Hotel Mövenpick Resort

7.7Goed

Egypte, Egypte, Taba (Taba Heights)

7.7Goed

• Sauna
Meer hotelinfo

167 reviews over Hotel Mövenpick Resort

• 9CP16-10-2013

een goedn hotel voor zijn geld

een ideaal plaats om naar jeruzalem te gaan in israel ,maar anders is er daar niets te zien ,alleen soldaten .

• 5J.Becks13-05-2013

GEEN 5 STERREN WAARD

Als je 2 zelfde kamers boekt krijg je totaal verschillende kamers, een mooie en heel simpel, schoonmaken mag beter, net als in de openbare toilet zijn er geen papieren handdoeken ook niet als dit gemeld is. Eten vaak koud, kwaliteit was wel goed. aan een buitenbar krijg je wijntje, en dat voor 5 sterren kan niet. sommige personeel leden zijn vriendelijk, maar velen zijn er echt alleen voor de velen russen. Je zit overal ver vanweg, NOOIT DOEN!!!!!!!

• 7DeBuck31-10-2012

Te mijden tijdens offerfeest !!

Tijdens deze periode is het er zeer druk en lawaaierig ! Mag wel eens in de brochures

• 9Petruschka03-08-2012

fantastisch hotel! zeker een aanrader!

Movenpick resort is een super hotel en zeker een aanrader om ooit eens naar toe te gaan ! De bediening was zeer goed, personeel was zeer vriendelijk. Kamers netjes en verzorgd, alle dagen 2 flesjes water op de kamer , prachtig zicht op de zee en het zwembad. Er is voldoende plaats om te liggen aan het zwembad en de zee, alle dagen kreeg men propere handdoeken. Een minpuntje is dat er niets te doen is buiten het hotel en dat de uitstappen zeer duur zijn, Petra 220 euro per persoon om te gaan bezoeken !!! Voor Europeanen is restaurant Sea Shell zeer rustig en aangenaam om te eten zowel in de morgen als middag en avond, hoofdrestaurant is veel drukker en niet zo gezellig. Wij hebben zeker een prachtige vakantie gehad in dit hotel en gaan er zeker nog terug gaan.

• 8SARAH17-06-2012

zeer goed hotel

Wij zijn hier vorig jaar geweest rond pasen en vonden dit een zeer goed hotel,of het nu 4 of 5 sterren waard is laat ik in het midden maar de mensen die schrijven dat het maar 2 of 3 sterren waard is, sorry dat klopt gewoon niet! op alle vlakken waren wij tevreden:de kamers in orde en netjes,het eten viel zeer goed mee, de zwembaden,het privestrand vlak aan het hotel waar echt vanalles te doen is. ook een zeer goede kinderclub en kinderanimatie. het kan dat dit hotel voor een movenpick lager scoort dan andere hotels van deze keten, maar daar spreek ik me niet over uit (eerste keer movenpick) maar wij waren zeer tevreden. taba is niet veel te zien of te doen voor de rest, je bent aangewezen op je hotel maar dat weet je op voorhand,wij hebben een daguitstap cairo gedaan met taxi (goedkoper dan via agentschap!) en dat was echt de moeite (4 uur rijden dus best lang maar echt een aanrader) voor de rest geen seconde verveeld, prima hotel, prima prijs/kwaliteit, een aanrader!

Met jonge kinderen

• 8Geert15-05-2012

Mooi hotel maar op verkeerde lokatie

Hotel is zeer net, prachtige tuinen,zeer ruime en verzorgde kamer. Wij vonden het Hotel, niet druk,zelfs iets te rustig. Zijn bijna altijd gaan eten in het hoofdrestaurant. Begrijp de negatieve commentaren niet. Gezellig altijd buiten gedineerd, ruim ontbijtbuffet. Hoofdmaaltijden wel wat eentonig :kip,vis,rijst ... Maar dat stoorde ons niet. Animatie stelt niet veel voor,maar de bar was wel leuk. Buiten het hotel is er niets. Zijn wel paar keer naar eilat geweest, juist over de grens. Leuke stad mat veel winkels en kleine shops.excursies van de touroperator zijn wel duur maar de trip naar Jeruzalem was vermoeiend maar een heel goede Franstalige gids. De safari was shkie maar wondermooi en de boottrip was rustgevend

• 3stéphanie09-05-2012

Geen 5 sterren waard!

Wij hadden twee weken geboekt in dit hotel, maar hebben besloten om reeds na een week terug te keren. Het hotel is op zich wel mooi en we hadden een ruime kamer, maar het eten en hygiëne is gewoon ondermaats. Het grote restaurant is ontzettend lawaaierig en de obers niet bepaald vriendelijk. Ook de nachten waren bijzonder lawaaierig door gasten die een hels kabaal maken in de gang en met de deuren slaan. In de omgeving valt ook niets te beleven. Als je het hotel uitstapt, lijkt het een stort met overal vuil en dan de woestijn. Aan mensen die dit hotel boeken, raad ik aan om zeker Motilium en Imodium te voorzien, het zal van pas komen! Persoonlijk zal ik er nooit terugkeren. Let ook goed op met de excursies die aangeboden worden door de touroperators. Ze zijn vaak kostelijk en niet altijd even goed georganiseerd. Zo werd de trip naar Petra voor ons gewoon een hel.

• 3Jozef en Greta25-04-2012

Abominabel voor een vijfsterren

De kamer was ruim en goed, maar bijhorend sanitair ondermaats. Bad en lavabo konden geen water "bijhouden"; dus wassen en scheren met doorlopend water. 's Nachts werd het water afgesloten; dus WC niet doorspoelen (gezellig bij de lichte diarree waarmee we de twee laatste dagen geplaagd werden). Het hoofdrestaurant was een ware ramp: meer een lawaaierige ongezellige refter, eentonig en saai eten, onhygiënisch, aftands meubilair, aanvullen van het buffet en opruimen van de borden aan tafel volgden niet (bij het dessert zaten we soms nog met alle vorige borden van voorgerecht tot hoofdgerecht), ... Het personeel doet zijn best om vriendelijk te zijn. Dit is geen vijfsterrenhotel. Degradeer het tot twee sterren om de potentiële klanten niet te misleiden.

• 6Jessy09-04-2012

Geen 5 sterren waard

Hotel wordt overspoeld door Russen en Egyptenaren. Dit drukt een bepaalde stempel op de sfeer die wij niet als positief hebben ervaren. Restaurant is qua eten ook specifiek gericht op deze groepen. In voorseizoen (maart) al geen vrije tafels meer te vinden in het hoofdrestaurant. In lange rijen voor buffet en drinken. Kamers zijn uitstekend, groot en netjes. Douche functioneert prima, alleen wel bruin warm water. Heel groot hotel. Personeel is ingesteld op Russen, spreken beter Russisch als Engels. Dit was de 5e keer Egypte voor ons maar zeker de laatste keer in dit hotel. Voldoet zeker niet aan de Movenpick standaard en is geen 5 sterren waard, zelfs niet naar Egyptische normen.

• 6nicole.cabanier14-03-2012

Gewoon oké

Dit hotel was gewoon oké, niet teveel blazé. Het eten was zeker niet geweldig, maar dat was nergens in Egypte. De mensen in het Sea Shells restaurant waren zeer vriendelijk, maar die aan de bar op de 1e verdieping waren dan weer ronduit onbeschoft. Het grote voordeel was dat dit restaurant speciaal voor Belgen bestemd was. De kamers waren proper, het domein is prachtig. Een groot minpunt voor mij was de opdringerigheid van zij die de massage moesten promoten. Als je een massage had gedaan lieten ze je niet meer met rust. 100 euro is voor hun niets, ze denken dat wij allemaal miljonairs zijn. De mensen van het animatieteam waren heel lief, maar soms ook heel opdringerig. Ik raad het hotel niemand af, maar zeker ook niemand aan. De ligging is wel heel mooi. 50 meter van Israël, je kijkt recht op Jordanië en op Saudi-Arabië.Het grote minpunt vond ik dat de bar aan de zee al om vijf uur sloot.

8 tips over Hotel Mövenpick Resort

• SARAH, 17-06-2012

uitstap cairo ook een uitstap naar petra (jordanie) is de moeite

• Geert, 15-05-2012

Bezoek eilat op uw eentje,vraag aan de conciërge hoe je de taxen kunt omzeilen.

• nicole.cabanier, 14-03-2012

Zeg direct van dag 1 tegen die van de massage en beauty saloon "Not interested".. dan laten ze je toch iets meer met rust.

5 vragen over Hotel Mövenpick Resort

• MyriamC, 21-10-2012

Restaurants

Maakt het uit met welke touroperator je reist om gratis te kunnen eten in de à la carte restaurants? Bij Neckermann (België) lees ik dat ze allemaal te betalen zijn. ???????

MyriamC, 31-10-2012

Thanks! We hebben uiteindelijk de Sofitel geboekt.

DeBuck, 31-10-2012

Bij sunjets en jetair ook te betalen.

Betty, 11-11-2012

Oh jullie zijn er momenteel..... héél fijne vakantie nog hoor.....hopelijk allemaal positief.

Groetjes

Betty, 11-11-2012

Beste Myriam,

Ik vertrek op 26/11 naar het Sofitel in Taba, zou jij me je ervaring daarover even kunnen mededelen aub. Dank bij voorbaat.

Groetjes, Betty

MyriamC, 11-11-2012

Zeker Betty. Wij komen op 20/11 terug.

MyriamC, 21-11-2012

Ah, dat wou ik nog schrijven maar helemaal vergeten. Als je de weersites opzoekt, kijk dan naar de temperatuur van Eilat. De temperatuur die ze opgeven voor Taba is die van het weerstation op de luchthaven. Die ligt op 800m hoogte en op 45 km in de woestijn. Scheelt toch wel een aantal graden met de temperatuur aan zee! Wij hadden gemiddeld zo'n 29° en al van heel vroeg 's morgens is het lekker warm. Mijn man (zonneklopper) lag meestal al om 7u15 aan het zwembad. Hij wou er echt alles uithalen omdat de dagen zo kort zijn.

Betty, 21-11-2012

Beste Myriam,

Het spijt me te moeten lezen dat je niet echt een schitterende vakantie hebt gehad....er staat ons nog wat te wachten dus.....

Alleszins bedankt voor je feedback hé.
    Groetjes,

Betty

MyriamC, 20-11-2012

Zo, wij zijn vanavond teruggekeerd uit Taba. Eerlijk gezegd begrijp ik het kwaliteitslabel 'select' en 'prestige' van de Belgische touroperators niet goed. Het hotel (Sofitel) was niet slecht, maar zeker geen 5* waard. Het was onze 12de (als ik mij niet vergis) keer in Egypte en dit was toch wel een van de minste hotels, vooral wat het eten betreft. Zeer weinig afwisseling en slecht bereid. Kip en vis zeer droog, groenten meestal platgekookt, pasta niet gaar, ... enfin ik heb daar voornamelijk op brood, komkommer en tomaten geleefd. We zijn een keer gaan eten in de Hyatt en in de Marriott (dine-around systeem), maar het was daar al niet veel beter. Het hotelcomplex op zich is wel mooi, zeer ruim van opzet, een prachtig zwembadencomplex dat vlak aan het strand gelegen is, maar aan de andere kant zeer ongezellige donkere restaurants (twee hoofdrestaurants, helaas met exact dezelfde gerechten) en een al even ongezellige en donkere bar. Het 'restaurant' aan het zwembad doet eerder denken aan een kantine in een fabriek. Onze kamer was wel zeer ruim met een heel groot en goed kingsize bed, nette badkamer met inloopdouche en groot terras, maar alles heeft zijn tijd wel gehad. Er zijn drie gebouwen: gebouw 1 en 2 dateren van 2002, gebouw 3 van 2008. Wij zaten in blok 2 (hadden per mail een rustige kamer op de hoogste verdieping gevraagd en ook gekregen). Misschien dat blok 3 er wel beter uitziet. Ook jammer is dat de zon al om 16u achter de bergen verdween. Het personeel was er wel heel vriendelijk en behulpzaam en ze spraken vrijwel allemaal goed Engels. Als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel. Goede reis alvast!

betty, 21-11-2012

Beste Myriam,

Kan je me toch nog even vertellen hoe het eigenlijk met de temperatuur zit momenteel overdag en 's avonds ?

Bedankt hé

Betty

• deborah_loos, 24-04-2012

restaurants

Er zijn blijkbaar 3 aparte restaurants (het hoofdrestaurant niet meegerekend). Kan je hier als all in gast gratis gaan eten? Of moet je hier supplement betalen?

Petruschka, 03-08-2012

Restaurant Sea Shell kan men gratis eten als Europeaan. Zowel in de morgen, middag als avond. Dan kan men ook nog eten in het Chinees restaurant maar dit moet men reserveren en is ook gratis. van een 3de restaurant heb ik geen weet behalve het hoofdrestaurant nog.

• Bieke, 20-10-2011

Informatie over excursies vanuit Taba Movenpick

wie heeft er meer informatie voor een 1 daagse excursie naar Petra of Israel? Of andere excursies....Eventueel het prijskaartje? We gaan er op 15/11/2011 naartoe.  Dank bij voorbaat.

Bieke

j bakker, 02-11-2011

Kan allemaal geregeld worden, reisagente van neckermann heeft info. word wel een vroege en lange dag. hrm met ong 250 Euro pp. Petra is het absoluut waard.

• Eten en drinkenLunch
  • VerzorgingAll inclusive

• Soort strandZand
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin
  • KinderopvangOp aanvraag

• Betaalde wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenMassages