Lynmouth

Vakantie in Lynmouth

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Lynmouth

Reviews over Lynmouth

• 8sandra31-01-2015

Cliff railway naar hogergelegen Lynton

Via steile wegen langs de noordkant van national park Exmoor, bereik je het vissersdorp Lynmouth. .

• 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 7Stranden

juli 2009

• 7djimmieetten28-08-2011

Leuk voor een hele korte lunchstop

Over Lynmouth kan ik kort zijn. Het is een erg klein dorpje met een haven waarvandaan je een mooi uitzicht hebt over de uitgestrekte Atlantische Oceaan. Naast het haventje zijn er een paar kleine souvenirwinkeltjes en een wagentje waarmee je een mooie groene berg omhoog kan. Kortom: in Lynmouth zijn een aantal leuke dingetjes te bezichtigen, waardoor je je goed een uurtje kan vermaken, maar niet veel langer.

• 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2011

• 8Sonja22-07-2010

Prachtige omgeving!

Lynmouth is prachtig gelegen aan de rand van het Exmoor nationaal park en vlak aan zee. Met het steile treintje naar Lynton om daar een wandeling te maken op de kliffen is een must, spijtig genoeg kregen wij hier regen en moesten onze wandeling stopzetten! De kleine pittoreske dorpjes zoals Porlock en Bossington zijn ook zeker een stop waard. Tip: hou je van lekker tafelen ga dan zeker eens bij The Rising Sun in Lynmouth!!!

• 8Omgeving

Gereisd met partner in juli 2010

• 9Ilse31-08-2009

Zegt genoeg: Little Switserland of England

Bergachtig, mooie kloof, riviertje er door heen, aan de zee en aan de rand van het Exmoor National Park. Prachtig!

Lynmouth is in de zomer behoorlijk toeristisch, maar met zo'n omgeving wil dat ook wel. Toch is het plaatsje vooral 's avonds heerlijk om doorheen te wandelen en een lekkere 'pint of lager' bij de pub te halen.Of ga met het dichte kabelbaantje de berg op naar Lynton, waar je in de pub aldaar heerlijk kan eten.

Overdag zijn er genoeg mooie plekken te bezoeken vanuit Lynmouth. Het Exmoor NP moet zeker de moeite waard zijn (zelf niet geweest) en de weg tussen Lynmouth en Minehead is absoluut een aanrader! (ook te doen met een open dubbeldeks bus, zodat je een goed uitzicht hebt op de omgeving). Vanuit Porlock Weir kan je prachtige wandelingen maken.

Zeker aan aanrader dus, deze plaats! Wij waren er helaas maar 2 nachten, maar volgende keer zeker langer!

• 10Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2009

• 8Michel uit België30-05-2007

Schitterend vissershaventje met imposante kustomgeving; leuke tearooms en winkeltjes met prenten en schilderijen; je kan van hieruit een fenicula nemen naar het hogergelegen Lynton met zijn Victoriaanse winkels. Lynmouth is minstens even mooi als Clovelly, maar hier betaal je niets om erin te mogen, in Clovelly €7 per persoon of je komt er niet in! Spectaculaire rit bij het uitrijden van Lynmouth want de kustlandschappen van Exmoor national park zijn overdonderend.

• 9Omgeving
    • 5Stranden