Reviews over Looe

Goed!

Fam. de Groot,
    10-8-2018

Een prima camping met goed sanitair, hoewel er veel in een kleine ruimte is geperst Omdat ik tevoren even had gebeld wist ik gelukkig dat de toegangsweg erg smal was, maar zelfs dan nog viel de laatste kilometer niet echt mee omdat er wel passeerplaatsen zijn, maar soms te kort voor een auto met caravan en bovendien zie je tegemoetkomend verkeer vaak pas op het allerlaatste moment aan komen. De toegewezen plaats had weliswaar een mooi uitzicht, maar we stonden direct bij de ingang en er waren veel meer verkeersbewegingen dan ik had gedacht op zo'n weggetje, waarbij er bij diezelfde ingang ook een passeerplaats was. Dus hoe leuk die plek ook leek/was, daardoor geen succes. Vanuit Looe kun je o.a. naar Polperro, een bekend (en druk) vissersplaatsje: parkeren op het grote parkeerterrein en lopend het dorp in. Talland Bay is leuk maar een steile en smalle toegangsweg. Looe is net zo'n plaatsje als Polperro maar groter en (nog) drukker.

Leuke vakantie

Jeroen,
    1-8-2016

Kilminorth Cottage is een recent gerenoveerd complex. De inrichting van de huisjes is daarom helemaal up-to-date (ons huisje was bijvoorbeeld net twee weken gereed). Wij hadden ook de beschikking over een whirlpool op ons terras. Er staan ook een aantal oudere recensies die zijn geschreven voor de renovatie en die kloppen eigenlijk niet meer. De eigenaren (met name Jane) zijn erg vriendelijke en behulpzaam.

Kilminorth Cottages ligt op loopafstand (circa1 uur) van het vissersplaatsje Looe, wat erg leuk is maar ook wel weer heel toeristisch. Verder kun je veel dagtrips ondernemen naar mooie landhuizen / kastelen van de National Trust (bijvoorbeeld Saint Michael's Mountain). Ook ligt Plymouth op een uurtje rijden. Daarnaast zijn er mooie stranden te bezoeken.

Een nadeel van Cornwall is dat de afstanden "lang" zijn om een uitstapje te doen. Een paar uur in de auto heb je al snel. Daarnaast zat bij ons het weer niet mee, waardoor je beperkt was in de mogelijkheden.

Ontzettend leuke bestemming.

Gerrit Koning,
    1-9-2015

Kilminorth cottage is een erg leuke bestemming. De eigenaren zijn vriendelijke gezellige mensen. Er is genoeg te doen in de omgeving. Jane, een van de eigenaren heeft leuke tips, zowel voor activiteiten als prima eetgelegenheden. We hebben er twee weken gezeten en hebben ons geen moment verveeld. Enkele tips: dagje Polperro, een vissers dorpje op een uur loop afstand van Looe. Looe zelf is ook een erg leuk plaatsje. Een echte aanrader is een perfect onder houden kasteel/landhuis dat eigendom is van National Properties. De naam van het landgoed is Lanhydrock house. Ook een leuk dagje uit is het vissers plaatsje Fowey. Dan moet je de auto in het plaatsje Polruan parkeren en met de voetveer oversteken naar Fowey. Cornwall is een mooi gebied, we gaan er zeker nog een keer naar toe.

Perfercte uitvalsbasis voor 2 weken Cornwall

Linda,
    26-10-2013

In juli hier 2 weken verbleven en ons geen moment verveeld. Het goede weer zal ook vast meegeholpen hebben, maar we hebben enorm genoten van de omgeving - de huisjes, het zwembad.

De bedden lagen zo fantastisch dat we zelf overwogen hebben om de matrassen naar Nederland te importeren. De keuken was in ons huis niet al te groot, maar prima voorzien van alle gemakken. We hebben er een paar heerlijke maaltijden gemaakt. Het enige rare was de eetkamer, die zat op een onlogische plek en was erg ongezellig - wij hebben dus de eettafel gewoon naar de woonkamer gesleept.

Handdoeken bij het zwembad - dus je hoeft geen badlakens mee te slepen. De eigenaresse weet alles wat er in de buurt te doen is en kan goede tips geven.

Typical British

Clemens,
    8-11-2010

De cottages zijn ondergebracht in verbouwde schuren van een boerderij, blijkens een inscriptie al uit de 19e eeuw. Er is een zwembad aanwezig, swaar het prima vertoeven was, inclusief ligbedden. Er is ook een wasmachine-ruimte aanwezig. De cottages zijn typisch Engels ingericht, hetgeen voor ons inhoudt dat er wel aandacht is voor comfort, maar niet modern. Daardoor komt het interieur ouderwets over. De keuken is niet groot, maar wel voorzien van alle attributen, waaronder oven, bak-spullen, magnetron. Koffie zetten is niet iets wat Engelsen veel doen, dus hadden we onze eigen Senseo meegenomen.

Looe is lopend goed te doen via een public footpath. Het is een typisch Engels vissersplaats, met gezellig centrum en huizen tegen de heuvels gebouwd. Een goed strand is aanwezig.

Omgevingsbestemmingen zijn Plymouth (vanuit Looe met trein bereikbaar), Eden Project, Tintagel, Bodmin Moor stoomtrein.

We hebben de locatie twee jaren achtereen bezocht en het beviel ons prima.

Looe scoort een 7,8 uit 10, op basis van 10 reviews