Douglas

We hebben een aantal aanbieders voor Douglas voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Douglas voor je op een rij gezet:

Reviews over Douglas

het Isle of Man is uitermate pittoresk en biedt een en en

Jan Leermakers,
    4-7-2007

het Isle of Man is uitermate pittoresk en biedt een prachtig landschap en heel veel geschiedenis. Bewoners zijn vriendelijk en behulpzaam en het eiland heeft een heel eigen karakter. Het subtropisch klimaat zorgt voor fraaie palmbomen en variatie in begroeiing. De kusten zuid en noord en zijn mooi en er zijn vele soms pittige wandelroutes. De stevige mountain midden op het eiland biedt indrukwekkende vergezichten over de Ierse Zee maar ligt soms in de mist.

De oude stoomtrein vanuit Douglas uit eind 19e eeuw is een belevenis op zich en loopt langs fraaie oude stationnetjes zoals dat van Castletown.

Het Isle of Man is een oase van rust en natuur in deze hektische wereld. Op veel plekken heeft de tijd er absoluut stilgestaan.

Douglas is een enigszins mondaine kustplaats met vele mooie Victoriaanse villa's van rijke Engelsen die zich in de 18 e en 19e eeuw er gevestigd hebben, vanwege het klimaat en vanwege het zeer vriendelijke belastingklimaat (10 % belasting). Een aanrader !

Gereisd met vrienden in juni 2007
Douglas scoort een 7 uit 10, op basis van 2 reviews