd gehad, en ook in het centrum genoeg gezellige terrasjes bezocht.

Gereisd met partner in mei 2011

Voor elk wat wils

GuidoAVee,
    12-11-2012

Plymouth is een stad waar van alles te doen is. Er zijn zat winkelmogelijkheden. Er is een prima uitgaansleven waaronder een hoop pubs, terrassen en discotheken verdeeld over verschillende locaties in de stad. Ook heeft Plymouth een rijk historisch verleden wat op meerdere plekken in de stad terug te zien is. Daarnaast (voor de hikers onder ons) ligt Plymouth in een prachtige omgeving, op slecht 20 minuten rijden ligt het Dartmoor National Park. Ik ben zelf regelmatig in Plymouth geweest en ik heb me hier nooit verveeld.

Gereisd zakelijk in Tue Jan 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Echt leuke stad

pirates_cave,
    6-10-2011

Belangrijke grote havenstad in het zuidwesten v Engeland, met altijd heel veel toeristen. Ik vond het centrum heel gezellig, met een wirwar van straatjes en leuke winkels, (vis)restaurantjes en gezellige pubs, die vroeg sloten: vòòr 00uur, maar dat snapte ik: de pints met dark ale gingen hier vlot over de toog! Heb hier gedart voor mn leven...was gaaf! De haven met al zn bedrijvigheid altijd leuk om rond te lopen, veel te zien ook! Interessant te zien hoe de vis binnenkomt en wordt verhandelt. Deze stad heeft 1 vd mooiste en grootste natuurlijke havens vd wereld, de 'Plymouth Sound'. Er is een belangrijke marinebasis gevestigd. In de 'Plymouth Sound' ligt ook 'Drake's Island', Sir Francis Drake vertrok hier in 1577 voor zijn reis rond de wereld. Ik kwam hier regelmatig voor mn werk en altijd een leuke tijd gehad. Had hier echt een Engeland'gevoel', mèèr dan in bv Londen. Ik ruik ook liever de geur van het zeezout dan de uitlaatgassen! Maar...wie niet eigenlijk?

Gereisd met vrienden in juni 1987

Bijzondere havenstad

djimmieetten,
    28-8-2011

Ik vind Plymouth een bijzondere stad, en er zijn verschillende dingen die daar aan bijdragen, één ding ervan is de haven waardoor je een rondvaart kan maken. Deze rondvaart is erg goed, en vanuit de boot kan je alle mooie gebouwen en boten, zoals onderzeeërs, die in de haven liggen bewonderen. Ook de stad zelf is erg mooi. Zo heeft Plymouth een kerk waar na een bombardement alleen nog maar een frame van over is. Dit is een mooi, bijzoner gebouw. Plymouth is erg leuk voor toeristen, het heeft veel kleine winkeltjes en door veel kleine straatjes die van boven naar beneden en door elkaar heenlopen, is er veel te verkennen in de stad.

Gereisd met vrienden in januari 2011

Mooiste stad van Zuid Engeland

Sonja,
    22-7-2010

Enkele dagen verbleven we in Plymouth om onze Engelse vrienden te bezoeken, de stad is ons zeer goed bevallen, een aanrader is zeker een diner in The Barbican kitchen, vanuit Plymouth kan je een mooie uitstap maken naar het Dartmoor nat. park.

Gereisd met partner in Thu Jul 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Plymouth scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8 reviews