Alnwick Castle and Gardens

Alnwick Castle and Gardens

7.7Goed

0.4km van centrum

Op vakantie geweest naar Alnwick Castle and Gardens?

• 8agnes05-05-2017

Prachtig en British

Het kasteel is in de eerste plaats het erfgoed van the Duke of Percy, ik meen de 13e alweer, die er alles aan doet om dit enorme erfgoed in stand te houden en er zelf ook nog woont. Natuurlijk is hij heel blij met de aandacht die Harry Potter hem heeft gebracht, het valt niet mee om zoiets in stand te houden, een kasteel van dergelijke omvang kennen wij in Nederland helemaal niet. Er zijn dus tentoonstellingen van alle schatten van de familie en dat is echt heel wat en heel indrukwekkend. Daarnaast zijn er acteurs die klasjes bezemvliegen regelen of een afdaling in de kelders compleet met spookverhalen, ze acteren heel erg goed trouwens waardoor ze van iets niet zo heel erg bijzonders echt wat weten te maken. De tuinen hebben wij niet meer gered, maar wat we er van zagen was ook heel mooi. Kinderen van 11, 10 en 15 waren zeer tevreden met dit uitje, we zijn er ruim 3 uur geweest

mei 2017

• 7Reislustig10-10-2011

Vooral bekend als Harry Potter filmlocatie

Mooi kasteel met grote tuin. Verwacht geen Harry Potter taferelen want die vind je weinig terug. In de film gaat het voornamelijk om de locatie. Hoge entreeprijs van 15 euro.

Gereisd met vrienden in september 2005