Vakantiehuis

12 reviews over Vakantiehuis Kilminorth Cottage Holidays in het Nederlands

Leuke vakantie

Jeroen
1-8-2016

Kilminorth Cottage is een recent gerenoveerd complex. De inrichting van de huisjes is daarom helemaal up-to-date (ons huisje was bijvoorbeeld net twee weken gereed). Wij hadden ook de beschikking over een whirlpool op ons terras. Er staan ook een aantal oudere recensies die zijn geschreven voor de renovatie en die kloppen eigenlijk niet meer. De eigenaren (met name Jane) zijn erg vriendelijke en behulpzaam.

Kilminorth Cottages ligt op loopafstand (circa1 uur) van het vissersplaatsje Looe, wat erg leuk is maar ook wel weer heel toeristisch. Verder kun je veel dagtrips ondernemen naar mooie landhuizen / kastelen van de National Trust (bijvoorbeeld Saint Michael's Mountain). Ook ligt Plymouth op een uurtje rijden. Daarnaast zijn er mooie stranden te bezoeken.

Een nadeel van Cornwall is dat de afstanden "lang" zijn om een uitstapje te doen. Een paar uur in de auto heb je al snel. Daarnaast zat bij ons het weer niet mee, waardoor je beperkt was in de mogelijkheden.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2015

Ontzettend leuke bestemming.

Gerrit Koning
1-9-2015

Kilminorth cottage is een erg leuke bestemming. De eigenaren zijn vriendelijke gezellige mensen. Er is genoeg te doen in de omgeving. Jane, een van de eigenaren heeft leuke tips, zowel voor activiteiten als prima eetgelegenheden. We hebben er twee weken gezeten en hebben ons geen moment verveeld. Enkele tips: dagje Polperro, een vissers dorpje op een uur loop afstand van Looe. Looe zelf is ook een erg leuk plaatsje. Een echte aanrader is een perfect onder houden kasteel/landhuis dat eigendom is van National Properties. De naam van het landgoed is Lanhydrock house. Ook een leuk dagje uit is het vissers plaatsje Fowey. Dan moet je de auto in het plaatsje Polruan parkeren en met de voetveer oversteken naar Fowey. Cornwall is een mooi gebied, we gaan er zeker nog een keer naar toe.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Perfercte uitvalsbasis voor 2 weken Cornwall

Linda
26-10-2013

In juli hier 2 weken verbleven en ons geen moment verveeld. Het goede weer zal ook vast meegeholpen hebben, maar we hebben enorm genoten van de omgeving - de huisjes, het zwembad.

De bedden lagen zo fantastisch dat we zelf overwogen hebben om de matrassen naar Nederland te importeren. De keuken was in ons huis niet al te groot, maar prima voorzien van alle gemakken. We hebben er een paar heerlijke maaltijden gemaakt. Het enige rare was de eetkamer, die zat op een onlogische plek en was erg ongezellig - wij hebben dus de eettafel gewoon naar de woonkamer gesleept.

Handdoeken bij het zwembad - dus je hoeft geen badlakens mee te slepen. De eigenaresse weet alles wat er in de buurt te doen is en kan goede tips geven.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Typical British

Clemens
8-11-2010

De cottages zijn ondergebracht in verbouwde schuren van een boerderij, blijkens een inscriptie al uit de 19e eeuw. Er is een zwembad aanwezig, swaar het prima vertoeven was, inclusief ligbedden. Er is ook een wasmachine-ruimte aanwezig. De cottages zijn typisch Engels ingericht, hetgeen voor ons inhoudt dat er wel aandacht is voor comfort, maar niet modern. Daardoor komt het interieur ouderwets over. De keuken is niet groot, maar wel voorzien van alle attributen, waaronder oven, bak-spullen, magnetron. Koffie zetten is niet iets wat Engelsen veel doen, dus hadden we onze eigen Senseo meegenomen. Looe is lopend goed te doen via een public footpath. Het is een typisch Engels vissersplaats, met gezellig centrum en huizen tegen de heuvels gebouwd. Een goed strand is aanwezig. Omgevingsbestemmingen zijn Plymouth (vanuit Looe met trein bereikbaar), Eden Project, Tintagel, Bodmin Moor stoomtrein. We hebben de locatie twee jaren achtereen bezocht en het beviel ons prima.

Gereisd Met partner in Mon Jun 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

oud en vermoeid

Jeroen Wijnands
19-7-2009

Een oude boerderij waar de bijgebouwen tot vakantiehuisjes zijn omgebouwd. Leuk idee. De huisjes zijn donker. Interieur is oud en vermoeid. Tapijt is versleten, bank totaal doorgezeten. Beddegoed was netjes verschoond, rest was met de franse slag gedaan. Kozijn bij de voordeur was provisorisch hersteld met een paar metalen hoekjes. Bij aankomst bleek een andere familie al in "ons" huisje te zitten. Zij hadden niet helemaal goed op hun sleutel gekeken. Sleutels zijn dus vrij universeel en passen op meerdere huisjes. Er is een speelveldje en een verwarmd zwembadje. Bij het zwembadje wordt er niet goed schoongemaakt, sigarettenpeuken liggen er weken. Er is ook een tennisbaan. Houten buitenmeubilair zoals picknicktafels en banken staat grotendeels op instorten. Ligging is helemaal geweldig. Tegen een heuvel aan, vlakbij een bos met uitgezette wandelingen. Looe ligt op een klein uurtje wandelen of 10 minuten rijden. Leuke lokatie maar toe aan een grote beurt.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2009
2008

Mooie plek, maar aan renovatie toe

V. van der Hoop
29-8-2008

Wij verbleven hier een week in augustus 2008. Pracihtig gelegen, mooie tuin en de omgeving is geweldig. Accommodatie viel op aantal punten tegen. Badkamer geheel gedateerd (plakband aan douche, gaten in de muur, schimmel en vochtplekken op plafond). Keuken minimaal qua inrichting. En weinig daglicht door raam woonkamer (maar dat is eigen aan oude cottages). En je kon ook niet echt buiten zitten naast je eigen huisje. Sanitair en keuken waren goed schoon maar verder veel spinrag en oude vieze vloerbedekking. De ruimte waar de algemene wasmachines in stonden was echt te vies voor woorden! Maar, op zich hebben we daar prima een week verbleven. Voor kinderen zwembad en speelterrein met o.a. trampoline. Prijs/kwaliteit vond ik echt niet goed (en Engeland is al duur).

Gereisd Familie in Fri Aug 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi gelegen, inrichting huis aan vernieuwing toe

anoniem
27-7-2008

Mooi gelegen, midden in de natuur.

Inrichting huis verouderd. Vloerbedekking in keuken en badkamer niet echt fris. Keukenuitrusting slecht (geen scherpe messen, koekenpannen oud). doucheslang met plakband vastgezet, niet gemaakt voor mensen van min. 1.80 lang.

Gereisd Familie in Sun Jul 27 2008 12:45:35 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

leuk

m
22-7-2008

mijn eerste indruk was dat het wel goed uit zag voor de prijs. Maat toen ik de 2e week in een luxer huisje zat (op ander park) voor de zelfde prijs vond ik het van de kilminorth toch erg klein. Wij hadden de cottage "Hazel". Kleine woonkamer, kleine keuken, kleine slaapkamer onder waar een stapelbed stond. Boven was een grotere slaapkamer. De bedden waren waardeloos. (erg hard, doorgelegen)Badkamer was ook met vloerbedekking. Verder hebben wij wel een leuke week gehad. Looe is een leuke plaats. Het binnenzwembad wat eigenlijk, daar is nog geen vergunning voor.

Gereisd Familie in juli 2008

Sfeervolle akkommodatie in een prachtig stukje Cornwall

Corine
12-5-2008

Sfeervolle akkommodatie in een prachtig stukje Cornwall. In de cottage die wij hadden (Scrumble, 4-kamerwon.) is de inrichting verouderd (badkamer met vloerbedekking op de grond). Ook zijn er voor 6 personen niet genoeg makkelijke zitplaatsen. Vrij nieuwe keuken, maar de pannen zijn te klein. Verder zijn het leuke woningen met de echte cottage sfeer. Wij hebben het prima naar ons zin gehad. Schitterende omgeving met leuke plaatsjes.

Gereisd Familie in Tue Apr 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
2007

12 1/2 jaar geleden waren mijn man en ik op huwelijksreis

J.F. Heida
21-10-2007

12 1/2 jaar geleden waren mijn man en ik op huwelijksreis in Wales. Om dit te vieren zijn wij met onze 2 dochters van 11 en 7 jr teruggegaan naar Engeland, en dan naar Cornwall. We hebben genoten van deze superstille, prachtige omgeving. We hebben verschillenede stukjes van het Coastpath gelopen in de buurt van Kliminorth. Maar ook de woodlands van Kilminorth zijn absoluut de moeite van het wandelen waard! Wát een prachtige Public Footpath's. We troffen het enorm met het weer en konden dus verschillende keren in de prachtige tuinen van de Farm spelen, eten en wandelen. Zelfs de 2 dochters hebben nog mogen zwemmen in het zwembad met wetsuits van Gary, de eigenaar. Een echte aanrader voor wie houdt van natuur, stilte en de charme van een cottage!

Gereisd Familie in oktober 2007

Vakantiehuis info

• Aantal personen5 tot 6

• Balkon / terrasAanwezig
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, TV, Wasmachine

• Overige servicesHanddoeken(service)

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Kilminorth Cottage Holidays in Looe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Kilminorth Cottage Holidays zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.