St. Catherine

Reviews over St. Catherine

Niet bijzonder

Mark
    26-6-2013

Vanaf Sharm el-Sheikh ruim 3 uur in de bus gezeten en terug wederom, nu in konvooi onder politiebegeleiding vanwege de veiligheid. En dat alles om een klooster en een berg te zien. Als je niet gelovig bent dan is dit eigenlijk zonde van je tijd. Het klooster is wel fraai gelegen maar stelt zelf weinig voor en de afstand is simpelweg te groot om een dagje strand voor op te offeren.

Gereisd Met partner in Thu Mar 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

vermoeiend maar prachtig

Alice
    12-7-2009

Ik vind dat het niet te maken heeft of je een religieuse achtergrond hebt of niet of je dit mooi vind. ik denk dat alleen een bezoek aan het klooster misschien wat matig is. de beklimming van de Mozesberg is heel erg vermoeiend maar fantastisch en de de zonsopgang was echt adembenemend. voor ons was het de spierpijn dubbel en dwars waard

Gereisd Met partner in juli 2009

Nauwelijks de moeite waard om hier naartoe te komen, of je

Heleen
    20-2-2008

Nauwelijks de moeite waard om hier naartoe te komen, of je moet religieuze redenen hebben. De plek is wel speciaal, een kleine oase binnen in de steenwoestijn. Binnen het klooster is één orthodoxe kapel te zien, een put (waar Mozes zijn vrouw zou hebben ontmoet destijds) en een braambos (de brandende). Verder is alles afgesloten en niet toegankelijk voor publiek. En dáár zit je dan zo'n 8 uur voor in de bus. Als je een combinatietour hebt geboekt met een bezoekje aan Dahab, dan dumpen ze je onderweg ook nog in een soort souvenir-supermarkt aan de rand van Dahab, zodat je nog minder tijd hebt om in dit leuke plaatsje door te brengen.

Gereisd Anders in februari 2008
St. Catherine scoort een 8,2 uit 10, op basis van 6 reviews