Southampton

Vakantie in Southampton

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Southampton

Reviews over Southampton

• 7kees14-02-2019

Aardig om er een keer te zijn.

Southampton is niet echt een hele mooie stad. Het heeft een centrum, maar het is meer een stad met "losse" delen. Wel een goede busverbinding vanaf het vliegveld naar het centrum, de U1C, en naar het vliegveld de U1A. De wijk Portswood is heel gezellig, leuke eetgelegenheden. Dagje naar Winchester is leuker. Gezellig Engels stadje met oude gebouwen en Winchester Castle. Met de trein vanaf station Southampton, half uurtje.

• 6Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in februari 2019

• 7Arjen08-03-2016

Rustige Engelse stad

Na twee dagen heb je het centrum van Southampton wel gezien. Het is een rustige stad zonder uitgesproken bezienswaardigheden. Een bezoek aan de wedstrijd van Southampton was dan ook het hoogtepunt.

• 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in maart 2016

• 9Hadassa09-07-2013

Stad met oude ME muren en overdekt winkelcentrum.

Vriendelijke-, open mensen die graag een praatje met je maken. Middeleeuwse muren rondom 75% van de stad. Titanic is hier vertrokken; mooi SeaCityMuseum. Quay West - shoppingcentre met meer dan 100 winkels. Omgeving: New Forest - bos en fiets/wandelgebied; Winchester/ Romsey/Portsmouth - mooie steden met cultuur musea en leuke restaurants. Prijzen voor eten en kleding zijn lager dan in NL. Openbaar vervoer is gratis van station naar stad en pier.

Southampton ligt met de trein ongeveer een uur van London. Met de bus is het 2 uur en 20 minuten, kosten zijn dan een stuk lager.

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 1Stranden

Alleen gereisd in januari 2012

• 8zalmneusje02-07-2013

Echte werkstad

Lekker om te winkelen maar zeer weinig cultuur.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 7Stranden

Gereisd met partner in mei 2013

• 8Linda26-02-2013

Hier leggen de grote cruiseschepen aan

Een van de bekendere badplaatsen aan de Engelse Zuidkust. Je kan hier heerlijk flaneren of van het oude centrum dat deels nog ommuurd is genieten. Je vindt er gezellige restaurantjes ook aan het water. Er is een grote haven waar de enorme cruiseschepen aanleggen.

• 9Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2013

• 7Madeleine31-08-2012

Kom niet op zondag

“smorgens varen we met het cruiseschip in de mist. Niets te zien om 7 uur en opeens komen we uit het gordijn en zie ik de grote haven van Southamptom met een zonnetje. Het is een grote havenstad. De Titanic vertrok hier op haar laatste reis. De stad is ook bekend om de vele spoken die eeuwenlang gezien worden in de oude huizen. Om 8 uur op zondag loop ik er al om de stad te bekijken. Alles dicht natuurlijk en vrij rustig. Het kleine oude historisch gedeelte is leuk om te bekijken. De oude stadsmuren en een aantal mooie middeleeuwse huizen zijn hier te zien en ook van binnen te bekijken. Winkelen (als het open is) kan je hier ook. Er is een groot winkelcentrum. Op een paar musea na ( ook dicht) vond ik er verder niet zoveel aan. Thuis zag ik op internet (Tripadvisor) dat er toch best wel nog meer mooie/leuke dingen te bekijken en bezoeken zijn in Southampton.

• 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Alleen gereisd in augustus 2012

• 6Henk13-08-2012

Southampton is niet echt een mooie omgeving

De stad doet wat grauw aan en er zijn niet veel bijzonderheden om te bezichtigen

• 6Uitgaanslevenn
    • 5Omgeving
    • 5Sfeer in stad
    • 6Stranden

Gereisd met partner in april 2012

• 10Aneta12-08-2012

Piekny krajobraz

Z przyjemnościa pragne zaproponowac państwu piekne miesjce warte zobaczenia w Wielkiej brytani jest to Durdle Door lezace okolo 80 kilometrow od Southampton . Ogromna góra ktora robi pornujace wrazenie jest miejscem ogromnej panoramy na miasta i morze, Takrze film Piraci z Karaibów został nagrany wlasnie tam Skalna "brama" i wielka plaza jest godna zobaczenia.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 7michel04-08-2012

Goed voor een nachtje of ook voor langer?

We waren slechts voor 1 nacht in Southampton, waardoor we van de plaats geen uitgebreid beeld hebben. Alleen een rondje door het centrum en naar de haven gelopen. Niet spectaculair. Grappige combinatie van oud en oude stadsmuren en nieuw.

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Diana06-06-2012

Świetne Miejsce.

Cudowne miejsce na odpoczynek poza granicami Polski jest właśnie Anglia. Dokładniej mówiąc miasto które znajduje się na południu jej Southampton. Southampton jest wspaniałym miastem które warto zwiedzić i serdecznie polecam. Napoczątku mojej wycieczki nie byłam bardzo zachwycona, ale z czasem przyzwyczaiłam się i nieprzeszkadzała mi nawet ta słynna angielska pogoda. Jest tam dużo ciekawych, interesujących miejsc do zwiedzenia jak : muzeum Tytanica, Docs, Common Park oraz Stadion, na którym często odbywają się mecze. Najbardziej w mojej pamiętci utkneła wyprawa własnie do Common Park. Jest to największy park w Southampton. Można się tam zrekakować, odpocząć. Przyjechało również wesołe miasteczko, którego nigdy niezapomne. Nie jest to poprostu do opisania. Wiele ludzi się bawiło i to nie tylko anglicy, było również słychać mnóstwo języka polskiego, indyjskiego oraz litwińskiego. Zakochałam się również w Brytyjskich dwupiętrowych busach! To jest dopiero coś.

• 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad