Met het vliegthuig of de trein sta je in no-time in wereldstad Londen. Vergaap je al wandelend aan iconische bouwwerken zoals Westminster Abbey en Buckingham Palace. Of ga een dagje shoppen in het bruisende Oxford Street. Met de uitstekende metroverbinding is ieder deel van de stad binnen handbereik. Wat zou jij willen doen in Londen?

Lees meer over Londen

1.400

vakantie Londen

We hebben een aantal aanbieders voor Londen voor je op een rij gezet:

De Jong Intra
Stedentrips.nl
Effeweg Busreizen
Effeweg Busreizen

Over Londen

Londen is de hoofdstad van Engeland en ligt zuidoostelijk in het land. Londen is een wereldstad met de rivier de Theems die de stad als het ware in tweeën deelt, een noordelijk en een zuidelijk deel. De belangrijkste Londense wijken concentreren zich rondom de Theems, waaronder de City of London, City of Westminster, Kensington en Chelsea. Londen kent verschillende grote parken, waaronder het Hyde-, Regent’s-, Victoria-, Battersea- en Greenwich Park. Voetbal is volkssport nummer één in Engeland, Londen telt wel dertien voetbalclubs, waaronder bekende clubs als Arsenal en Chelsea. Er zijn verschillende manieren van transport om naar Londen te reizen, je kunt met het vliegtuig, vanuit Schiphol is het ongeveer een uur vliegen, je kunt via Parijs met de sneltrein door de Kanaaltunnel of je kunt met de veerboot of ferry waarop je met je eigen auto kunt ‘inschepen’. Londen zelf beschikt over een uitgebreid metronetwerk, hier word veel gebruik van gemaakt door zowel Londenaren als bezoekers. Ook rijden er in Londen veel bussen en een taxi is nooit moeilijk te vinden. De straten staan bekend als druk met autoverkeer, je gaat niet naar Londen voor je rust.
Er heerst een gematigd zeeklimaat, het word er niet extreem warm of koud en het regent er relatief vaak. Een wereldstad als Londen telt tal van cafés, restaurants, theaters  en uitgaansgelegenheden. Voor ieder is er wat wils. Historisch interessante bezienswaardigheden zijn St. Pauls Cathedral, Westminster Abbey, Big Ben, Tower Bridge, Buckingham Palace en National Gallery. Andere toeristische bezienswaardigheden zijn London Eye, Piccadilly Circus en Trafalgar Square. Dit is nog maar een selectie, in Londen is heel veel te zien en te doen. Wat betreft musea mag Londen ook niet klagen, grote musea zijn het British Museum, Natural History Museum, Tate Modern en het Design Museum. De stad staat ook bekend als goede winkelstad, er is veel aanbod van winkels, van goedkoop tot duur, van klein tot groot met Harrods als grootste en oudste warenhuis van Londen. Sommigen beoordelen Londen als duur. Londen is een geschikte bestemming voor een weekendje weg, de stad telt voornamelijk hotels, in alle prijscategorieën zijn hotels te vinden.

Weer & Klimaat Londen

Dagen regen171315141311101212131616

Reviews over Londen

• 8Arine07-01-2020

Geslaagde reis

Londen is een mooie stad en heeft veel te bieden. Wij zijn hier met school heen geweest. Ik heb voor school als opdracht gekregen om een reis te leiden voor 22 personen. Dit was een geweldige ervaring. Dit komt door de prachtige stad met veel leuke bezienswaardigheden, zoals: Londen Eye, Big Ben, Buckingham Palace en nog veel meer. We zijn hier heen geweest met Stena Line. Dit is een unieke ervaring en zeker de moeite waard. Stena Line is een luxe boot met goede faciliteiten en aardig personeel. Hierdoor werd het een geslaagde reis en zou ik er zeker nog een keer heen willen!

Gereisd met vrienden in december 2019

• 7Femke07-01-2020

Fantastisch en erg mooi

Londen is een veelzijdige stad, met veel bezienswaardigheden. Voor iedereen wat wils! Zelf ben ik in december in Londen geweest voor een school opdracht. Ik heb als reisleidster voor een groep van 22 mensen een dag naar Londen moeten organiseren. We zijn met de Stena Line ( boot ) daar heen gereisd. Dat was een erg mooie en luxe boot om te overnachten. Dit hebben we als erg prettig ervaren echt een aanrader! Londen zelf is een erg mooie stad, en heeft veel te bieden. Daardoor hebben we in een stadswandeling veel kunnen zien. Onder andere Buckingham Palace, Londen Eye, Big Ben en Oxford street. Hierdoor heeft de groep een leuke en mooie ervaring in Londen gehad. Ik zou het zo nog een keer doen!

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in december 2019

• 9febe12-10-2019

london was amazing

(vertaald vanuit het Engels naar Nederlands)

Afgelopen zomer ben ik met enkele vrienden op citytrip naar Londen geweest. Het was zo geweldig. Er is zoveel te zien. De eerste dag bezochten we London Dungeon en de London Eye. De London Dungeon is een spannende attractie die je terugvoert in de tijd. Toen we aan de top van The London Eye stonden, hadden we een geweldig uitzicht over heel Londen. De mensen in Londen waren erg vriendelijk. Er zijn veel goede restaurants. En reizen is heel eenvoudig omdat er veel mogelijkheden zijn. Londen is de mooiste stad ter wereld.

• 10Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 8Pien28-07-2019

Fantastische ervaring

Ik was bij vrienden op bezoek en dat beviel heel erg! Londen heel goed verkend met tips van de vrienden waar we verbleven. Zeker aan te raden langs de welbekende highlights te gaan, alleen een beetje jammer dat de Big Ben in de stijgers staat. Helaas kan je daar niets aan doen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 9Monique19-07-2019

Geweldige stad!

Wat een heerlijke stad om te verblijven, mensen zijn leuk, sfeer is goed en er is zat te zien en te doen. Openbaar vervoer is prima geregeld, en makkelijk toegankelijk met de kaart voor 1 of meerdere dagen.

• 9Uitgaanslevenn

oktober 2018

• 9Marijke Lock06-07-2019

Na 5 keer nog steeds geweldig 🥰

Het handigste vervoersmiddel is de metro. Koop een visitors pass om onbeperkt met metro tram en bus te kunnen reizen. Wat je echt niet mag missen in Londen is natuurlijk de London Bridge (wil je naar binnen koop van tevoren een ticket en je kunt de rij overslaan). Londen Eye is ook wel cool met mooie vergezichten, je koet alleen geen hoogtevrees hebben. Bij de O2 Arena kun je met de Emirates airlines kabelbaan over de Theems, wel geinig maar niet heel veel te zien voor mooie net te ver buiten de stad. Buckingham Palace moet je op zondag heen voor changing the Garda, daar maken ze heel soectakel van, wees wel op tijd anders kun je niet heel veel zien. Westminster Abbey en de big ben worden gerenoveerd dus ingepakt en niet echt de moeite om naar toe te gaan momenteel. Piccadilly circus kun je in de buurt heerlijk winkelen en eten. En er is nog zoveel meer te zien en te doen in Londen maar dat past niet meer in dit tekstveld

• 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2019

• 8Wilma van Steen08-05-2019

Super genoten!

Zorg dat je van te voren een oysterkaart koopt. Net als bv de kaarten voor een bustour. Echt een aanrader zo'n bustour. Je ziet veel meer en tussendoor stap je gewoon uit en stapt vervolgens weer op. Loop lekker door de diverse parken. Schrik niet van de hoeveelheid eekhoorns die je ziet!

• 7Uitgaanslevenn

mei 2019

• 9Marc Straetmans29-04-2019

Voor herhaling vatbaar ik ga zeker nog eens terug

London is altijd gezellig welk seizoen dat je ook gaat altijd wat te doen

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2017

• 8marina28-04-2019

London is een super stad. Holiday Inn express... Simpel maar goed te doen hotel.

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2018

• 8Lisa Marie28-04-2019

Geweldig

Was heel mooi en goed geregeld, kan niet goedkoper. Is zeker een aanrader voor iedereen

Gereisd met partner in augustus 2018

10 van de 1579 reviews gezien