Vakantie in Canterbury

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Canterbury

Reviews over Canterbury

• 6rudy218002-11-2018

Voor 1 dag wel meer dan voldoende.

Canterbury is niet heel groot. Wel enorm veel winkels van zowel grote ketens als kleinschalige.

• 5Cultuur
    • 5Omgeving

Gereisd met partner in oktober 2018

• 8Eric12-03-2018

Mooi stad.

Veel winkeltjes,restaurants en zelfs een Primark. Mooie Cathedraal smalle straatjes en kleine winkeltjes en huizen. Goed voor daguitstap want op een paar uur ben je er rond.

• 8Cultuur
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2018

• 9pirates_cave29-02-2016

Leuke, gezellige en vooral mooie stad!

Canterbury, 18 dec. 2015: In plaats van een Kerstmarkt in Duitsland, nu eens een "Kerst"-dagtripje naar deze Engelse stad. De Kerstmarkt was hier niet geweldig groot! Maar wel overal erg feestelijk versierde etalages/straatverlichting in het centrum, dat kwam extra tot z'n recht omdat het om 16.00u al donker werd. Wij vonden Canterbury echt leuk! Leuk om te shoppen/rond te kijken in onbekende winkels, heel divers. Enige bekende winkel was de Primark! Canterbury is echt historisch, met Middeleeuwse panden en straatjes. De Canterbury-Cathedral was erg mooi, en er ligt nog een behoorlijk groot terrein omheen waar veel te zien is en waar je mooie foto's kunt maken. Met het grauwe weer die dag deed het ook wel Harry Potter-achtig aan. Een heerlijk broodje "pulled-beef" gegeten, en 's avonds een (zoals altijd een veel te vette) fish 'n chips. Ik denk zomaar dat we hier nog eens willen komen. Lijkt ons hier ook mooi in het voorjaar of vroege zomer!

• 10Cultuur
    • 10Omgeving

december 2015

• 9menmcs14-10-2014

Wat een mooie stad !

Het centrum kenmerkt zich door een smaakvolle combi van oudbouw en nieuwbouw. Geweldige winkelstad! Zet je auto net buiten het centrum op een Park & Ride. Binnen 5 min. ben je met de bus in de stad. Kost 3 pond voor parkeren (bewaakt!) én met 4 pers. in de bus heen en weer. Bezoek de Kathedraal natuurlijk en sla vooral St. Augustinus Abbey niet over.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

januari 2014

• 7Renders Henk10-08-2014

Canterbury heeft meer dan een kathedraal!

Hoewel we pas 1 dag hier zijn weten we dat Canterbury en geheel Kent veel te bieden hebben. Aan kastelen (Leeds & Dover), kust met stranden en krijtrotsen, stoomtreinen, boottochten, vlakbij Londen, enz. Goede bus- en treinverbindingen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2014

• 6ton19-11-2013

Weinig te zien

de kathedraal is mooi, maar verder vond ik het maar een saaie stad, met lelijke staten en versleten nieuwbouw. Er is genoeg te winkelen eten en drinken maar niks pittoresk.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in juli 1987

• 9j_h_koetsveld31-08-2013

Leuke historische stad

Canterbury is een mooie historische stad, Canterbury cathedral is alleen al het bezoek waard.

• 9Sfeer in stad

augustus 2013

• 10Katy06-08-2013

Geweldige,gezellige Engelse stad!

Veel te zien en te beleven.leuk shoppen...Fijne restaurantjes.....

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2013

• 6gerard-1-124-07-2013

Super toeristisch

Ziet er leuk uit maar erg toeristisch. Na een paar uurtjes snel verder gegaan.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 2013

• 9Krissi30-06-2013

Centrum van het Anglicanisme

Canterbury is het Rome van het Anglicanisme, en de kathedraal is veruit de belangrijkste kerk van Engeland. De oorsprong van de kathedraal ligt in de zesde eeuw, maar het huidige bouwwerk dateert grotendeels van de heropbouw in 1070, nadat haar voorganger in 1067 platgebrand werd. De populariteit van de kathedraal als bedevaartsoord kreeg een geweldige impuls na de moord aldaar op aartsbisschop Thomas Becket in 1170. In geen tijd groeide de kathedraal uit tot een van de allerbelangrijkste bedevaartsoorden in de Middeleeuwen. In de 14de eeuw schreef Geoffrey Chaucer zijn wereldvermaarde “Canterbury Tales”; verhalen verteld door monniken op bedevaart naar het graf van Thomas Becket. Eeuwenlang bleef deze verhalenbundel het meest gelezen boek in Engeland.

Gereisd met partner in juni 2013

10 van de 48 reviews gezien