Sorteren

vakanties Bristol

Reviews over Bristol

Zeer de moeite waard met de iconische Concorde

Henk
    28-2-2018

Het museum Aerospace Bristol is gevestigd te Filton-Bristol. Hier zijn de 10 Britse Concordes gebouwd en ingevlogen. De Concorde die hier staat heeft registratie G-BOAF en maakte de laatste commerciële vlucht van de Britse Concorde-vloot. Het vliegtuig staat in een aparte hal van het museum.

Het toestel is van binnen te bezichtigen, zowel de cockpit als een deel van de cabine, maar je mag niet in de stoelen plaatsnemen. Op het toestel worden regelmatig projecties getoond met allerlei wetenswaardigheden en afbeeldingen van de Concorde.

Op de 1e etage is de entree van het toestel en daar is verder een tentoonstelling over de ontwikkeling van de Concorde, plus theater waar een film van de eerste Concorde-vlucht van 2 maart 1969 wordt vertoond.

Elders in het museum staan andere vliegtuigen met info over de vroege luchtvaart rond Bristol. Plus cafetaria en winkel. Het toegangsbewijs komt op naam en is een jaar geldig! Aanbevolen!

Bristol scoort een 7,9 uit 10, op basis van 13 reviews