Camping Alpine Grove Touring Park

8 reviews over Camping Alpine Grove Touring Park in het Nederlands

Geweldige vakantie gehad!

Sp3tter
23-9-2014

Begin augustus hebben we hier 12 nachten gestaan. Vriendelijke eigenaren, mooie natuurlijke camping en klein maar lekker verwarm zwembad (30 graden). Sanitair is eenvoudig, doch doeltreffend. Als je van kleine campings zonder animatieprogramma midden in de natuur houdt, ben je hier aan het goede adres.

Op aanraden van de eigenaren wat plaatsjes in de omgeving bezocht, die allen ook erg leuk waren. Er zijn drie supermarkten in het dorp op 5 min autorijden, bijv de Lidl.

Geweldig fijne camping

Giny de Jong
11-9-2014

Alpine Grove is een gezellige camping in een heel oud eikenbos. De caravanplekken liggen rondom een cirkel met grind, de tentplekken op een grasveld of midden in het bos. Je kunt er een fire pit huren, een schaal op poten met eiken houtblokken waarmee je een kampvuurtje mag maken en waarin je kunt barbecuen (alles in folie, heerlijk!). Heel gezellig als er 's avonds meerdere vuurtjes aan zijn.

In de weekenden is het druk, door de week was het minder druk, maar dat vonden we wel lekker. We hebben super mooi weer gehad (juli 2014). We kregen van Richard, de eigenaar, veel goede tips voor uitstapjes. En we hebben op zijn advies heerlijk gegeten bij 2 mooie oude herbergen in de buurt.

Het zwembad was niet groot, maar wel lekker verwarmd, en zeg nou zelf, waar vind je dat in Engeland? Wij gaan zeker terug!

Terrein met grote bomen en veel schaduw, dat is in Engeland bijzonder. Zwembadje is voordeel voor kinderen. Wij waren er in het hoogseizoen, en hadden een plaats op het grasveld. Dat beviel niet best: andere kampeerders die op korte afstand, daardoor ook passanten op korte afstand. Continu luid pratende buren en veel steeds maar schreeuwende kinderen van 's ochtends tot 's avonds laat. Regelmatig ballen tegen de tent of zowat in ons eten. Sanitair is op zich redelijk, maar geen afscherming tussen de urinoirs die bovendien direct bij de wastafels hangen. Te weinig sanitair ook, we moesten regelmatig wachten voor de WC, douche of afwas. Standaard zit je in de rook van vuurtjes of barbecues, die bijna iedereen op deze camping langdurig aan heeft. We zijn weggevlucht. Geen restitutie voor niet-genoten maar wel vooruitbetaalde dagen. Alles bij elkaar: een afknapper. Buiten het hoogseizoen waarschijnlijk een fijne camping.

Mooie, rustige bosrijke camping

Eline
23-8-2012

Een hele mooie camping gelegen in een bosrijk gebied. Ruime plaatsen, leuke speeltuin met trampoline en klein zwembad. Heel geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Zeer vriendelijke eigenaren en 's ochtends verse broodjes. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam.

Zwembad wat aan de kleine kant, maar wel lekker warm

Ruime plekken. als je langer dat 1 week met je tent wilt kamperen, wordt je in het bos geplaatst zodat het gras niet verpietert. Wij stonden dus tussen de bomen, wat zijn voor en tegens heeft....

Ideale camping om de omgeving te exploren, de kust is 20minuten rijden..dartmoor iets van 60 minuten..

Sanitair wordt regelmatig schoongemaakt, maar is out-of-date.

Verder heeft de camping een kleine speeltuin (schommels, pingpong tafel en een trampoline). Kinderen mogen in de bossen spelen en hutten bouwen.

Mogelijkheid tot het huren van een Fire-pit. met hout. Camping ruikt dan ook elke avond naar een lekker knapperend kampvuurtje.

rustige plek

simoneenmarijke
29-7-2012

De altijd optimistiche eigenaar probeert met iedere gast contact te houden tijdens het verblijf. Wij vonden het sanitairgebouw (in het hoogsiezoen) wat te klein. Je moest regelmatig wachten op douchen, afwassen en zelfs de wasbakken waren soms allemaal bezet. Wij hadden een grote plaats in het bos met veel privacy, zonder gras. Je tent blijft schoner als je op bladresten staat. De zon scheen nog door de bomen op de tent. Omdat het in het bos ligt , galmde het 's avonds. Campers en caravans staan in een kringetje op verharde plaatsen en in het midden tenten op gras, het bos eromheen. Centraal gelegen camping voor zowel de kust als bv. glastonbury en montacute house , alles snel te bereiken.

Leuk zwembad, maar wel 1,4 meter diep, dus niet voor hele kleintjes geschikt. In Chard vind je een grote supermarkt.

Hele mooie, groene, kleine en rustige camping, een eindje buiten Chard en direct grenzend aan het bos. De camping heeft ruime plekken en veel speelruimte voor kinderen. Er zijn grasplekken en wat meer afschermde plekken die wat meer in het bos liggen. Er is een klein speeltuintje, een trampoline een klein zwembad, dat voor ons prima voldeed. Het zwembad is alleen overdag open. Er staan picknicktafels verspreid over de camping die je bij je tent kunt zetten. Sanitair was netjes en schoon. Klein winkeltje en dagelijks verse broodjes op de camping. Voor de boodschappen kun je in Chard terug, er zijn verschillende supermarkten.

Eigenaars zijn heel vriendelijk en behulpzaam. In de periode dat wij er waren, was de camping halfvol. Er waren vooral veel Nederlandse gezinnen, de Engelsen zelf hadden nog geen vakantie. In de weekenden kwamen er wel veel Engelsen en was de camping bijna vol, maar de rust bleef.

Wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad en gaan misschien nog wel eens terug!

Aanrader!

P. Huinink
8-5-2009

Prachtige natuur. Mooi campingterrein, ruime standplaatsen met de mogelijkheid om eventueel -voor meer privacy- in het bos de tent/caravan neer te zetten. Er is zelfs een zwembadje en campingwinkeltje. Sanitair is goed en wordt elke dag onderhouden. De beheerder en zijn vrouw zijn vriendelijk en behulpzaam. Gaan zeker nog eens terug.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alpine Grove Touring Park in Chard, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alpine Grove Touring Park zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.